masa lalu?

643 50 3
                                    

"Hmm, itu pun tetap salahku juga, sebab aku... Kedua orang tua kami meninggal" Ucap solar dimana air matanya dah nak terkeluar.

_

_______________________________________

INFO!!
Bahasa Indonesia 60%
Bahasa Melayu 40%
Jadi jangan heran jika kata katanya tercampur sikit, sebab jika author tak tau apa bahasa Indonesia nya author pakai bahasa Melayu. Sekian

FLASHBACK

Scene menunjukkan rumah yang familiar yang terletak di pulau rintis itu. Rumah yang dulunya harmonis, penuh canda tawa dan kasih sayang.

Tapi....

Semuanya tak berlangsung lama...setelah kematian kedua orangtua daripada penghuni rumah tersebut.

Saat itu....

"Solar! Menghindar dari sana!!"

"Serangan optical cahaya!!"

"Solarr!!!!"

BOOMMMM

"Papa!!"

"Solar sekarang! Ambil power Sphera tu!!"

"BAIK!"

BZZTTT BZZT

"Power Sphera memory bot berhasil di didapatkan, kembali ke pesawat sekarang!"

"BAIK!"

Mereka berada di dalam kapal angkasa sekarang.

"Mama ambilkan minum ya?"

"Iya mama/sayang"

Tanpa ada yang sadari ternyata power Sphera memory bot dipasangi alat pelacak oleh alien alien itu, alien alien itu pun mengejar kapal angkasa mereka.

BZZT BZZT

"BALIKAN POWER SPHERA KAMI!!"

"ISH! PEGANGAN SEMUA KITA PERLU SELAMAT KAN DIRI!"

BOOM

Suara tembakan dari kapan angkasa alien mengenai engine dari kapal angkasa mereka.

"Ugghh kita akan mendarat darurat di planet terdekat, bersiap untuk turbulence!! Pakai sabuk pengaman kalian!!"

"BAIKK!!"

DUAKKK

"CEPAT NAIK KE SEKOCI NI, KITA SELAMAT KAN DIRI DULU!"

"Tapi ayah, alien alien tuh dah semakin mendekat ayah!!

" SOLAR!! DENGAR KATA AYAH CEPAT!!"

"Tapi ayah, solar boleh hapuskan merekaa!!! Solar bolehhh!"

Mereka masih sibuk dengan debat mulut mereka tanpa mereka sadari alien alien tuh dah berada tepat di belakang mereka.

DUARR

Suara tembakan daripada senjata alien alien itu

"Akh"

"Solar cepat pergi! Dah takde masa lagi, mama dan ayah akan halang mereka, cepat!"

SECRET (BBB SOLAR) EndTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang