İnsan hayatı ne kadar da değersiz değil mi? Hiç istemediği şeyleri insanlara zorla yaptırıyorlar. Hemde ne için? Onlar arasındaki dostluk bozulmasın diye.
--------
Sabah 6:30 güne erken basladım. Nedense uyku tutmadı. İçimde Kötü bi his var. Bişeyler olucak biliyorum. Korkuyorum.Ama fayda etmiyor.Ne yapsam korkuma fayda etmiyor.
Ayaklandım elimi yüzümi yıkadım hazırlandım ve mutfağa indim. Evdeki çalışanlar kahvaltı için hazırlık yapıyolardı.
Bende onlara yardım ettim çabucak sofra kuruldu babamda gelince kahvaltıya oturduk.
Kimsenin sesi çıkmıyordu taki babam konuşmaya başlayana kadar.
"Kızım seninle önemli birşey konuşucam " dedi.
"Buyur baba" dedim
"Dün Mardin'e gittim. Sıra gecesi vardı. Azad ağa da oradaydı. Berzan'a kız arıyormuş." Annem araya girdi. "Berzan zaten evli değilmi ağam" dedi.
Babam anneme döndü"Evli ama ne fayda kaç senedir bi çocukları olmuyor gelinde rahatsızlık varmış. Kuma alacaklar soylarının devamı için."
"Peki ağam kimmiş o kuma olacak kız" diye sordu annem.
"Avşin" dedi babam.
"Hayır. Baba sen ne dediğinin farkında mısın. Ben kuma felan olmam,olamam. Ölürüm baba. İkinci kadın olamam. İstemiyorum. Hem neden ben baska kız alsınlar." dedim.
Babam bana döndü"olacaksın kızım senelerdir dost dedim Azad ağaya her zorlugu beraber gectık herseyın ustesınden geldık sımdı nasıl ben kızımı senın ogluna vermem diyim diyemem"dedi babam.
Etrafıma baktım sofradaki herkes aglıyordu. Kendımı daha fazla tutamadım odama cıktım. Olmaz ben o adamla evlenemem.
----
Akşama kadar çıkmadım odamdan. Yatakta oturmus dusunuyorum kımseyı yanımda ıstemıyorum. Yanımda olsalar yararları dokunur mu. Asla. Bizim buralarda babalara agalara karsı gelınmez.Bende gelemem. Ama istemiyorum. Kuma olmayı istemiyorum. Bi dugun bıle yapmazlar bana. Kumalara dugun yapılmazkı. Hem evlencegım adamın nasıl bırı oldugunu bıle bılmıyorumkı.
Kapım çaldı.Babam içeri girdi.
"Hazırlıklarını yap pazar gunu yeni bi hayat seni bekliyor." dedi ve çıkıp gitti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KUMA GELİN
General Fictionİki yabancı insanın birbirine asık olmasını nasıl beklersınki. hemde birbirlerinden nefret ederken...