"ooh macam mana ni? belok kiri ke kanan?"
tanya Linette"kiri-kiri lepastu berhenti dekat station bas"
jawab Anne"OKAY!"
Dipagi hari yang indah diawali dengan bermain game di PS5 milik Yunki. Mereka bahkan hampir mengskip sarapan pagi.. ah dasar budak-budak tak tahu diri dahla menumpang.
Sementara itu di dapur..~
"mentari pun tahu~ kucinta-"
Yunki yang sibuk bernyanyi, nyanyian nya terhenti saat-"ABANGMUU"
Jerit seorang manusia yang baru sahaja keluar dari kandangnya"bodo terkejut aku-"
Kata Yunki terpotong apabila terdengar suara gelak tawa yang sangat mengelitik hati.. pemilik suara itu tak bukan adalah Lara si kekasih hati abangnya.
"HAHAHAHAHAHAHA"
"bila kau bangun?"
"ah baru je tadi, abang kau cakap dia nak datang sini"
"ooh.."
"eh- WHAT?""hurm?"
"abang aku nak datang sini?!"
"haah, bawa kawan dia juga katanya"
"DEFAKKKKK,LINETTE.. ANNE.. SINI JAP"
panggil Yunki.Dua manusia yang terasa diri mereka dipanggil pun menuju ke arah dapur.
"Ya kenapa ni jerit-jerit?" Ucap Anne
lalu Linette juga berkata.."Tulah, aku rasa gelombang telinga aku dh nak pecah".
"Ah drama je korang hm btw tolong aku boleh?"
Dua manusia itu saling berpandangan sambil berinteraksi secara sync. Bahu diangkat bermaksud "tak tahu" dan mereka sekarang melihat ke arah Yunki sambil membuat muka yang seolah-olah bertanya "kenapa".
"Jadi.. tolong aku kemas ruang tamu kejap ada orang nak datang"
"Wahhh.. guest ke?" tanya Linette
"nanti kau tahu lah sendiri"
"okay.. bahagian mana yang kena kemas?" Anne bersuara
"Semua"
Yunki membalas."Semua?"
Dibalas anggukan.
"All of it? Seriously?"
tanya Anne lagi, untuk memastikan."YES. AND NOW GET READY TO CLEAN ALL THE STUFF THAT WE DON'T NEED AND DONT FORGET TO TURN OFF THE PS5 OR NO AGAIN 'CHILL WITH PS5' UNDERSTOOD?"
perintah Yunki panjang lebar agar Dua gadis ini tak bertanya banyak lagi"ye ye aelah gausah nyolot baik-baik aja"
"Diam."
"Side eye, criminal offensive side eye.."
Lalu dengan cepat Yunki mengambil sudu dan bersiap untuk melemparnya kepada sang mangsa yang tersangka.
"EH EH MAK JANGAN MAK GURAU JE MAK, BAIK MAK KAKAK PERGI KEMAS SEKARANG EH MUWAH SAYANG MAK"
cemas Linette.Yunki hanya memberikan tatapan tajam kepada dua gadis itu. Mereka berdua berlari ke ruang tamu untuk mengemasnya jika tidak.. mereka lah yang akan menjadi juadah harian untuk sang tetamu nanti.
Lara yang sedari tadi menyimak langsung dikejutkan dengan ada benda besi yang mendarat di kepalanya lalu dia mengaduh.
"argh weh sakitt.."
YOU ARE READING
Hello Mr Captain! - HAINSRNS
Random"It's all about you, Mes Tulipes" - So Junghwan 'Marshmallow and chocolate is like you and me sweet and fluffy as us' "Ish awak ni sabar boleh tak?" Aku mendengus perlahan. Haish dia ni tak sabar-sabar betul tau tak bahaya? "Hehehe jangan la marah...