T.E - 03 - That Day

62 5 0
                                    

'tok, tok..' perhatiannya teralih pada bunyi ketukan di pintu.

"Maaf Dato'Aeriel... Cik Aerien dan Cik Fathia sudah sampai bersama Dato'Fizz." lapor Kim yang sudah berdiri di muka pintu, pandangannya ditundukkan.

"Baiklah, kamu bawa mereka ke sini." arah Dato'Aeriel tegas, terus Kim mengangguk. Belum sempat dia melangkah pergi..

"Oh ya, Kim. Kamu masih ingat lagi pesan saya sebelum ini?" soal Dato'Aeriel. Kim tersenyum badannya dipusingkan semula menghadap Dato'Aeriel.

"Ya Dato'Aeriel, saya masih ingat." dia mengangguk faham mengingati pesanan yang telah disampaikan padanya sebelum ini. Melihatkannya Dato'Aeriel terus membalas senyuman Kim, langkah Kim yang sedang berlalu pergi diperhati.

--------------------------------------------------------

'.......... dan saya harap tiada yang buat halangan, pastikan keselesaan mereka.' sambung Dato'Aeriel dengan serious. Arahan tegas Dato'Aeriel pada Kim tidak sengaja didengari Datin Alya yang kebetulan sahaja ingin memasuki ruangan office suaminya itu. Dibatalkan niatnya dan ingin berlalu pergi, namun dia terkejut dengan kehadiran Aerien yang sedang berjalan beriringan bersama Fathia dan Dato'Fizz.

"Rynn?" soalnya kebigungan. Tak disangka dengan kehadiran Airien yang tiba-tiba. Ini buat pertama kalinya dia melihat kelibat Airien di Office suaminya.

"Ehh? Mommy? buat apa dekat sini?" soal Airien, juga merasa tertanya-tanya mengapa Datin Alya berada di sini. Biasanya waktu-waktu sebegini pasti mommynya sudah sibuk di office sendiri.

'Ada apa pula ni...' gumam Airien sendirian, hatinya dapat merasakan ada sesuatu yang tidak kena.

"Mommy yang patut tanya Rynn macam tu sayang. Mommy datang  sini sebab mommy nak jumpa daddy kamu and i've something to discuss with him. Tapi mommy rasa your daddy busylah. So mommy tak jadilah nak masuk risau juga kalau mommy menganggu dia nanti." ujar Datin Alya, sambil membalas senyuman pada Fathia dan Dato'Fizz.

"Maafkan saya menganggu, Dato'Aeriel meminta saya untuk jemput semua masuk ke ruangan officenya." kata Kim yang tiba-tiba datang dari arah belakang, semua mata kini tertumpu padanya yang berpakai kemas bersut hitam.

"Ehh you..." cuit Fathia perlahan. Aerien menoleh ke arah Fathia, rakannya itu memberi isyarat agar dia mendekatkan telingganya sedikit.  Dengan terpaksa dia menuruti permintaan sahabatnya itu. 'Apa lagilah si Fath ni.' gumamnya, suka sangat menganggu kosentrasinya.

"Boleh tahan ehh bodyguard daddy you ni Rynn? dah lah tinggi, sado, handsome pula tu... ishh Machoo Aahh." bulat mata Aerien mendengarkannya.

"Ihh anak ini.. dasar yaa menyempat. Hat menyibuk hal orang lain naa... memang number satu. Orang duk focus benda lain, hang piqiak pasai orang lain wat apa?" dijelingnya Fathia, mahu saja dia mengetuk kepala sahabatnya itu gatai sungguh.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 20, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Those EyesWhere stories live. Discover now