Bab 2

12 0 1
                                    

Amaya.

Pintu bilik dibuka. Amaya pergi ke peti ais dan mengambil sebiji epal. Berjalan longlai dia ke katil, bag yang di bahu, di lepaskan di lantai. Amaya termenung ke tingkap. Epal yang diambil tadi digigit kecil.

"Haih.." airmatanya menitik. Bingkai gambar yang diletak atas meja katil diambil.

"Papa, Aya penat sangat. Aya rasa Aya terlalu muda untuk susah macamni. Tuhan tak sayang Aya ke papa?" wajah ayahnya diusap.

Kalaulah dia tahu, hidup akan jadi sesusah ini. Dia akan merayu untuk mereka cabut nyawa dia sekali masa mereka bunuh ayahnya depan dia.

Amaya bukan perempuan yang kuat fizikalnya. Hidup dalam keterpaksaan. Semua benda yang dia buat, semua terpaksa. Terpaksa makan, terpaksa kerja. Terpaksa balas dendam. Kadang dia soal dirinya sendiri. Andai dendam dah dibalas? Bahagia ke dia selepas itu?

***
Amaya menelefon Daven. Pesan Daven, bila dah sampai perhentian bas, dia akan jemput Amaya dari sana, katanya kawasan rumah sana bahaya kalau nak berjalan kaki. Tapi memang betul pun,  rumah Luth terletak nun jauh di atas bukit.

Tak sampai 15 minit, Daven sampai dan membuka pintu belakang. Amaya cuma datang dengan beg kecil, barang ubatan semua dah ditinggalkan di sana. Tak perlu lagi dia bawa dari rumah. Berat.

"Amaya masuk dulu ya. Saya kena pergi ke tempat lain." ujar Daven. Amaya angguk kecil dan turun dari kereta.

Sampai di daun pintu. Amaya terasa berdebar. Kalau boleh menjerit, tampar pipi dan tarik rambut, mesti dia buat. Kejadian semalam pun masih dia belum hadam.

"Kenapa tak masuk?" tersentak Amaya bila terdengar suara Luth dari belakang. Amaya menoleh kebelakang, Luth kini seinci dari wajahnya.

"Tepi sikit Amaya, pintu ni cara dia kena pusing tombol dia, baru boleh masuk." Tangan Luth meraba di bahagian tepi pinggang Amaya. Terus melompat Amaya ketepi.

Pintu dibuka dan terus meluru masuk, diikuti Amaya. Luth berhenti berjalan dan Amaya terlanggar belakangnya. Terpinga-pinga.

"Aku mandi dulu, kau boleh prepare la barang kau. Habis mandi, kau boleh terus cuci luka aku." Luth merampas bag Amaya dan terus naik ke bilik. Amaya berlari kecil mengikut Luth naik.

Mereka masuk ke bilik, Amaya mencari beg yang berisi barang barang perubatan yang dia tinggalkan semalam.

"Mana beg besar saya semalam ya, Encik?" Amaya pergi ke sebelah katil, tempat terakhir dia tinggalkan begnya tapi ia tiada di situ.

"Oh, I think it's in your room." Luth keluar dari bilik persalinannya, hanya dengan tuala. Ya, dia harapkan reaksi Amaya akan terkejut tapi Amaya cuma mengerut dahinya.

"Bilik saya? Saya ada bilik dekat sini?" soal Amaya.

"Yes Amaya, bilik kau sebelah bilik aku. Kau boleh tidur situ kalau tak dapat Grabcar or bas, or nak rehat. But I'd prefer you to stay here. At least, boleh tengokkan aku." Luth menghampiri Amaya dan meletakkan jarinya di dahi Amaya.

"Jangan kerut lama sangat, Amaya. Nanti cepat kedut." Luth gelak kecil dan masuk ke bilik mandi.

Amaya keluar dan pergi ke bilik sebelah yang dikatakan Luth. Beg besarnya elok terletak di atas katil. Sambil-sambil menunggu dia teroka biliknya. Bilik yang luas, luaslah nak dibandingkan dengan rumah sewanya yang macam stor. Pintu almari diselak. Terbuntang matanya melihat baju-baju yang banyak.

"Okey ke bilik ni, Amaya?" Luth menyandarkan diri di bingkai pintu sambil menyilang tangan.

"Luth? Who's this?" belum sempat Amaya membuka mulut, tiba tiba ada suara di belakangnya.

"Jes, why the fuck are you still here?" Luth menyumpah tapi suaranya seperti malas melayan.

"Babe, I penat sangat so I slept here. I showered and siap then barulah I balik. I can't barely walked since last night, Luth!" Wanita itu menghentak hentak kakinya sebelum Luth memberi signal tangan tanda suruh keluar.

"Dorang ni, lupa ke aku still kat sini?" kata Amaya dalam hati. Wanita yang tadi menghentak kaki terus keluar dan melanggar bahunya. Mungkin secara sengaja. Amaya hampir terjatuh tapi disambut Luth. Cepat-cepat dia berdiri semula. Dia pergi ke katil dan mengambil begnya, terus meluru ke bilik Luth. Menyusun alatannya.

Luth melihat gerak geri Amaya dan dia mengambil posisi baring di katil.

"You dont want to ask me, who is she?" Luth meletakkan tangan di belakang kepalanya. Sambil melihat Amaya yang fokus mencuci luka.

"I don't have the right to ask about your personal life, Encik Luth." balas Amaya, masih menumpu perhatian pada luka Luth.

"Tapi kalau aku nak bagitahu?"

"Saya sudi dengar." Amaya senyum.

Hell no. Don't smile at me like that, Amaya. Kau tak tahu ke dari tadi aku tahan diri aku?

"She is one of the girls. Pasal apa yang jadi semalam, lepas aku cium kau, aku kenalah cari orang untuk habiskan benda yang aku dah mula. So I called her to come over. Aku buat dengan dia. Tapi aku mengakulah, aku kasar sikit malam tadi. So aku tak marah sangat dia rehat kat bilik kau. She kinda deserve that rest." panjang borak Si Luth, sambil memandang kipas yang berpusing di siling. Kemudian, dia memandang Amaya yang masih setia dengan lukanya. Dia tahu lukanya dah selesai dicuci sebab Amaya sudah mula tutup lukanya.

"Have you, Amaya?" Luth mengangkat kening. Harapnya Amaya faham soalannya.

"The wound is clean, Encik Luth. Nanti temujanji dengan doktor esok kan? Saya teman ya?" Amaya senyum dan kemaskan barangnya.

"Hey, take this." Luth buka laci di sebelah katil dan keluarkan plastik kecil yang berisi pil berwarna merah jambu.

"Thanks." Amaya mengambil satu dan masuk ke mulutnya tanpa bertanya apa apa.

"Ew, pahitnya." Amaya membuat muka dan mengambil air mineral yang memang berada di sebelah Luth.

"You're so naive, Amaya." Luth memegang bahu Amaya yang hampir terjatuh.

"Haih..Amaya, naifnya kau." wajah Sayf terpampang di hadapannya. Terus Amaya menerkam bibir Sayf. Dia terlalu rindukan Sayf.

"Damn, Amaya..Slow down babe." Luth ketawa dan memeluk Amaya dengan erat, membalas ciuman yang bukan untuknya.
__________________________________

Amaya Lytisya's Aesthetic

Amaya Lytisya's Aesthetic

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 27, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

The Mafia's Nurse [OG]Where stories live. Discover now