part 3

14 2 0
                                    

يوسف : ازاي بتقولي كدا و انا جريت وراكي كتير .. ازاي مش مطمنة ! دا انا قعدت اكتر من سنة و انتي حتي مكنتيش شايفاني كل دا ميخلكيش مطمئنة !

شمس : هي دي الفكرة ! انت فضلت ورايا عشان مكنتش قابل فكرة أن في حد رافضك .. عشان كرامتك متسمحش اني اقولك لا ! ... بس اول حاجة عملتها بعد م بقيت ضامن وجودي انك قررت تردها ليا ! علي الرغم اني مكنش بيني و بينك تار احنا مش في حرب مين يكسب و فكرة اني فتحت الباب عشان شوفت انك مصر و انك بتحاول تباين كل الوقت دا حبك و تمسكك بيا ... انت عرفت أية نقطة ضعفي و عرفت ازاي تلعبها صح مش اكتر .. معرفتش تمثل كتير صح !
كانت أقرب حاجة ليك انك ترد كل الفترة علي مدي سنين طويلة ! ... انت محستش بشفقة حتي ناحيتي !

يوسف : انتي لية شايفاها كدا !!

شمس : انا شوفت حاجة عكس اللي بقولوا ليك عشان اشوف عكسة !!!
انت كنت ف الاول تقولي عمري م هقابل زيك وانت متتقارنيش مع حد ... بس بعد كام سنة بقيت بتقارن بأشخاص مليش دعوة بيهم ... انا زي م انا عمري م كنت ولا هتغير دلوقت أو بعدين ... انا متقارنش بحد ... كنت بسمع المقارنة اللي انت مفكرها هزار و بسكت علي أمل انك تفهم اني اخدت علي خاطري وبردوا عادي !! ... ووقت م فكرت اني اقارن بينك و بين أشخاص بردوا مش ف نفس الكافة معاك ادايقت!! ... طب ما لا ترضية علي نفسك بترضية عليا لية !
انت وصلتني في مرحلة ما اني مستاهلش الحب اصلا !!!
انت دخلت حياتي لية !!

يوسف : انتي عارفة اني بحبك... انا مقدرش اعيش من غيرك!!

شمس : كفاية كلام من نوعية مقدرش اعيش من غيرك دي ... انت بتقدر عادي و بتقعد بالشهور مبتعرفش عني حاجة .. و بتيجي بمزاجك ووقت م تبقي حابب و بتمشي بردوا وقت م تبقي حابب ... فكرة انك متقدرش تعيش من غيري كلام بس ... في الحقيقة انك تقدر تعملة ...
انت عارف ان علاقتنا دي اكتر علاقة توكسيك في الحياة !
انت بتأذيني و انا مكملة عادي ... مكملة حتي وانا جوايا شايل منك ... و انت طول الوقت بتكسر ف احلامي ... و مكملة وانا عارفة أن العلاقة نهايتها فراق و مش هتنتهي غير بيها و مكملة ... مفكرتش ف مرة علي مدار كل السنين دي اقفل عليها الباب بالقفل ... بقيت واقفة لا قادرة امشي ولا قادرة أكمل ... انت قضيت عليا ووقفت تتفرج زيك زي الغريب ...

يوسف :..

لقاء لم يحدثحيث تعيش القصص. اكتشف الآن