01. verstoppertje

100 9 0
                                    

!! dit hoofdstuk bevat, eetproblemen en overdenken !!

pov yara

*beep beep beep*
kut ding. 08:15, geeft de tijd boven aan mijn scherm aan. Voor de zoveelste keer druk ik weer op het snooze knopje op mijn telefoon omdat ik echt geen energie heb om uit bed te stappen.

Nog geen 10 minuten later hoor ik mijn deur open gaan en zie ik iemand mijn kamer in stappen. Raoul. "heey Yaar goedemorgen, kom je zo? Er staat eten voor je op tafel beneden"
hoe kan hij in vredesnaam zo fucking blij zijn in de ochtend?
"mhm kom er zo aan" kreun ik terwijl ik nog half in slaap ben.

Nadat ik al mijn energie heb verzameld stap ik uit mijn bed en loop ik naar mijn badkamer, kijk in de spiegel en dan begint het gelijk weer.
Jezus wat ben je dik. weet je zeker dat je wel zoveel moet eten? geen wonder dat je single bent als je er zo uit ziet. je moet echt op die calorieën gaan letten. ik zou niet meer eten als ik jou was.
Ik schud de gedachten van me af en gooi een plons water in mijn gezicht om wakker te worden. Ik gooi mijn haar in een staart en vertrek dan naar beneden.

Ik doe de deur open en zie Koen en Robbie op de bank chillen, terwijl Raoul en Matthy een gesprek hebben aan de eettafel. Ik loop verder de ruimte in en sluit me aan bij Raoul en Matthy, waar een bakje yoghurt met wat fruit voor me klaar staat. "Goedemorgen Yara, lekker geslapen?" vraagt Matthy terwijl hij het laatste stukje brood in zijn mond propt. "Oh ja hoor, jij?" ik weet dondersgoed dat ik maximaal 3 uurtjes slaap heb gehad vannacht. "chill, ik ook wel prima opzich."

Ik neem de eerste hap van mijn yoghurt terwijl ik mijn telefoon erbij pak om even op tiktok te kijken.

Ik scroll even en kom minstens 20 'ship edits' tegen van mij en Rob. Echt kapot hinderlijk al die fans die ons in een relatie willen hebben.
Verder zie ik nog wat kook dingen die ik doorstuur naar onze persoonlijke chefkok Raoul. Over Raoul gesproken, er komt een appje van hem binnen.

- Raoul de Graaf

hey, ik zie dat je nog maar 2 happen yoghurt hebt genomen gaat alles goed met je?

- U

oh ja hoor! heb gewoon niet heel veel honger ofz hahah.

Hij is eigenlijk de enige die af weet van mijn eerdere struggles met eten. Ik had hem ongeveer een jaartje geleden alles verteld en hij hielp mij heel goed waardoor het een tijdje weer beter ging.
maar nu, nu gaat het allemaal weer berg afwaarts. Maar dat hoeft hij overigens niet te weten.
Ik wil niet dat hij zich zorgen gaat maken.

Na een tijdje scrollen op Instagram en het beantwoorden van wat snaps, loop ik naar de keuken om mijn resterende yoghurt uit het bakje door de wasbak te spoelen en mijn bakje en het lepeltje in de vaatwasser te zetten.

- paar uur later -

Nadat ik me gedoucht en aangekleed had, riep Koen iedereen de keuken in.
"okee, iedereen is er zo te zien. Ik wilde even overleggen met iedereen welke video we vandaag gaan opnemen?" "Oh oh oh, misschien kunnen we ergens verstoppertje doen?" oppert Robbie.
Iedereen stemt in en we zijn nu allemaal leuke plekken aan het bedenken die we eventueel zouden kunnen regelen hiervoor.
"misschien kunnen we de Ikea bellen ofzo?" stelt Matthy voor. "jaa goed idee Matt!" antwoord ik, er verschijnt een klein lachje op zijn gezicht.
"Oké, gaan we dat regelen, wie belt Milo trouwens even? Hij had er al een half uur geleden moeten zijn." constateert Robbie "Ik bel wel." antwoord Raoul terwijl hij zijn telefoon erbij pakt.

"Yara?" "Ja Rob wats up?" "Zou jij vandaag misschien weer een keer mee willen doen met de video? de kijkers zeggen dat de verstoppertje videos zonder jou saai zijn." zegt hij terwijl hij met zijn vingers aanhalingstekens maakt als hij het woord 'saai' zegt met een brede grijns op zijn gezicht. "Oh ja sure, als de andere boys dat goed vinden."
Hij loopt naar de anderen toe om het aan hun te vragen.

