Bab 2

9 1 0
                                    

"Sial lah! Kau buta ke apa?!" Marah seorang lelaki yg bajunya terkena tumpahan Latte Dahlia.

"Eh eh eh. Kau yg langgar aku pastu kau  nak marah aku pulak?!" Balas Dahlia dengan perasaan yg tidak puas hati kerana dia yg di salahkan.

Maisarah dan Adelia yg sedang berbual terus berhenti kerana terdengar suara Dahlia sedang memarahi seseorang dan mereka pun terus pergi ke Dahlia untuk menenangkannya.

"Eh, Dahlia kau apasal ni? " tanya Maisarah kepada Dahlia

"Maiii... Kau tengok jantan ni dia marah aku padahal dia yg langgar aku" kata Dahlia kepada Maisarah sambil memuncungkan bibir.

"Kau? Eh engkau buat apa kat sini Mar? " pertanyaan Adelia itu membuatkan Maisarah dan Dahlia menoleh ke dirinya.

"Dik, kau kenal dia ke?" Tanya Maisarah "Haah, kau kenal dia ke wey?" Sampuk Dahlia.

"Kenal lah apa yang tk kenal nya... Dia childhood friend aku wey. Itu lah time aku tengah cita benda kat korang lain kali dengar bukannya sibuk stalk orang..." kata Adelia dengan panjang.

"Lia... Sihat ke? Aku datang sini sebab bapak aku suruh aku ikut dia untuk meeting kerjasama dengan syarikat lain" kata lelaki itu sambil melemparkan senyumannya kepada Adelia.

"Ooo... Eh jom lah duduk sekali dengan kitorang. Boleh aku kenalkan kau kat dorang" kata Adelia seraya menarik lengan Maisarah dan Dahlia kemeja mereka diikuti oleh lelaki tadi.

"Jemput duduk.. Eh jap jap, baju kau tu napa?" tanya Adelia kepada lelaki itu setelah melihat bajunya yg ada tompok" berwarna coklat cair.(entah lah aku pun tak tau)

"Ahh.. Ni semua salah kawan kau nilah" balas lelaki itu dan memberi side eye yang sangat side eye kepada Dahlia. "Ooo.. Takpelah kau kan kaya.. Setakat baju ni aku pun tak mampu nak bayar" kata Adelia dengan senyuman malu.

"By the wayyyy.... Kenalkan lah diri Mar" kata Adelia. "Okay.. Nama aku Tengku Ammar Uqasha panggil je Ammar" kata Ammar "Nama aku Maisarah Alya panggil Mai" Mai yang sudah per kenalkan dirinya terus menyiku Dahlia supaya mem per kenalkan dirinya. "Nama aku Engku Dahlia Natasha... Kapla High Council..." Kata Dahlia.

"Effect tengok projek high council banyak sangat" kata Mai yang sudah penat dengan perangai pelik si Dahlia ni. "Ni mesti rewatch balik ni sebab rindu" sampuk Adelia.

"Harap muka je cantik tapi perangai macam setan" kata Ammar "tapi memang cantik pun" bisik Ammar "Apa kau kata? Tak dengar lah ayat last tu" Dahlia mendekat kan mukanya ke muka  Ammar. (Arggg author tengah blushinggg)

"Aku kata kau buruk cam beruk" kata Ammar yang sedang menahan malu. "Hah, how dare you call me ugly" kata Dahlia. "Ceyyyy ceyyyy" sampuk Maisarah dan Adelia.

"Ini dah kenapa? Terlebih panadol ke? " kata Dahlia kemudian memberi side eye kepada mereka berdua.

"Takde lah.. Saje je. Hehe" kata Maisarah dengan muka tidak bersalah. "Eh, exchange number jom.. Nanti boleh lah jumpa lagi" kata Adelia.

"Ha key... 015xxxxxxxx...dah dapat belum? " tanya Ammar. "Dah dah, okayyy maseh Mar... Saaaaayangggg kau " kata Adelia. "Apasal aku rasa jealous eh? Tak kan aku suka Ammar kot? Tak mungkin..aku baru kenal dia" bisik Dahlia dlm hati.

"Oi Dahlia, kau okay ak?" Tanya Maisarah yang nampak Dahlia sedang termenung. "Ah? Ah okay okay aku okay...jom balik wey" ajak Dahlia. "Okay jom, bye Mar jumpa lagi" kata Adelia lalu senyum ke Ammar.

𝘈/𝘜:
𝘏𝘢𝘭𝘭𝘰 𝘨𝘶𝘺𝘴𝘴𝘴, 𝘐'𝘮 𝘣𝘢𝘤𝘬 𝘴𝘦𝘵𝘦𝘭𝘢𝘩 𝘮𝘦𝘮𝘦𝘳𝘢𝘩 𝘰𝘵𝘢𝘬 𝘶𝘯𝘵𝘶𝘬 𝘮𝘦𝘮𝘪𝘬𝘪𝘳𝘬𝘢𝘯 𝘪𝘥𝘦𝘢 𝘢𝘯𝘥 𝘩𝘦𝘳𝘦 𝘪𝘴 𝘵𝘩𝘦 𝘳𝘦𝘴𝘶𝘭𝘵.. 𝘚𝘰𝘳𝘳𝘺 𝘬𝘢𝘭𝘢𝘶 𝘩𝘢𝘮𝘣𝘢𝘳 𝘴𝘦𝘣𝘢𝘣 𝘢𝘶𝘵𝘩𝘰𝘳 𝘮𝘦𝘮𝘢𝘯𝘨 𝘵𝘢𝘬𝘥𝘦 𝘪𝘥𝘦𝘢 𝘪𝘯𝘪 𝘱𝘶𝘯 𝘪𝘥𝘦𝘢 𝘭𝘢𝘴𝘵 𝘮𝘪𝘯𝘪𝘵... 𝘚𝘰 𝘩𝘰𝘱𝘦 𝘺𝘰𝘶 𝘨𝘶𝘺𝘴 𝘦𝘯𝘫𝘰𝘺 𝘪𝘵 :3

Tengku Ammar Uqasha WifeWhere stories live. Discover now