Jag smällde igen laptopen, jag var äntligen klar med uppgiften som skulle in dagen därpå. Jag reste mig ifrån skrivbordet där jag suttit de senaste timmarna och började röra mig emot toaletten. Mitt långa, bruna hår flätade jag i en fläta som jag alltid gör innan jag ska sova. Tog tag i tandborsten, kletade på tandkräm och började borsta mina tänder. Sedan fortsatte jag med min vanliga kvällsrutin, tvättade bort sminket, tvättade och smörjde in ansiktet. Jag hörde dörren slås igen nerifrån, det var pappa som kom hem. Det var inget ovanligt att han kom hem sent, det är samma visa varje kväll. Så har det varit enda sedan mamma dog, pappa har haft svårt att släppa mamma och har använt jobbet som en sköld. Mig har han nästan helt glömt bort, det är i alla fall så jag känner. Han kommer hem sent, åker iväg tidigt och jag har tur om han frågar hur dagen varit. Med tanke på hur mycket tid han lägger på jobbet är det inte konstigt att vi har gott om pengar. Men att endast få pengar utav en förälder är inget jag uppskattar, jag skulle mycket hellre få hans kärlek.
Jag gick ut ifrån toan och bort mot mitt rum, tog av mig mina kläder och satte på mig min rosa pyjamas ifrån Victorias Secret. Kröp sedan ner i min extremt mjuka dubbelsäng, efter några få minuter somnade jag ibland alla rosa kuddar som fyllde min säng.
När klockan ringde dagen därpå ville jag inget hellre än att slänga ut den igenom fönstret och fortsätta sova. Men jag valde att gå upp. Tog ur flätan ifrån håret och borstade det. Satte i plattången i eluttaget och började lägga concealer. Efter det fortsatte jag med sminket, tog på mascara och puder. Mer än så orkade jag inte. När jag var klar med det var plattången varm. Jag började platta mitt hår och när jag var klar stod jag framför spegeln ett tag. Just denna dagen blev jag väldigt nöjd med både smink och hår. Och det är inte ofta jag blir det. Eter det gick jag vidare till min Walk in closet, jag letade fram ett par svarta byxor och matchade det med min rosa Odd Molly kofta. Till det tog jag även en svart Celine väska och la i min laptop och allt skolmaterial jag behövde för dagen. Jag tog mina saker och gick ut ifrån mitt rum, sedan vidare ner för trappan. Tog min vanliga frukost som består utav en kaffe och macka, sen började jag gå mot bussen. Bussen stannade utanför skolan och jag hoppade av. Det var folk överallt, men ingen verkade se mig. Jag kände mig osynlig, ingen såg mig, ingen ville vara med mig. Första lektionen jag hade idag var svenska, så jag skyndade mig bort mot svenskasalen. Där inne satt redan halva min klass och jag satte mig som vanligt längst ner i det högra hörnet. Bänken bredvid mig var alltid tom, likaså idag. Läraren kom in och startade lektionen med att berätta att vi skulle få en ny kille till vår klass. Strax därefter knackade det på dörren och en lång brunhårig kille tittade in. Läraren bad han att sätta sig vid någon utav de lediga bänkarna. Killen satte sig vid bänken bredvid mig. Läraren bad han presentera sig och han berättade att hans namn var Oskar. Resten utav lektionen gick fort, Oskar som satt bredvid mig var så extremt snygg. Hans blåa ögon fick mig att rodna. Hela han var perfekt, men en kille som han skulle ju aldrig se en tjej som mig. Vi pratade ganska mycket, det var skönt. Med tanke på att jag inte brukar prata med så många, pappa ibland och sen min bästavän Hanna som är ett år äldre. Men med Oskar var det något speciellt, hans leende och hans sätt att prata. Men en kille som han vill ju inte ha en tjej som mig, så det är inte ens värt ett försök.
----
Bilden är på Moa.
YOU ARE READING
Synlig i dina ögon
RomanceMoa var 5 år när hennes mamma dog i cancer. Efter den dagen blev hennes liv aldrig detsamma igen. Hon bor med sin pappa som inte är så närvarande på grund av att han jobbar väldigt mycket. Moa är van vid att vara osynlig, det är ingen som ser henne...