Onderweg.. Naar waar?

70 8 2
                                    

Er word aangebeld, met zijn hoofd naar beneden doet hij open. "Goedemorgen Matthyas, kom je met ons mee naar het Jeugdzorg huis?". Matthyas kijk op en ziet twee mensen voor zich staan, ze zien er vertrouwd uit. Toch vertrouw hij ze nog niet, hij vertrouw niemand meer. "Mhm" Mompelt Matthyas snel om toch iets te zeggen. Hij pakt z'n spullen en loopt achter de begeleiders aan de auto in, of nou ja.. en busje eigenlijk. Ze rijden weg van Matthyas z'n huis en halen nog 3 andere mensen op, die ook in het huis komen te zitten. Ene Robbie van de Graaf, Raoul Joshua de Graaf en Koen Sebastiaan van Heest.
Het is een lange weg naar het huis in Rotterdam-Zuid. Robbie en Koen hebben al vaak geprobeerd contact met Matthyas te maken, echter lukt dat niet. Hij blijf voor zich uit staren en luistert naar alle geluiden die ik om me heen hoor. Het gepraat van de blijkbaar begeleiders; ene Stefan de Vries en Sean Demmers. "Matthyas?" Vraagt een van de begeleiders. Hij kijk op "J-ja?" zeg hij zo zacht mogelijk. Hij is nu al bang dat ze hem gaan uitschelden omdat hij niet durft te praten. "Gaat het wel?" Vraagt Stefan dan. Het is dus Stefan die hem aanspreekt. "O-oh ja h-hoor" stamelt hij . "We zijn er bijna Matthyas, nog een klein kwartiertje" zegt Sean nu.

-

Ze zijn aangekomen en zien nog een jongen voor de deur staan. Hij is lang, maar ziet er heel jong uit. "Dat is toch geen begeleider?" Zegt Koen snel. "Nee hoor, dat is Milo ter Reegen. Hij komt ook in het huis" zegt Stefan. We stappen uit de auto. Het huis staat in Portugaal gemeente Rotterdam. Matthyas  wilt zo snel mogelijk naar een kamer, om daar waarschijnlijk alle prikkels te verwerken. Maar Sean houd hem tegen. "We gaan eerst kennismaken Matthyas, daarna wil ik even een babbeltje met je maken oke?" zegt Sean. Matthyas knikt alleen maar.

Een kwartier later zitten we allemaal aan de keukentafel.
Sean, Stefan,
Raoul,
Matthyas,
Koen,
Robbie,
Milo.

^345 woorden^
Weer eens een x een hoofdstukje,
Ik ben niet zo goed in schrijven vandaar dat t zolang heeft geduurt.

Hoe gaat t met jullie??
Met mij ni zo goed :(

De groete

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jun 06, 2023 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

(Groeps)hulp IngeschakeldWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu