الفصل الرابع

27 3 0
                                    

وقفنا الفصل الى فات لما الجوكر انضم للصياد
الجوكر:_ بعت رساله "الفريسه وقعت فى فخ الصياد.
عمر بابتسامه:_ محمد خلاص بقا معانا وبقينا تلاته وهنبتدى نكون الفريق محتاجين ناس كتير بس يكونو ثقه علشان الفتره الجايه الى هنعمله الغلطه بموته مفيش هزار.
أحمد:_ انا ليا واحد صحبى هكر سعودى واتفقت معاه وهينزل مصر قريب وهينضم لينا.
عمر:_ تمام فى هكر جايه من الجزائر اتعرفت عليها قريب وهتنزل مصر  وثقه برضو.
أحمد:_ العب ده شكلها احلوت اوى.
عمر:_ انت عارف مفيش هزار فى الشغل وكلنا هنكون اخوات قبل مانكون زمايل ها مرقعه فى الشغل انا مش عاوز.
أحمد:_ ياعم خلاص هقعد باحترامى.
عمر:_ خلاص انا هعرف محمد والبنت وانت كلم صحبك هنتقابل بعد اسبوع فى المكان الى هقولك عليه.
أحمد:_ تمام اعتبره حصل همشى انا بقا علشان ابويا لو اتاخرت هيعمل معايا السليمه.
عمر:_ ماشى ياصحبى مع السلامه.
على الجانب التانى.
ايزاك:_ بيكلم شخص مجهول وبيقوله الى اسمه الصياد ده شكله مش سهل الجوكر مقدرش عليه وشكله هيتعبنا زى مالبروف عمل زمان.
المجهول:_ يبقى يموت زيه متقلقش الفرقه شغاله عليه وهعرف هو مين فى اقرب وقت هيقع متقلقش.
ايزاك:_ تمام انا هقفل دلوقتي عشان عندى شغل ولو حصل جديد هبلغك.
المجهول:_ قفل السكه من غير رد وقام مكلم شخص تانى.
الشخص التانى هو رئيس مجموعه الظلام واسمه اسحاق المجموعه دى اقوى مجموعه هكر فى العالم وحرفيا مفيش حد قادر عليهم بيقدرو يخترقو اى حد واى منظمه وهما الى وقعو البروف ابو عمر وعرفوه عشان غلطه صغيره وحرفيا الكيان الصهيوني بقا مسيطر بسبب المجموعة دى هما مجموعه هكريه متكونين من اكفأ 20 هكر منهم اسرائيلى واوربى وجنسيات تانيه وفيهم واحد مصرى اسمه عماد باع بلده علشان الفلوس وخد الجنسيه وبقا معاهم والممول الرئيسى للمجموعه دى امريكا بالتعاون مع الكيان الصهيونى (انا مبقولش اسرائيل علشان انا مش معترف بيها كدوله لحد دلوقتي ولا عمرى هعترف وان شآء الله هيخرجو من فلسطين قريب اوى). 
اسحاق:_ مبتكلمنيش غير لما تكون عاوز حاجه مين المطلوب المره دى.
المجهول:_الصياد عاوز اعرف عنه كل حاجه من وقت ماتولد وفى اقرب وقت محدش تعبنا من وقت البروف من خمس سنين مش عاوز الى بنعمله يروح.
اسحاق:_ متقلقش هشتغل عليه وهعرف عنه كل حاجه فى اقرب وقت سلام.
نرجع فلاش باك من خمس سنين ابو عمر او البروف وهو راكب عربيته  وراجع البيت العربيه بتقلب بيه ويموت وسعتها عمر زعل اوى علشان ابوه مكنش مجرد اب كان صاحب وصديق وكان بيعلم عمر كل حاجه وهو الى حببه فى الهكر وعمر دلوقتى ماشى على خطاه وهيكمل الحلم.
نروح للمخابرات المصريه وكان فى اجتماع مكون من 3 اشخاص
رئيس المخابرات احمد الديب:_ هنعمل اى الفتره دى صعبه ولازم نسبقهم بخطوه علشان منقعش الكيان شغال خراب وبقا مسيطر على اكتر من دوله عربيه خصوصا بعد التطبيع مع كل الدول العربية ضم سوريا والعراق ولبنان وبقى متحكم فيهم بشكل رسمى.
المشير محمد الخلفاوى:_احنا قوتنا نقدر نبيد اى حد دلوقتي احنا بقينا اقوى جيش فى العالم بس لازم نجمع الحلفاء الاول علشان الموضوع بقا صعب جدا وفى كذا تحالف اعداء علينا امريكا والكيان من ناحيه والصين واليبان وكوريا من ناحيه بعد انفصالهم عن روسيا وروسيا واقفه لوحدها وبتناطح الكل وكله خايف يقرب منها علشان الاسلحه الى معاهم تبيد العالم كله.
( المشير ده اعلى رتبه فى الجيش المصرى).
أحمد الديب:_ احنا مش هنستعجل هنفضل مراقبين الوضع لحد ماننظم صفوفنا ونبقى سابقين بخطوه.
وبيوجه كلامه للشخص التالت الى هو المجهول الى كان بيكلم عمر:_ عملت اى مع الصياد ووصلتو الفين.
المجهول:_ ابتدى يجمع الفريق وهنسميه فريق النور علشان يكون منافس فريق الظلام ويكون رساله اننا منافسين ليهم وعمر مجنن ايزاك دلوقتي وهو بيحاول يعرف هو مين بس لسه موصلش.
أحمد الديب:_ هيوصلو ووقتها لازم نأمنه مش عاوزه يصحله الى حصل لابوه انا وعدته انى هحمى عيلته وخصوصا بعد الى قدمه للبلد محمد السينطى مكنش عميل سرى وبس ده كان اكتر من اخ.
المجهول:_ متقلقش يافندم عمر ذكى جدا ومش هيقع بسهوله وخصوصا انه مش شغال لوحده زى مكان البروف شغال.
أحمد الديب:_ طيب وصلته لرئيس المنظمه الى ممشى الدنيا ولا لسه لازم نعرف الراجل ده فى اقرب وقت وهو شخص ولا مجموعه.
المجهول:_متقلقش يافندم عمر بيحاول اهو وهيوصل ليه قريب ان شاء الله.
نرجع تانى فلاش باك وقت موت البروف كان وقتها منظمه الظلام اكتشفت مين البروف وبعتو حد يقتله علشان كان خطر عليهم وكان بيحبط كل عمليات الاختراق الى بيعملوها عموما وخصوصا لجهاز المخابرات المصريه وقتها قطعو سلك الفرامل والعربيه اتقلبت بالروف ومحدش يعرف انه مات بفعل فاعل غير التلاته دول حتى عمر نفسه ميعرفش.
نرجع من الفلاش ونروح لى عمر الى كان قاعد فى اوضته وافتكر الخاتم الى لقاه من اسبوع ومحدش سأل عليه وقرر يحتفظ بيه بس الاول يتمنه ويطلع سعره لله ولبس الخاتم وفجأءه.
يظهر قدامه شخص ضخم ليه قرنين وبشرته لونها احمر ويقوله:_اهلا ياسيدى الجديد كل طلباتك مجابه انا خدامك داغر.
عمر:_ احلف وفقد الوعى
يتبع....... 
ياترى مين المجهول وعمر هيعمل اى مع داغر هنعرف ده الفصل الجاى مستنى رأيكم سلام 👋

حلم..... ولكن متوقفه لحين اشعار اخرحيث تعيش القصص. اكتشف الآن