2. Fejezet

2.1K 74 8
                                    


Marco Caiden Herison

Minden ember életében beköszönt az a szakasz, amikor a düh és a harag uralkodik az elmén felborítva ezzel minden eddigi egyensúlyt, ami a boldogságért felelt. Nem számítanak az elvek, amik szerint éled az életed, csupán a vágy hajt az, hogy bosszút állj azért a sok rosszért, amit gyerekként kaptál, amit kínokkal a lelkedben szenvedtél végig az évek során. Azonban a bosszúvágy felemészt, megmérgezi a lelket anélkül, hogy bármit is elkövettél volna a bántalmazó egyén ellen. Hirtelen  azon kapod magad, hogy a körülötted lévők félnek tőled, rettegnek attól, hogy az a mérhetetlen düh, amit a lelkedben hordozol felszínre tőr, kiteregetve minden szennyest, ami mocskossá és visszataszítóvá tett. Ezt pedig teherként hurcolom azóta, hogy először láttam apámat részegen kezet emelni anyámra – aki azóta gyógyszerfüggőként – éli mindennapjait az alkoholfüggőségben szenvedő férje mellett. Mégis mit csodálkozom azon, hogy ez a trauma elbaszottá és elcseszetté tett időközben?

-Már a tanév első napján rendetlenkedünk? – kérdezi Henriette vissza rángatva a rideg valóságba.

-Ne kezd te is, kérlek – nézek rá ingerülten.

Tény, hogy amióta az eszemet tudom rossz ember vagyok olyan, aki árt másoknak, aki kihasznál minden alkalmat arra, hogy a haragját, a dühét és az apja iránti ellenszenvét másra vetítse ki. Ez pedig  gimnazistaként rossz hírnevet dukál, amire kapnak a lányok, a tanárok és az olyan barmok, akik egy hozzám hasonló semmirekellővel akarnak össze haverkodni.

Az vagyok! Semmirekellő!

-Mi történt? – kérdezi fehér köpenyét a fogasra akasztva Henriette, majd az ágyon fekvő lányhoz lép.

-Semmi – mondom röviden.

A nő vészjóslóan fordul hátra, zöld szemei kíváncsian csillannak meg a napsugarak beszűrődő fénye alatt, miközben kérlelnek, hogy beszéljek – hogy ne okozzak ennél is nagyobb fájdalmat – amit a lelkemben cipelek.

-Rendben! – mondja végül, majd ismét a lányak szenteli minden figyelmét.

Nézem, ahogy óvatosan karjára helyezi a vérnyomásmérőt, miközben ujjaival a pulzusát vizsgálja. Egy pillanatra össze gabalyodik pillantásom a betegágyon fekvő lány barna zavaros tekintetével, ahogyan abnormálisan fürkészi arcomat.

-Rendben csillagom – mondja befejezve Henriette a vizsgálódást.

-Köszönöm – mosolyog rá a lány.

Azzal az említett nő asztalához ül, majd a betegjelenlétiívet magához véve a lány adatait és panaszát kezdi el rögzíteni. Pontosan tudom, hogyan zajlik mindez, hiszen a gimi első évétől kezdve Henriette az, aki tudja min megyek keresztül nap, mint nap, ahogyan ő az egyetlen, aki tudja, hogy a poszttraumás stressz szindróma mellett dühkezelési problémában is szenvedek.

-Elmehetek? – kérdezi felülve a lány, mire a várakozás okozta ingerültségemben heves mozdulatokkal ülök le a papírokat bújó nővel szembe.

Lobbanékonyságomat érzékelve Henriette riadtan pillant fel a papírlapok mögül, majd sóhajtva adja jelzését, hogy nyugodjak meg – hiszen nem kettesben vagyunk – így még a végén megijesztem a lányt, aki a jelekből ítélve szorongással küzd.

Emlékezet és Feledés Donde viven las historias. Descúbrelo ahora