يجلس في الاجتماع بكل وقار الجميع يبتلع ريقه من حدوث أي خطأ.....
عمر المهدي:عمره ثلاثة وثلاثون عام متزوج من عام لا يعرف من هيا زوجته حتي غير أنها ابنة عمه المتوفي عيناه بنية غامق شعره اسود رموشه طويلة تملاءه العضلات لحبه للملاكمة والرياضة رئيس أكبر شركات في الخارج والداخل معه ميزانية دولة من المال لا يعرف اي شئ عن دينه غير أنه مسلم فقط..موظف بتوتر:وكده تكون النسبة اللي دخلت للشركة من اقتصاد القماش 60%لشركتنا يا فندم....
عمر ببرود صقيعي :مرفود اطلع بره....
موظف بحدة طفيفة:ليه يا فندم البيانات مظبوطة ومفيش غلط ونسبة القماش العائد زائد المتصدر والفائدة ايه الغلط عشان ابقي مطرودعمر بعصبية:النسبة يا استاذ يا محترم مش 60% النسبة مفروض تكون80٪ تقدر تقولي سيادتكوا غلطوا في ايه عشان يقل 20٪ مرة واحدة انطقواكل اللي اشتغل علي المشروع ده مرفود مشفش حد فيكم كله بره يصفي حساباته ويطلع بره....
خرج العشرين عامل بحزن علي وجوههم وكان تفكيرهم كيف هيأكلوا أولادهم وازاي كمان هيجوزا عيالهم وعلاجهم والأكل .....
خرج بكل وقار واخفض الجميع رأسه في هدوء بينما هو يتوجه لمكتبه وجد والده وتفاجأ ماذا يفعل والده في لندن...
سليم الهواري:اهلا بحبيبي ابني الغالي
احتضنه عمر بحنو وتبتسم برفق في وجه أباه وعقد حاجبيها وأخبره:لما اتيت هنااا حصل حاجة في البيت ...سليم :خدني مكتبك الاول وبعدين اقولك .....
تحرك سليم مع ابنه عمر اتجاه مكتبه وطلب له القهوة ...
عمر :قولي بقي حصل ايه يجيبك هنا لندن...
سليم:تقدر تقولي مراتك اللي متجوزها ديه ولا كأنها حتي متجوزة وسبتها بعد كتب كتابكوا علطول دي نظامها ايه معاك.....عمر بحدة:هيا اشتكتلك فلوسها وبتوصل اكتر ما كانت بتحلم حتي واظن الحراس قالولي أنها تمام بتروح شغلها وبتروح القصر علطول لا بتعمل مشاكل ولا بتكلم حد حتي في المستشفي زمايلها واضعة حدود يبقي ايه نظامها....
سليم :يابني دي كأنها متجوزتش انت سايبها سنة بحالها وبعدين دي اتقدملها كتير ولما بيعرفوا أنها مراتك بيتصدموا أنا خايف عليكوا البنت حلوة ومتربية بس ميمنعش أنها تحب وتشوف حد يحبها ويقعد معاها والشيطان شاطر وانت سايبها أنا مش يشكك فيها العيب علي ابني اللي سايبها لكن هيا من حقها تعيش وتخلف وتتفسح وانت سايبها هناك ومراقبتها ده انت شكلها حتي متعرفوش والحراس يعرفوه وانت لاء وكل اللي همك شكلك....
عمر:يعني ايه مهمتي اخليها تخلف وتسبني تاني يعني عشان ارضيك.
سليم:تخلف ايه يا بني انتت اتجننتي يعني انت سايبها بتهتم بامك وباختك وباخوك الصغير ده حتي ابني سامر العاقل يارتني كنت جوزتهالوا بتحللوا مشاكلوا مع خطيبته الطماعة وستك اللي هيا امي وانا عارفها بتستحملها وهيا بتهينها أن سيتم سايبها وان الغلط عليها مع أن الغلط علي الحيوان اللي خلفته مينفعش تسببها كده يا تطلقها وانا هقنع سامر بيها يا ترجع وتشوف هتعمل معاها ايه واياك تخلف وترميلها عيل تهتم بيه رخر فاهم يا عمر....
أنت تقرأ
ابن عمي المتملك
Romanceتزوجوا ولم يراها لمرة واحدة علي الاقل حتي في عقد القران تركها وسافر ولم يعود إلي الان عاشت مع عائلته في هدوء الجميع يحبها ظل يرسل لها المال الذي يكفيها فقط حتي لم يحدثها في الهاتف حتي أمره والده بالعودة وان حالهم لا يعجبه ولكن قرر هو أن يطلقها وينته...