chapter 2

15 1 0
                                    

Pov third person:

"Kita orang pergi dulu ye umi assalamualikum"arina menghulur tangan untuk menyalami puan aulia

"baik lah hati hati ye. azran aqif jaga adik adik ye"puan aulia berpesan kepasa anak anak sulung nya

"Baik umi , cepat sikit rina ke nak abang dukung sebab lambat" kata Aqif sambil mendepa kan tangan

"Abang qif nak kena kecepuk ngan rina ke"Arina mencubit telinga abang nya

"ADUH! Sorry lah baby rina sayang abang mu ni gurau je hehe.."aqif menjerit sambil mengosok telinganya .

Azran,qalina dan afiya tergelak melihat telatah arina dan aqif.

Mereka berlima memang rapat dari kecik sorang sedih yang lain mesti cari cara nak happy kan. Arina merupa kan matahari bagi mereka walaupun mereka tahu arina selalu memendam perasaan tapi mereka tak boleh paksa arina untuk meluah kan.mereka hanya cuba mengembirakan arina.

Mereka juga overprotective terhadap arina.walau bagaimana pun mereka selalu ada untuk satu sama lain.

"Dah dah cepat nanti lambat karang abi pon dah ada dalam kereta"Azran menarik aqif sambil menunjuk kearah kereta.

"woi aku boleh jalan sendiri lah .wey ran lepas lah . Rina tolong abang rina huhu"
Aqif meronta untuk melepas kan diri

Arina menggeleng kepala melihat telatah abang abang nya manakala qalian dan afiya kertawa dibelakan.

Setelah sampai di sekolah

"Ok dah sampai belajar hati hati ye"Encik qalil melambai dari dalam kereta

"Baik abi assalamulikum " kami melambai sebelum melangkah masuk ke sekolah.

"Ok lah lina dengan rina pergi kelas dulu bye abang"qalina menarik tangan rina sebelum melangkah ke kelas.

"Ehh wey korang itu bukan ke nerd yang tak de mak bapak tu"

"Haah lah betul lah sian kan untung lah mak cik ngan pak cik dia nak kalau tak terbiar dah kot .HAHAHAHA"

"WOI KORANG NI TAK DE BENDA LAIN KE NAK BUAT HAAH! KACAU ORANG JE"

"lina dah lah jom malu orang tengok nanti .kita masuk kelas ehh."

arina cuba menarik tangan qalina sebelum apa apa berlaku.walaupun hati nya sakit dia perlu tabah dah mengabai kan apa yang pembuli tu kata

"kau ni rina baik sangat kenapa kau tak marah je pembuli " qalina menghentak kaki sambil

"nape aku kena balas aku hanya akan balas bila diorang buat aku dari segi fizikal tapi kalau kedua dua pihak tak mengalah lagi teruk situasi . Biar lah berdiam diri dari aku bertekam lidah dengan kata kata kesat"

Qalina menghembus nafas dengan geram walaupun dia tahu adik nya betul tapi dia masih tidak puas hati dengan pembuli tersebut.

"Dah masuk kelas ke nak kena cubit"arina mebuat gaya hendak mencubit qalina

"ehh TAK NAK RINA AKU JANJI AKU JADI BAIK."qalina berlari ke tempat duduk nya

arina tergelak kecil sebelum pergi ke tempat duduknya.

Ok done chapter dua so macam mana esok saya cuba buat chapter 3 ehh .bye assalamualikum.

𝚊 𝚕𝚒𝚐𝚑𝚝 𝚊𝚏𝚝𝚎𝚛 𝚝𝚑𝚎 𝚝𝚎𝚊𝚛𝚜Where stories live. Discover now