X

316 30 27
                                    

final.

"Zaten bitmedik mi Dazai? Başından beri olmadık biz belki de."

"Demek biliyorsun."

"Her şeyi tümüyle biliyorum. Sana güvenmiştim, sevmiştim de. Ama merak ediyorum, sana sürekli olarak geçmişi yansıtacak cümleler söylediğimde anlamadın mı? Ya da işine mi gelmedi?"

"Şimdi bir ilişkimiz yok. Seni aldatmış da sayılmam. Bu yüzden artık hiçbir şey için beni suçlayamazsın."

"Dün gece öyle demiyordun? Bana sevgilim derken pek bir ciddiydin. Şimdi sus ve dinle. Her şeyi sana anlatacağım ve böylece saçmalamaktan vazgeçeceksin. Güzel bir birlikteliğimiz vardı. Mutluyduk. Bunlardan bahsetmeme gerek yok çünkü işimiz bunlarla değil.
"Hayatında benden başkaları da vardı. Bunu bilmediğimi sandın değil mi? Beni aptal yerine koydun. Seni çok seviyordum ve şüphelenmezdim diye düşündün. Doğru, başta hiç inanmamıştım. Senden şüphelenmek gelmemişti içimden"

Chuuya derin bir nefes aldı, devam etti.

"O kadar çok seviyordum ki inanmadım. En yakın arkadaşıma, Akutagawa'ya, inanmadım. Gözlerimle de gördüm. Üstünü kendi bahanelerimle kapadım. Devam ettin. Neden geri geldiğimi sormuştun. Ben senden hiç gidememiştim çünkü. Ben gururumu ezdim, çiğnedim. Sadece senin için. Sırf ilişkilerini rahatça yaşasın diye-"

"Daha fazla dinlemek istemiyorum. Düşüncelerini kafanda topla, yanıma gel. O zaman konuşalım. Belli ki iyi değilsin."

Chuuya bu sefer de söyleyeceklerini yarıda kesemezdi. Ancak Dazai gitmeye kararlıydı. Şimdilik izin verecekti.
Şimdilik son sözlerini erteletebilirdi.

'''

"Sona yaklaşıyoruz sanırım Ane-san."

"Bunun için beklemedin mi? Onca süre."

"Evet, öyle. Ama anlamadığım şeyler var. En baştaki o, geri döndüğümdeki o ve şimdiki o... Sanki üç farklı kişiler. Hadi baştaki hali roldü, sahteydi diyelim. Ama yenidek başlamadık mı biz? Şimdi ne diye böyle iğrenç bir hal aldı işler? Amacım intikamdı belki ama bir umut bekledim. Bir şeylerin düzelmesini bekledim. Ağlamıştı, saatlerce. Geldim diye ağlamıştı. O ve bu aynı kişiler olamaz."

"Ne diyeceğimi bilemiyorum Chuuya. Seni tam anlamıyla anlayamam, hissettiklerini hissedemem biliyorsun. Ama artık geçmişe takılıp durmanın anlamsız olduğunu da biliyorsun."

"Biliyorum elbette. Bazen geçmişi düşünmek güzel geliyor sadece. Sonrasında bir bakmışım kendimi kahrediyorum. Ama mutsuzluğu seçmeyeceğim. Her şey düzelecek. Çok az kaldı."

"Senin için en iyisini diliyorum Chuuya. Ah, Dazai gelmiş olmalı. İkinizi yalnız bırakacağım. Unutma, arkandayım."

"Teşekkürler Ane-san."

Dazai Chuuya'ya doğru ilerledi.

"İki medeni insan gibi konuşmak istiyorum."

"Medeni olup olmayacağı sana bağlı. Saçmalarsan seni öldürmem işten bile değil."

"Pekala. Sor, cevaplayayım ve uzamasın  bu mesele."

Bu Chuuya için şaşırtıcıydı. Yalanlarını kullanarak saatlerce bir şeyler anlatır sanıyordu.

"Öncelikle, başından beri planlı mıydı? Kullandın mı beni?"

"Kullandım, doğru. Ama başta çok sevdim, emin ol. Biliyorum bana güvenecek halde değilsin. Başta öyleydi ama. Sonrasını bilemiyorum. Anlatmaya çalışsam bile elime yüzüme bulaştıracağım."

cigarettes out the window - soukoku Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin