Mereka memandang rina yang berada di tangga
"apa maksud rina"aqif tanya pada arina
"Macam rina kata satu kelas dah tengok rina mengamuk so tak heran lah kalau satu sekolah tahu"arina memabalas
Arina memandang ke arah arsyad.arsyad hanya mendiamkan diri.
"so semua tahu lah apa yang jadi abang arsyad"arina bertanya
"ye...."arsyad membalas sambil menundukan kepala
"rina kenapa tak bagi tahu umi dengan abi"puan aulia betanya .keliahat wajahnya risau mendengar anaknya di buli
"maaf kan rina umi bukan niat rina nak rahsia kan benda ni.rina dah anggap ini gurauan je tapi mungkin rina penat dah kot"arina berkata sambil menundukkan kepala
"rina lain kali kalau tak nak bagi tahu umi atau abi tolong bagi tahu abang ok ."aqif membalas arina
arina cuma mengangguk .Dia cuma tidak mahu keluarganya risau .arina hanya fikir perbuatan mereka hanya gurauan
"rina janji dengan umi bagitahu umi kalau rina ada masaalah ye"puan aulia memandang arina.
"Baik umi .rina bagitahu umi kalau rina ada masaalah"arina memberi senyuman kepada aulia.
Selepas semuanya selesai keluarga arsyarad pulang ke rumah mereka .
Arina mula menceritakan semua yang terjadi dari mula.setelah arina selesai encik qalil hanya menganguk dan dan akan berbincang dengan pihak sekolah.mereka semua pergi ke bilik arina menceritakan semuanya.Keesokan harinya
arina membetulkan tudungnya Di cermin biliknya .Arina mengeluh kecil risau apa orang akan kata padanya selepas kejadian tempoh hari.'inshallah semua akan ok' arina senyum kecil untuk menghilankan kerisauannya .
setelah selesai .dia keluar dari biliknya untuk bersarapan sebelum ke sekolah.Dia mengambil denpat di sebelah adik dan abangnya.setelah habis makan mereka semua terus menaiki kereta encik qalil dan bergerak ke sekolah.
Di sekolah
mereka semua bersalaman dengan encik qalil sebelum bergerak masuk ke sekolah.arina mula berasa resah untuk masuk ke sekolah semula .Qalina perasan reaksi arina arina terus menggemgam tangannya ."Semua ok rina jangan risau .macam kau kata abaikan apa orang kata"qalina senyum kearah arina memberi semangat.aqif ,azran dan afiya juga tersenyum memberi semangat kepada arina.
Arina mengeluh kecil sebelum memberanikan diri .mereka berlima terus melangak ke dalam pekarangan sekolah.
Ketika berjalan ke kelas arina melihat beberapa murid memandangnya sambil berbisik antara satu sama lain.Arina cuba mengabaikan mereka dan terus berjalan ke kelas bersama qalina.
Setelah mengambil tempat.guru mata pelajaran pertama mereka masuk kedalam kelas.setelah memberi salam guru mereka terus memulakan pelajaran.sepanjang waktu pembelajaran kebanyakan rakan sekelas arina memandangnya sambil berbisik .arina berasa kurang selesa.
Qalina yang perasan terus memberi semangat agar arina mengabaikan nya.setelah loceng rehat berbunyi mereka berdua terus pergi ke arah kantin .aqif ,azran dan arsyad memnyimpan tempat untuk mereka.
Setelah membeli makan mereka berlima duduk and makan bersama.
"Rina ok tak "aqif memandang adiknya .risau jika pandangan dan bisikan pelajar lain membuat adiknya tidak selesa.
"rina ok abang cuma rasa tak selesa sikit bila orang pandang rina sambil berbisik"arina hanya memangdang makanannya .
"kau abaikan jelah diorang rina ."qalina memberi semagat pada arina.
arina hanya tersenyum sediki kepada mereka.setelah loceng berbunyi menandakan waktu rehat tamat.mereka berlima terus begerak ke kelas masing masing.
Waktu pembelajaran berjalan seperti biasa.setelah waktu persekolahan tamat .arina and qalina terus mengemas barang mereka and keluar dari kelas .
setelah mereka berjumpa dengan aqif,azran,afiya dan arsyad mereka semua terus pulang .Sebelum mereka keluar dari pekarangan sekolah kelihatan kroni ammir,adib dan adam sedang melepak di kawasan kantin.
"Wei korang bukan ke tu betina yang sensitive sangat tu."seorang dari kroni tersebut menyidir arina
"Haah lah sian kan tak leh nak gurau sikit ."kedengaran tawa dari mereka
arsyad menjeling kepada mereka .aqif hanya menahan marahnya sambil ditenangkan oleh azran.qalina dan afiya berkata pada arina untuk mengabaikan mereka.
"Asal tak leh kena gurauan sikit ke.ohh lupa dia kan mak bapak dia dah mampus"kroni ammir ,adib dan adam tergelak
mereka berlima sudah geram dengan ejekan diorang.arina yang tidak tahan lagi terus berlari pergi dari situ.mereka berlima perasan terus mengejar arina
"RINA TUNGGU!"mereka cuba memanggil arina
arina tidak menghiraukan mereka dan terus berlari .tampa sedar dia sudah berada di tengah jalan.kelihat sebuah kereta bergerak laju kearah arina
"ARINA!" Mereka semua cuba selamatkan arina
BOM!
Kelihatan tubuh arina tercampak kehadapan.
"RINA!"arsyad bergegas ke arah arina diikuti oleh aqif,azran,qalina and afiya.
mata arina mula terasa berat .tubuhnya terasa lemah akibat hentakan dari kereta tadi.beberapa orang mendekati mereka untuk melihat apa yang jadi
"SORANG TOLONG CALL AMBULANS CEPAT!"aqif menjerit kepada mereka
"RINA BANGUN RINA JANGAN TUTUP MATA DULU!"arsyad cuba menyedarkan arina.
kelihatan dara mula mengari dari kepala arina.
"RINA BERTAHAN DULU .AMBULANS SAMPAI SEKEJAP LAGI!"aqif dan arsyad berada di sisi arina and cuba membuat arina sedar sehingga ambulans sampai
azran cuba menenangkan qalina dan afiya yang sedang menagis.arina merasakan matanya mula berat .suara di sekelilingnya mula tidak jelas.
"RINA DENGAR CAKAP ABANG JANGAN TUTUP MATA DULU!"arsyad cuba menydarkan arina .kelihatan matanya mula bertakung air mata.
arina tidak dapat menahan rasa berat dimatanya and terus menutup kelopak matanya.kedengara beberapa jeritan sebelum semuanya menjadi gelap dan senyap..
Hi korang sorry ye author lama tak update😅.Author kekurangan idea sekarang ni 🥲.inshallah author akan cuba update macam biasa ye.thanks for your support❤️.
YOU ARE READING
𝚊 𝚕𝚒𝚐𝚑𝚝 𝚊𝚏𝚝𝚎𝚛 𝚝𝚑𝚎 𝚝𝚎𝚊𝚛𝚜
RomanceNur Arina Qalisya seorang yang mengalami trauma akibat satu kejadian.arina suka menyendiri dari bergaul dengan orang dan tidak mempunyai ramai kawan.walaupun arina selalu bersendirian fikirannya sentiasa positif.Arina juga selalu dibantu oleh seoran...