Kapittel 1

21 2 2
                                    

Ella har kommet seg gjennom 16 år av livet og skal på mandag begynne på et nytt og stort kapittel i livet sitt. Hun er ferdig med grunnskolen, og skal begynne på videregående. Hun synes det er spennende, men også skummelt. Ella vet ikke om hun kjenner noen som skal begynne på samme skole som henne. Kommer hun til å ende opp alene, tenker hun? Og vil hun klare å beholde vennskapene sine med Andrea og Veronica? Det vil hun se med tiden. Ella føler at hun er nødt til å klare å bevare vennskapene sine med Veronica og Andrea. Venner er noe av det viktigste man kan ha i livet. Hun vet selv at hun er en sjenert person og ikke veldig sosial av seg. Ut fra hva hun har sett og hørt, virker det som at det som skjer på videregående ikke er noe for henne. Det handler om drikking, fest, kjæreste og rykter. Ella tenker bare på at hun er den pliktoppfyllende jenta som gjør mer enn det som forventes av en og gjør aldri noe galt. Det er positivt, men kanskje litt for mye. På slutten av 10.klasse merket hun at det var tungt, og er usikker på forventningene hun kan ha til sitt første år på videregående. Ella sukker, og sier til seg selv at hun får bare prøve å stå i utfordringene som kommer.

Ella ønsker at de siste dagene nå skal være med vennene hennes. Hun sender dem en melding. "Hei, Veronica og Andrea. "Vil dere finne på noe de siste dagene før videregående?" Etter en time svarte begge. Det passet for begge å finne på noe. Andrea foreslo at de kunne ha en jentekveld hos henne og i tillegg ha overnatting. Vanligvis ville Ella aldri blitt med på en overnatting, men med dem så går det greit. Det er noe spesielt med vennskapet de tre har. Det er en følelse av at de respekterer hverandre og støtter hverandre. Også trenger man ikke å gjøre eller ha noe spesielt. Med bestevennene føler Ella at hun bare kan være seg selv. I dag er det fredag, og jentene ble enige om å ha overnatting fra lørdag til søndag. Blir kanskje litt tett på skolestart, men samtidig er Ella glad for å bruke tid med sine beste venner.

Ordre: 383

Jeg setter pris på tilbakemeldinger.

Etter sommerferienWhere stories live. Discover now