Introducere

81 9 8
                                    

Cine este cititorul beta? Este opusul cititorului alfa 😀 (prima persoana care iti citeste manuscrisul, de obicei in faza cand acesta este inca o prima versiune), adica o persoana care iti citeste cartea dupa ce ai revizuit-o deja si iti ofera feedback asupra lucrurilor care i-au placut si care nu i-au placut, asa incat sa poți rezolva anumite aspecte care ar putea starni reacții negative din partea cititorilor.
Cu toții scriem de plăcere, desigur, dar placerea e parca si mai mare atunci cand gândurile noastre isi primesc aprecierea din partea cititorilor.
Cand scri o carte, exista anumite aspecte care îți scapa din vederea in timpul nenumăratelor revizuiri. De aceea, este de preferat sa ceri parerea cuiva care sa o analizeze dintr-o alta perspectiva.
Daca nu ai insa rude brutal de sincere, cel mai bine este sa cauti in afara cercului tau intim pentru a asigura un feedback cat mai obiectiv.
Imi doresc sa ne citim reciproc cartile si sa ne ajutam cu sfaturi si comentarii constructive.
De asemenea e o oportunitate ca povestile noastre sa fie citite de mai multa lume.
Totusi, nu uitati ca parerile sunt împărțite. Beneficiul de a afla cat mai multe pareri este desigur ca veti obtine o gama variata de feedback si veti putea de asemenea sa obțineți un consens general cu privire la poveștile voastre, dar totodata tineti cont de faptul ca spre exemplu in timp ce un cititor ar putea sa creada ca o anumita scena ar trebui taiata din carte, altii sa o considere esențială pentru carte, deci urmati sfaturile numai daca le gasiti utile si ele corespund cu viziunea pe care o aveti pentru creatia voastra.
Acestea fiind spuse, sa trecem la treabă!

Cititorul BetaUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum