Moğol İmp. x Selçuklu İmp.

2.4K 55 355
                                    

Moğol: seme
Selçuklu uke

İsteyen : Akira_02134

Tür:  bilmiyorum

Yıl : 1243 sjjsjsjs

Bozkırın en çetin devletlerinden biri olan Moğolların parlak dönemiydi. Hiç kimse onlarla savaşmayı göze bile alamazdı bunun bedelini çin bile çekmişti. Çinliler bile eğiliyorlardı Moğolların önünde Karakurumda*(Moğol imp başkenti) hafif bir rüzgar ve caydırıcı bir sıcaklık vardı. Asya havası çetindi sıcaktı ancak Moğollar alışmıştı. Moğol imparatorluğu obasında us*(düşünmek) ediyordu

Moğol İmp gözünden:

Bozkırın acımasız topraklarında ben ve erlerim tüm Asya'nın hâkimiyeti için cezurca savaşıyorduk şu ana kadar birçok kişi bize bağlılık yemini etmişti. İmparatorluğum yükseliyor Moğol budu* (devleti) tarihe adını acımasızca yazıyordu, bize yağ* (düşman) olanlar ise cezasını acunda* (dünyada) çektirir sonra ise Tamuya* (eski türk inancinda cehennem) yollanırdı, imparatorluğum büyümüştü. yeni planlar için ve fetihler için düşünürken içeri giren habercilerimden biri gelmişti. İçeri buyur ettim. Lafı dolandırmadan direk konuya girdi

H; Efendim/ülkem  Batsıg* (batı) taraflarında Türklerin devletlerinden biri olan Selçuklu İmp. Yerinde durmuyor efendim topraklarımıza göz dikiyor. Diğer Türkler size bağlılık yemini ettiği halde Selçuklu sizin yanınızda olmayı reddediyor emir verin bizim kim olduğumuzu öğrensinler.

Demek Selçuklu ha daha önce ismini duymuştum ama hiç görmemiştim. Diğer Türkler bana yemin ederken karşımda duran da kimdir böyle birde savaşta görmek isterim kendisini gözleri önünde toprakları benim olurken bakalım o cesareti yerinde olabilecek mi görüceğiz Obamdan* (eski Türklerde ki çadır evler) askerliğimin olduğu tarafa doğru sert adimlarla yürüyordum. Beni görenler takip edip toplanmayan başladılar. Boğazımı temizledim ve savaşçılarıma doğru gür bir ses ile konuşmama başladım.

Moğol imp: Halkım Batsıg tarafında bulunan habercimden işitiğime göre Selçuklular rahat durmuyormuş topraklarımıza göz dikmişlerdir. Bize yemin etmezler cezaları ölümdür. Bugün hazırlıklarımızı yapın yarın yola çıkıyoruz bir yağı daha yerle bir edeceğiz!

Orda bulunan herkes bir ağızdan
"BUYRUK ÜLKEMİZİNDİR HANIMIZINDIR" diye bağırdı. Herkes hazırlıklarını yapmış bozkırın bir ucundan diğer ucuna girmek için
Sevdicekleri*(sevdikleri*) ile vedalaşmış yola koyulmuşlardı. Kocaman bir ordulardı yavaş ancak durmadan ilerlediler.
.
.
.

Birkaç gün sonra ulaşmıştı Moğollar Selçuklu sınırınaydılar biraz dinlendiler, Moğol imparatorluğu ise işi sansa bırakmayacaktı savaşacakları yeri seçti ve tuzaklarını okçularını adamlarını hazırladı savaş için haberci yolladılar Selçuklu'ya sonra Selçuklu beklemeye başladı Sivas'ta Kösedağ'nın yakınlarında...

Selçuklu İmp gözünden:

Selçuklu gün geçtikçe zayıflamıştı kanatları bile ağır geliyordu artık ona yıkılacağını o da biliyordu ancak direnmek zorundaydı. Tek kalmıştı otağında öldürmüştü kardeş dediği insanları ancak şimdi soyunu devam ettirecek kimsesi kalmamıştı bir yandan Bizans sıkıştırmıştı hir yandan Moğollar... Bir araya getirmek zorundaydı yeniden topraklarını eskisi gibi olmak istiyordu..... güçlü.

Usunda bunlar geçerken destur geldi. Obasına buyur etti. Adamlarından biri girdi yaninda ise Moğolların habercilerinden biri. Ciddiyetini bozmadan oturduğu yerden kalmış. onları içeri buyur etmişti. Selçukluya Moğol imparatorluğundan özel biyat vardır dedi haberci ve okumaya başladı biyatı.

Countryhumans - shipleri (smut +18 ve gay içerir⚠️)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin