"La maduresa consisteix en recuperar la serenitat amb que juga un nen"
(Friedich Nietzche)Pujant per la muntanya.Nova Terra.L' Enric està ansiós ,vol d'alguna manera impressionar.Desitja ser el primer a captar l'atenció dels altres.El Roger el coneix,però no està disposat a seguir el ritme retòric i gesticulant d'ell,i malda per ser ell qui dirigeixi la resta d'adolescents vers algun punt prou alt i arrecerat.
S'ha iniciat un nou concurs! A la motxilla hi ha diversos estris,com ara llanternes,i per descomptat,els telescopis de mà recarregats amb el mini tub d'energeion...
Estan dividits per grups.Grups de quatre participants.L'Anika i la Nani tanquen el grup amb l'Enric i el Roger.Duen els vestits a quatre bandes de moda els últims temps entre els joves (i no tan joves).Cada quadrat indica: música ,personatge influent favorit,l'SMI le d'estat d'ànim i el personatge històric favorit.Altres els anomenen "llisos",no van estampats,si bé es decanten per un o dos colors primordials.
A Nova Terra hi juguen desentès de grupets a quatre,però és que a Tità ho fan uns quants més.I a Ceres uns altres.I aquest any debuten els d'Europa.Objectiu: com sempre,albirar algun potencial exoplaneta que després a la central astronòmica acabaran validant o no.
Han de triar la zona que volen observar del cel.Decideixen jugar-s'ho amb els robots desplegables automàtics (amb una certa càrrega d' energeion) que de la miniatura conservada en una capsa esdevenen de diverses mides.Són de viatge i supervivència també,però ara del que es tracta és de qui resulta el robotet que fa el ball de desempat ràpid més original.Decideixen que el més divertit ha estat el de l'Anika.Els ulls d'ella mostren inequívocament el plaer d'haver aconseguit sorprendre per fi al "cregut" de l'Enric.Havia estat dissenyant l impressió dimensional i els moviments del robot força estona,com també l'slogan i la cançoneta del giny.Aban d'iniciar l'observació nocturna riuen,xerren una mica,beuen,es miren,fan silencis...
(L'Anica ha guanyat i ella serà qui finalment triï el lloc oportú de les observacions i dirigirà la ronda d'observació )
Anika observa el Roger...
Anika:
-Ei Roger,crec haver-te sentit.Estàs xiuxiuejant no sé què d" un asteroide o un meteorit.Et recordo que la finalitat del concurs és descobrir possibles nous exoplanetes,no "roques"...Roger:
-Espavilada companya,sé les normes del concurs però ...juraria haver avistat un tros de pedra com tu dius que si ens caies a sobre s'acabava el concurs ràpidament !Anika:
-Molt bé nano,si vols perdre el temps amb la subcategoria de meteorits i asteroide tu mateixa.Això sí,reconec el mèrit d'haver sabut apuntar a una pedrota d'aquestes amb el poquet energeion de que disposem.Nani:
-Deixa'm veure L'asteroide!Anika:
-Per ràdio comuniquen que els debutants d'Europa estan informant d'un possible exoplaneta cap a l'Ossa Major!Enric:
-Espera no siguin uns fatxendes aquests d'Europa,ja t'ho dic.Anika:
-Bé,perfecte,el meu robot ha sabut carregat perfectament el telescopi i ja apunta allà on vull.Així aniré més lleugera.(Passen una bona estona acampats en una nit primaveral)
Enric:
-Vols dir que els d'Europa no han carregat més energeion que nosaltres? Ja porten un exoplaneta i un hipotètic comenta descobert...Anica:
-Ja saps que les normes són absolutament iguals per a tothom.Deixa respirar una mica als d'Europa,home,que és el seu primer any(L'Enric no acaba d'encaixar el fet de no haver albirat encara res parlant d'exoplanetes.És mou. Ok amb un neguit mal dissimulat )
ESTÁS LEYENDO
2219 ENERGEION
Ciencia FicciónAny 2219.Ja fa temps,humans i transhumants van aconseguir filtrar parcialment energia fosca de l'univers batejada com a energeion per a diverses finalitats socials i també per navegar per l'espai.va arribar una lògica diàspora cap altres móns,altres...