vingt-quatre

3.9K 162 20
                                    

KAPITEL TJUGOFYRA - detta kan ha hamnat före kapitel tjugotre så läs tjugotre först!

"So I'm here with the Swedish boyband The Fooo Conspiracy" hördes en ung tjejs röst. Just nu var vi på en altan i ett hus här i LA och gjorde en intervju. Killarna var framför kameran medan jag, Katia och Daff stod bakom och tittade på. Ogge och jag utbytte ett flertal blickar, det syntes tydligt vad han tänkte på, gårdagen.

"Nice to have you here guys" fortsatte tjejen att säga och som vanligt var Felix snabb att svara att det var trevligt att vara här. Intervjun rullade på, man hörde Felix prata konstant. Jag förstår verkligen inte hur han orkar prata hela tiden men han är ganska rolig när han pratar så det gör inte så mycket.

Hon som intervjuar killarna ställde de vanliga frågorna som; vilka de var, hur de startades och hur det var att vara förband för Justin Bieber. Jag visste hur de blivit sammansatta och allting men jag hade faktiskt aldrig hört hur de tyckte det var att vara förband åt Justin Bieber. Missförstå mig inte, jag visste att de hade sjungit före honom, men jag visste inte hur de tyckte de var osv.

"So, do you wanna play a game of truth or dare?" frågade intervjuaren och killarna nästan skrek ja. Hon förlorare att varje person skulle få en konsekvens och en sanning. En burk full med lappar ställdes fram på golvet.

"Okey I'll start" sa Felix och böjde sig fram och tog upp en lapp.

"Truth; have you kissed someone this year ?" sa Felix när han läste upp frågan

"Like, I mean, I have kissed our fans on the cheek but I haven't kissed anyone on the lips so both yes and no?" sa Felix och det lät mer som om han frågade en fråga när han pratade.

Nästa man på tur var Ogge, han drog en konka.

"Sing your favorite song at the moment" läste han och han började rappa en låt från Drake.

Oscar och Omar gjorde även sina sanningar innan de gick vidare till konsekvenser. Felix drog en lapp och läste högt.

"Impress the person to your right" läste han och till höger om honom satt Oscar. Man visste direkt vad Felix skulle göra - ett vitt fluff fluff.

Vi började skratta åt honom och sen drog Ogge en lapp och läste högt.

"Read the last text message you got" läste han och hans ögon åkte direkt upp till mina, för han visste exakt vem det var som smsade honom sist.

"Ehm.. okey" svarade han medan han tog upp sin telefon och knappade lite på den.

"Good luck in the interview and last night was fun" läste han och resten av killarna gjorde sitt bästa för att täcka över deras stora leenden. En lätt rodnad dök upp på Ogges ansikte.

Oscar tog snabbt upp en lapp han med för att det inte skulle bli pinsamt och han läste högt.

"Who is the most romantic guy?" Oscars flackade med blicken över killarna.

"Like, Olly is the only one having a girlfriend so it must be him, but we all are very romantic" svarade han och intervjuaren nickade och sedan tog Omar sin sista lapp.

"Describe every guy with one word" läste Omar och tittade först på Felix.

"Felix you are weird, Oscar you are sexy and Olly you are the horny one" skrattade Omar och alla små fnissade åt honom.

Intervjun fortsatte i några minuter till, killarna fick sjunga en akustisk version av deras nya singel Rollercoaster.

"So it was nice having you here guys and I hope to see you again sometimes" sa intervjuaren och gav killarna ett leende.

"It was nice being here" svarade Ogge och log mot kameran. Det där leendet var perfekt, Ogge är perfekt.

De avslutade intervjun och killarna kom gåendes mot mig, Katia och Daff. Ogge kramade om mig och ställde sig sen bakom mig med armarna runt min midja.

"Ogge" sa jag och kollade på honom. Han kollade på mig med en blick som sa att jag skulle vara tyst och stå still. Ett litet fniss kom ut ur mig.

"Du får hjälpa mig att få bort den sen" sa Ogge i mitt öra så bara jag hörde, för jag tror verkligen inte att han vill att någon annan ska veta att han just nu har stånd.

Min mobil plingade till.

14:43 Elinor: hur fan kan du ha varit otrogen ?

Vad menade hon ? Jag har inte varit otrogen ?

14:44 Ebba: va ? jag har inte varit otrogen

14:46 Elinor: kolla twitter

Jag tog upp twitter och kollade igenom mina notiser. Ett flertal tweets och bilder kom upp.

"Ebba hur fan vågar du vara otrogen mot Ogge?!"

"Jävla slampa"

"Tänk för fan inte på bara dig, tänk på Ogge"

Och det var flera tweets som liknade varandra. Jag klickade upp en bild där det syntes tydligt att det var jag i bilden. Bilden föreställde mig kyssa en annan kille men detta har ju aldrig hänt ?

"Ogge" sa jag då jag visste att han kollade vad jag gjorde på telefonen.

"Det är lugnt Ebba, jag vet att du inte gjorde detta, för när detta spreds så låg du i våran säng naken" viskade Ogge och en lättnad sköljde över mig.

Ogge tog upp sin telefon och gick in på twitter. Några sekunder innan kom hans tweets upp på min tidslinje.

ollymolander - don't try to mess with my relationship guys

ollymolander - I know Ebba didn't cheat bc she was with me when you started this rumor.

Någon minut efter att Ogge tweetade smsade Elinor.

15:04 Elinor: är det sant ?

15:05 Ebba: jag var aldrig otrogen, tror du verkligen det om mig ?

Att min bästa kompis tror mer på ett rykte än mig gör ont.

15:06 Elinor: bilden ser riktig ut

15:07 Ebba: Vafan Elinor ?! du vet att jag aldrig skulle vara otrogen mot någon efter Emil-incidenten

15:09 Elinor: det finns ju bildbevis

15:10 Ebba: men ärligt Elinor

15:13 Elinor: ja

15:15 Ebba: prata inte med mig förrän du tror på mig.

Och där försvann antagligen min relation med Elinor. Hur hon kan tro på rykten mer än sin bästa vän kan jag inte förstå. Fan ta dig Elinor.

A/N: förlåt för att ni bara fick ett kapitel igår. jag var på volleyboll turnering till tolv på natten och orkade inte skriva ett kapitel då. .

o.m | Hans nummerWhere stories live. Discover now