Hari percubaan peperiksaan pertengahan tahun bermula dengan baik pada hari itu sehingga tiba waktu rehat... "Marsha,awak ada boyfriend ?" kedengaran suara lembut daripada kawanku Meera mula bertanya soalan yang bagiku soalan itu sudah banyak kali dipertanyakan oleh rakan sebayaku..entah apa yang menarik tentang soalan ini aku-pun tidak tahu."Tiada lagi,kenapa tiba-tiba tanya? " muka-ku yang tadinya tersenyum berubah kepada muka yang hairan dan pelik."Tiada apalah saja tanya yalah muka macam ini tipulah tiada boyfriend..tapi crush? ada tidak?" Meera bertanya lagi. "Ada,tapi awak memang mahu tahu?" Meera tersenyum lebar sambil mengangguk..
"Saya tidak tahu namanya lagi,tapi saya mungkin boleh bagi 'clue' dekat awak?" Meera tersenyum lagi "Boleh-boleh! bagitahulah!" aku hanya mampu ketawa kecil dan tersenyum "Ok,dia kelas first,tinggi,berkaca mata, rambut dia looks like Korean Style and muka dia ada sedikit muka ala-ala jejaka Korea and dia selalu pakai kemaja yang berlengan panjang and lagi satu dia PSS...kenal tidak?" aku melihat muka Meera yang masih memikirkan siapakah dia yang aku katakan tadi."Hmm...berkaca mata,tinggi,korean,kelas first and pengawas PSS...OHH!! SUDAH TAHU! 'Aqeel ' ke?"
"Hah? Nama dia Aqeel?betul ke ni Meera?" aku berasa sangat teruja kerana ia terlau senang untuk mengetahui nama jejaka Korea itu "Betulah Marsha sayang..." Meera tersenyum sambil mencubit pipiku dengan kuatnya."Arghh,sakitlah Meera! janganlah cubit pipi saya." aku menggosok pipiku yang tadinya di cubit oleh Meera dengan kuat yang sekarang ini sudah mula berasa pedih. "Alololo..sorrylah cinta!" Meera senyum selamba seperti tiada apa apa yang terjadi,dan aku masih menggosok pipiku.
"Macam mana awak tahu nama dia Meera?" Meera memandangku spontan."Huh? awak ini suka tanya soalan yang tidak masuk akal,sayakan pengawas sekolah, mestilah saya tahu semuanya pasal sekolah kita!" aku hanya mampu tersenyum kecil."Macam mana boleh jatuh hati dengan dia ni Marsha? cuba share sikit.." Meera memandang ke arah ku tapi kali ini wajahnya seperti mahu memerli seseorang.."Hmm..mungkin sebab dia kelihatan sangat mature and dia tidak layan sangat perempuan?" aku menyuap sedikit makanan ke dalam mulutku, "Sebab itu, betulah apa yang awak fikirkan..dia memang mature and tidak friendly dengan perempuan sangat.."Meera mengangguk kecil.
"Awak tidak rasa ke yang dia itu ada nampak sedikit nerd and lagi satu blur sedikit?" perghh..soalan aku ini pun macam mahu perli dia ya.."Itulah dia yang sebenarnya cumanya..dia itu tidak adalah blur sangat at the same time dia faham saja.." Meera berkata sambil membuka penutup botol airnya untuk membasahkan tekaknya yang dari tadi kekeringan.."Oh,thank you Meera sebab sudah tolong saya untuk tahu nama dia...sayang awak!" aku memeluk tubuh Meera yang tadinya baru ingin meminum airnya tapi tidak sempat dia ingin membasahkan tekaknya itu aku sudah memeluknya dengan kuat.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