2 bulan yang lalu
" finally sampai jugakk wehhhh "
Lia membaringkan diri ke atas katil .
Penat sangat nampaknya .Kami sekarang ada dekat Cameron Highlands . Ala saja jalan-jalan , alang-alang cuti kan. Kitorang akan ada kat sini for 4 days 3 night.
Kitorang sewa homestay je , pakat ii duit bayar , kitorang ni takde la kaya sangat nak book hotel mahal . Kecuali si Wak yang memang asal dari keluarga kaya lagi berharta . Bapak dia Wan Kahar kot , owner syarikat penerbangan .
Homestay ni pon satu malam RM 150 , bolehla , harga standard , jadi homestay ni ada 4 bilik , dua bilik yang ada aircond 2 lagi bilik ada kipas siling jer . Yang lain semua berebut nak kipas siling since dekat Cameron ni memang dah sejuk . Aku tak kesah sangat , duduk la bilik mana-mana pon , sama jugak sejuknya . Disebabkan kitorang ada 11 orang , jadi setiap bilik 3 orang , cuma ada satu bilik tu 2 orang jer .
Jadi aku ngan Lia endup as roommate . And kitorang dapat bilik beraircond . Aku ngan Lia tak kesah sangat pon.
"weh kau nak mandi tak , kalau taknak aku nak mandi " Aku memandang Lia yang baring dan tunggu masa je nak ke alam tidur.
"kau gi mandi dulu la , nnti dah siap kejut aku"
ceh macam kau bangun .
Aku pon mengambil tuala dan baju tidur aku dan masuk ke bilik air .
Sebagai seorang Elees , aku adalah seorang yang mandi lama , jadi lepas hampir sejam didalam bilik air tu aku pon keluar dan mengejut Lia
Dan wallaaaa , Lia tak bangun seperti yang dijangka .
Aku pn malas nak kejut lebih-lebih , jadi aku biar je .
Aku pon turun ke bawah , owhh aku ada ckp tak homestay ni 2 tingkat , yer homestay ni dua tingkat , first macam aku tak percaya jer harga dia just RM 150 for semalaman , and aku percaya wak tipu je Harga tu , disebabkan nak semua orang pergi trip ni . Aku tak tau la yang lain perasan ke tak benda ni, but aku ngan Aikha syakla yang harga homestay ni semalaman RM 300 , tapi kitorang bayar RM150 je and yang lain Wak bayar .
Well Wak memang pemurah .
Yang lain aku rasa dah lama masuk alam mimpi , jadi aku rasa aku sorang je yang tak tidur lagi , sebab aku dah tidur dah dalam Van kargo mewah si Wak tadi , Owhh , yang akan bawak kitorang jalan-jalan nanti driver Wak , dia duduk dekat hotel nearby ni jerr .
Aku pergi ke arah dapur .
Dan mencari heater
Yeahhh aku jumpa .
Malam-malam macam ni apa lagi , melantak maggi ahhh .
Aku masukkan air ke dalam heater tu and tunggu dia panas sambil aku keluarkan Realme aku untuk scroll tiktok .
im feeling lonely
owh i wish i'll find a lover that could hold me
now im crying in my room
so sceptical of love
but still i want it more
more
more
i' ll give a second chance to cupid.......Daripada tadi aku scroll tiktok , lagu tu asyik keluar , aku takde masalah pon , lagipon best jugak lagu dia
Stan fifty fifty for better life .
Tiba-tiba je aku rasa ada orang macam tengah pandang aku , aku pandang sekeliling ..
Takde ponn .... , ahhhh perasaan aku je kot.
lampu di heater dah pon bertukar merah . Aku pon mengambil mangkuk yang disediakan dan basuh sikit , and angkat heater nak tuang air panas tu dalam mangkuk---
YOU ARE READING
HIM
Teen FictionWARNING , PERKATAAN YANG DIGUNAKAN DI DALAM CERITA INI SANGATLAH KASAR YERRRR , JADI KEPADA SESIAPA YANG TAK BOLEH TAHAN BACA CERITA YANG BANYAK MAKI , SO SORRY AWAK STILL LAGI BOLEH BACA BUT PANDAI PANDAI AWAK LAHH Pada mulanya Elees merasakan dir...