Inmiddels is Milo aangekomen en rijden we met 2 auto's naar de Ikea in Rotterdam. Ik, Robbie en Matthy in de auto van Rob. Koen, Raoul en Milo in de auto van Koen.

Eenmaal aangekomen bij de Ikea zijn we zenders op aan het doen en krijgt iedereen een GoPro op zo'n stok.

"En camera gaat aan in 3, 2, 1." Milo begint met praten, "Jo beste kijkertjes, vandaag gaan wij verstoppertje doen in de Ikea!!" Iedereen juicht "En we hebben Yara eindelijk weer voor jullie meegekregen!" ik spring in beeld. "Whoop whoop, ik ben back! en nu niet meer zeuren." zeg ik op een soort moedertoon terwijl iedereen lacht. Koen gaat verder, "Oké eerst gaan we een enveloppie trekken voor wie de zoeker moet zijn." "Yara wil jij de eer doen, omdat je gast best vandaag?" "Ja hoor isgoed." Robbie pakt ondertussen de enveloppen erbij.

Ik pak de middelste envelop en sta nu op het punt om hem open te maken, "oké boys ready?" "jahaa schiet nou op Yaar." zeurt Robbie, ongeduldig ding is het ook. "en de zoeker wordt......MILO!" "Nee man godverdomme zeg!" "Dan kan je tenminste niet als eerste gevonden worden" grapt Koen. "Acht houd toch je bek anus jong." "Oké jullie hebben 10 minuten om te verstoppen en dan kom ik."

Iedereen rent de Ikea binnen, allemaal een andere kant op. Als ik alleen ben besluit ik te beginnen met filmen. "Oké mensen ik ga dus helemaal naar boven en dan ga ik gewoon bij een kamer zitten waar veel spullen staan ofzo." ik heb echt geen flauw idee waar ik heen moet.

Een tijdje later heeft Milo al, Matt, Koen en Raoul gevonden waardoor alleen ik en Rob nog over zijn, dus besluit ik even rond te lopen, op zoek naar Robbie.

"Oké mensen, alleen Robbie en ik zijn nog niet gevonden dus we gaan even weg hier, en dan gaan we hem even zoeken."
Ik film gewoon hoe ik rond loop en dan ineens zie ik Rob achter een bank zitten terwijl hij tegen de camera praat. Ik besluit hem te laten schrikken "Oké ik zie rob daar dus zitten" ik draai de camera omdraai naar Rob "en ik ga hem dus laten schrikken." Ik sluip zachtjes naar de andere kant van de bank waar hij achter zit en spring dan op hem "BOE" "Aaah! Jezus man, je gaf me een hartverzakking Yaar."

Terwijl Robbie en ik aan het lachen zijn en gewoon een beetje aan het kloten zijn met de camera krijg ik ineens een FaceTime melding van Milo.
"hee sletje." "jo spektiet." "waar zit je?" "tja, dat is voor mij een weet en voor jullie een heel groot raadsel." "Maak even een geluidje dan." "Hoezo? is het te moeilijk voor je?" "niet zo bijdehand doen en maak gewoon een godverdomme geluidje Yara." "oké oké rustaag."
Ik maak een soort kraai geluidje en schiet dan samen met Robbie gelijk weer in de lach. "Ze zitten volgensmij samen" hoor ik Raoul nog tegen Milo zeggen voordat ze weer ophangen.

De tijd raast voorbij en Milo heeft ons in de laatste 2 minuten gevonden. "Oké later mensen, en abonneer nou gewoon even!" zegt Koen voordat de camera uit wordt gezet.
"Nou volgensmij was dat een zeer geslaagde video" "Dat denk ik ook Matt." antwoord Milo op Matthy. "Vanavond nog even zuipen bij jullie thuis?" Stelt Milo voor, iedereen stemt er mee in en dan gaan we weer op weg naar cdh.

-

hee! daar ben ik dann. Het eerste hoofdstuk is officieel een feit Yay!!

laat even weten wat je dr van vond en klik even op dat sterretje ;)

ik weet dat dit nog niet een mega exciting hoofdstuk was maar dit is natuurlijk ook nog maar het begin.

zie jullie later!

ciao xx

- 1330 woorden

Secret matchmakingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu