Nadat je dood gaat en je hoort de laatste voetstappen van je familie leden die weglopen. Komt the punishment of the grave. Eerst komt the punishment van boven, dan staat je gebed op en doet zijn hand omhoog en zegt: 'je gaat niet door mij heen' Dus het gebed beschermt je hoofd.Dan komt the punishment via de rechterkant naar je toe. De profeet Sallallahu alayhi wa salaam zegt hierover dat je vasten zegt: 'Je zal niet door mij heen gaan.' Je vasten zal dus de rechterkant beschermen.
Dan komt de punishment naar je linker kant. Je zakaat zal opstaan en zeggen: 'Je zal niet door mij heen gaan!' Dan komt de punishment naar je voeten. Je sadaqah en syllah ( je goedheid naar je familie en je communitie heen, je charity, je eerlijkheid). Al deze dingen zullen je voeten beschermen en zeggen: 'je zal niet door mij heen gaan.'
En daarna komen de 3 vragen van munkar en nakeer.
'Man rabbuk' (wie is jouw god?)
'maa deenuk' (wat is je religie?)
'man nabiyyuk' (wie is je profeet?)The punishment of the grave is door de woede die Allah subhana wata'ala heeft naar zijn dienaar toe. Wie Allah swt boos maakt in deze wereld zonder vergeving te vragen en zo dood gaat zal gestraft worden (met Allah swts wil) in al-Bazakh.
Narrated Abu Huraira: Allah's Messenger (ﷺ) said, "When Allah completed the creation, He wrote in His Book which is with Him on His Throne, "My Mercy overpowers My Anger."
(Sahih al Bukhari 3194)En dit is waarom wij altijd vergeving moeten vragen! '
(Astagfirullah al-'Azeem Al-Lazi La ilaha illa Huwal hayyul qayyum wa atubu ilayh)'
I seek forgiveniss from Allah the almighty, besides whom there is no god, the living, the sustainer and i repent to him.
JE LEEST
Islamic subjects (nederlands)
RandomIn dit boek verdiep ik in vele islamitische subjects! Dit kan heel handig zijn voor bekeerlingen en moslims die willen verdiepen in bepaalde onderwerpen. Ik sta altijd open voor naseeha (advies)! Jazak Allahu Kahyran <3