Jag heter Artemis och jag är en tjej på 16 vårar, och detta är händelsen som ändrade mitt liv.
"KOM NU ARTI!" Skriker mamma ifrån köket.
"JAG KOMMER! JAG SKA BARA PACKA NER KAMERAN!" Skriker jag tillbaka.
"DU HAR INTE TID! TÅGET KOMMER OM 5MINUTER!"
"JAG KOMMER SA JAG JU!!!"
"APOLLO VÄNTAR JU REDAN!"
"JAG KOMMEEEEER!!!"
Jag springer ner för trapporna med min resväska och ramlar nästan. När jag kommer ner står mamma i dörröppningen och väntar.
"Är du redo?" Frågar hon oroligt.
"Ja mamma, men som sagt, jag måste sticka nu!" Säger jag och försöker putta mig förbi henne. Men hon stoppar mig och pussar mig lätt på pannan.
"Va försiktig nu Artemis..." Säger hon oroligt.
"Jadå mamma, det är ju bara i några månader!"
"Jag vet...men bara kom hem hel igen" Säger hon skrattandes.
"Jadå." säger jag snabbt och springer ut till Apollo.
Apollo är min bästa vän, han har känt mig sedan vi gick på dagis. Jag tyckte först att han var en riktig idiot eftersom han höll på att irritera mig (kasta sand på mig eller dra i mitt hår) men han är en riktigt skön kille.
"Hej Arti, you look fabulous!" Säger han med ett sarkastiskt flin.
"Åhohoh kul" Säger jag och himlar med ögonen och slår honom i magen lite lätt.
"EY! Vad va det för?!" Säger han och kollar surt på mig.
"Naw stackars Apollo" Säger jag och springer i förväg.
Sedan startades en springtävling hela vägen fram till tågstationen. Självklart så vann Apollo eftersom jag har lika bra kondition som en plast-mugg.
Tåget kom strax efter vi hade kommit dit och vi satte oss mitt emot varandra.
Efter 1 minuts tystnad så öppnar Apollo munnen.
"Såå, berätta om din morbrors situation."
"Ehm... Han har köpt ett gammalt slott en bit ut på landet och han behövde hjälp att renovera så det är där du och jag kommer in i bilden. Vi ska hjälpa honom."
"Coolt"
Hej! Tack för att du har läst första kapitlet på min nya bok! Jag kommer uppdatera ungefär 3 gånger i veckan. Kanske mer vissa gånger ;) Hoppas att du gillade första kapitlet!
YOU ARE READING
Silver Systrar
Teen FictionStorstads tjejen Artemis är en fantasy-fantast. Allt som är mystiskt eller övernaturligt gör henne lycklig. Så när hennes morbror ringer och säger att han köpt ett gammalt slott och behöver hjälp att renovera det så finns det ingen tvekan om att hon...