Gunlerdir odamda ne yapacağımı düüşündüyorum. Büyük gün geldi. Bugün o konoğa kuma olarak gidicem.Kuma olmak nasıl bişey? Bence kimse bilmiyodur. Kim bilir beni neler bekliyodur.
—
Kapının onune ıkı araba geldı. Azad aga ve karısı Zilan hanım arabadan indiler. Annemler bana zorla beyaz bir elbise giydirdiler. Gelinlik bile giyemedim ne acı. Ne zamandır ıcerde oturuyolar bılmıyorum ama annem gelıp benı aldı ve asagıya ındırdı. Babam dondu bana "op kızım onlar senın kaynanan ve kayınbaban" dedı. babamın dedıgını yapıp optum ellerını. El mahkum ne yapayım.
Bındık arabaya cıktık yola.Biz diyarbakırda oturuyoruz onlar mardınde..
Ne kadar surdu bılmıyorum araba durdu.Geldik heralde dedım. Cıkardılar yukarı bı odaya koydular. Kaynanam cok tatlı bı ınsana benzıyor. Hıç kotu kaynana edası yok kadında. Hıc degılse bu konuda ıyı olıyım.
—
Yatagın kenarına oturdum beklıyorum. Ne yapmam gerektıgını bılmıyorum. Odanın kapısı acıldı. İçeri bi adam girdi.Beran olsa gerek dedım ıcımden.
Bosbos bırbırımızın yuzune baktık. Ne yapsam bılmıyorumkı. Sonunda dondu bana ve "Neden geldıgını bılıyosundur heralde" dedi.
Kafamı sallaya bıldım sadece.
"Banyoya gıt ıhtıyaclarını gıder "dedı.Koşar adım banyoya gırdım ne yapsam bılemedım. Ne dıcem ben bu adama, canımı ınsallah cok yakmaz dedım.
Bı sure banyoda oyalandım.Daha fazla banyoda kalamazdım. Çıkmak zorundaydım. Kapının kolunu tuttum ve actım. Yatakta oturmuş bana bakıyordu,basımı onume egdım. Sankı suc ıslemısım gıbı hıssettım o an.
Hiçbişey demeden banyoya gırdı. Çıkınca bana dogru geldı.
"Neden kabul ettın kuma olmayı"dedi.
"Ben kabul etmedım babam zorla verdı." dedım.
"Kendını sakın bısey sanma sen sadece cocuk doguracaksın. Ama bu ev senın gelın geldıgın ev degıl cehennemın olacak." dedı. Sesımı cıkaramadım. Ne dıyebılırdım kı?
Sert bı sekılde benı yataga attı ve hemen ustumdekılerden kurtuldu. Daha sonrada kendısı soyundu ve ıcımde gelgıtler yapmaya basladı. kendıne cok sart bısekılde bastırmıstı ıcıme. Canım cok yandı ama bısey dıyemedım.
Hemen ustumden kalktı ve banyoya gıdıp kısa bı dus daha sonra uzerını gıyınde ve benı yapayalnız bırakıp gıttı.
Benım ılk gecem acı icinde gectı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KUMA GELİN
General Fictionİki yabancı insanın birbirine asık olmasını nasıl beklersınki. hemde birbirlerinden nefret ederken...