2. Özgünlük

24 0 0
                                    

"Dünya üzerinde yazılmamış hiçbir hikaye yoktur, sadece farklı yazarlar tarafından henüz keşfedilmemiştir."

Özgünlük tam da bu demektir. Bir ağaç resmi çizerken kimisi karakalemle ifade etmek ister bunu kimisi bulanık suluboya izleriyle. Ağaç hep oradadır. Hissettirdikleri farklı şekillerde ifade ederek başkalarına da hissettirmek isteriz. 

Konu seçimi elbette çok önemlidir. Bunu sonraki bölümde işleyeceğim. Şimdi mevcut bir konuyu geliştirirken nasıl tekrara düşmeyiz sorusunu çözümleyelim.


+ İlk iş...Kendi deneyimlerinizi ve duygularınızı keşfedin: Kendinizi tanımak, kendi deneyimlerinizden ve duygularınızdan ilham almak, yazdıklarınızda kişisel bir ses oluşturmanıza yardımcı olur. Önce kendi gözlerinizi kullanın.

+ Kendi bakış açınızı geliştirin: Konulara ve olaylara farklı bir perspektiften bakmak, kendi benzersiz bakış açınızı geliştirmenize yardımcı olur. Olağandışı fikirler, sıradışı düşünceler ve derinlemesine analizler, özgünlüğü artırır.

+ Başkalarından etkilenin, ancak kendi yorumunuzu ekleyin: Diğer yazarlardan, sanatçılardan ve düşünürlerden etkilenmek normaldir, ancak bu etkileri kendi bakış açınızla birleştirerek kendi benzersiz yorumunuzu ortaya koyun.

+ Yaratıcılığınızı serbest bırakın: Hayal gücünüzü kullanmaktan çekinmeyin. Sınırları zorlayın, farklı fikirler deneyin ve olağan dışı düşünce kombinasyonları yapın. Yaratıcılık, özgünlüğün kaynağıdır. Utanmayın beraber aşacağız...

+ Kendi yazma ritüelleri ve alışkanlıkları geliştirin: Yazma alışkanlıkları oluşturmak, düzenli olarak yazmanıza ve yaratıcılığınızı ifade etmenize yardımcı olur. Her yazarın kendine özgü bir süreci vardır, bu yüzden size en iyi uyan yöntemleri keşfetmek önemlidir. Bu programları yaparken yardımcı olabilirim kişisel olarak. Yorum bırakmanız yeterli...

+ Düzenli okuma yapın: Okuma, yazma becerilerinizi geliştirmenin ve farklı tarzlardan etkilenmenin bir yolu olarak önemlidir. Farklı yazarların eserlerini keşfederek, kendi yaratıcı vizyonunuzu zenginleştirebilirsiniz. Kitap okuma alışkanlı nasıl geliştirilir isimli ayrı bir bölüm hazırlıyorum...

+ Kendinize güvenin: Özgünlüğünüzü ifade etmek için cesur olun ve kendi sesinize güvenin. Eleştirilere açık olun, ancak kendi yaratıcılığınızı koruyarak kendi yolunuzda ilerleyin. İnsanların moralinizi bozmasına fazla izin vermemek de önemli...

Yaratıcı Yazarlık 101Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin