في يوم جميل حيث تزقزق الطيور كانت الاختبارات النهائية تقدمت وسلمي وتقي واخدين احلي خازوق.
سلمي:اخيرا خلصنا الباثولوجي تعبت من ام دي ماده. تقي :بعيدا عن اني مش قادره انطق اسم الماده بس اي الامتحان اللي جاي؟
سلمي:ورانا بطنه وبيدياتريك
تقي:ايه البطريق ده؟
سلمي:صبرني يا كريم تقي انت مفتحتيش الكتاب صح؟ تقي:قسما بالله المواد اسمها صعب. سلمي:بدياتريك دي يعني أطفال ياماما. تقي:الله بحب الأطفال
سلمي:يب عشان سهله المهم بعد ماخرجنا من الامتحان هناكل ايه؟
تقي:ممكن ناكل كشري؟
سلمي:اشطا يلا بينا.
ومن الجانب الاخر في البيت عند جين. نامجون:قلي يا شبح انت قاعد طول الوقت تقلنا ان انت اسمك محسن وليلي بتقولك يا ادريس ولا انت مفصوم وعندك شخصين؟
ادريس :حاضر وربنا هحكيلك علي كل حاجه بس سيب كمي بس.
جين وهو ماسك الشبشب.
جين :اتفضل انطق.
ادريس:حاضر المهم انا كان ليا واحد صحبي كان تؤمي بالظبط لدرجه ان الناس بيفتكرونا اخوات كان اسمه محسن المهم محسن صحبي ده راح المستشفى عشان اتصاب فحادث فالناس افتكرت ان انا ادريس هو اللي اتصاب ومات وانا زعلت عليه وقلت لخواتي انهم ينادوني محسن معادا الخزوق اللي جت من روسيا. جيمن:خازوق مين دي قمر ١٤.
ادريس :ولا اتلم دي اختي.عند فيلا تشان:
تشان:ايوا يا هانا ازيك وحشتيني والله. هانا:وانت كمان يا تشان ازيك وازي فيلكيس والجماعه كلهم وازاي سلمي وتقي.
تشان:كويسين والله سلمي وتقي ادعليهم عشان عندهم امتحانات وشكلهم صعبان عليا المهم استراليا عامله ايه وحشتني.
هانا:كويسه انا وراكيل واولفيا كلنا كويسين. تشان:كويس.
فيلكيس:تشان هانا معاك عتليفون ؟ تشان:اه معايا ليه؟
فيلكيس:كنت عايزها فموضوع.
تشان:طيب خدها
واخذ فيلكيس يكلم هانا.
ويعود هيونجين بعد ماخرج مع البت ييجي. هيونجين:انا جيييبت.
لينو:الاهي تتحرق.
هان:ها قلي عملت ايه مع الكراش. بغمزه. هيونجين:اقسم بالله لو مبطلت هديلك بوكس. سونغمين:بس يا وش العدس.
هيونجين:انا وش عدس يا خروف؟ طب تعلالي. وقامت خناقه مابين ميني وهيون. تشان:بطلوووووووو بقي.
سونغمين:اخرس يا عجوز والا كسرت البيض فوق راسك. لينو:عمرك ماعرفت تربي يا تشان
تشان:انا راجل وسخ اصلا اني سكنتك معايا الفيلا وربنا انت ماشفت ربع جنيه مخروم تربيه.
وقام تشان داخل وسط الخناقه لحد ما الجرص ضرب والكل وقف وقام تشانغبين فتح الباب.
تشانغبين:اهلا اخيرا خشوا.
سلمي:تعبانين اوي يا تشانغبين. تشانغبين:المهم عملتوا في الامتحان كان سهل ولا ايه؟
تقي:الامتحان كان خرا.
فيلكيس:استهدي بالله يابنتي. وقامت تقي فجاءه نازله ضرب ففيلكيس وقالت.
تقي:وحيات امك احنا دخلنا مجزره هناك وتقلي اهدي ده انا لو داخله عمليه جراحه مش هتبقي كده ياخيبعد ماخلصت تقي ضرب في فيلكيس لحد ماقال يا واحد. وهديت.
فيلكيس:ثكله فعلا كان ثعب.
وجلس سونغمين يضحك علي فيلكيس. سونغمين:تستاهل محدش قلك تكلم تقي بعد الامتحان. لينو:عملتي ايه يا سلمي في الامتحان. سلمي:والله صعب يا لينو كل حاجه كانت صعبه ده انا لو هحضر جن مش هيبقي كده كل حاجه طلاسم. لينو:معلش يلا قومي ذاكري.
سلمي:اصرفها منين دي.
ايان:اصرفها من البنك المركزي.
هان:ولا جبت منين خفه الدم دي.
ايان :من عند هيونجيننرجع للبيت عند جين
جين:ادريس يا ادررييااااااس. ادريس:وحياتك مش متعود علي اسمي ناديني محسن. جين:محدش بقلي اعمل ومعملش ايه اسمك مش حاجه عيب يلا قوم اغسل المواعين عشان تعبان وبالمرة خد تاي يساعدك. تاي:الله وانا مالي يا لمبي. ورمي جين الشبشب. و ستووووووووووبايه رايكوا يا جدعان 😭😭
انا عصرت مخي اقسم بالله
المهم تيك كير
أنت تقرأ
بي تي اس وستراي كيدز بالمصري
Fantasyايه اللي هيحصل لو صحيت لقيت بي تي اس فوشي خش يبني مش هتندم ازاي سلمي ابو السلالايم هتتصرف مع سبع اعضاء تابعوا معانا بتس بالمصري اصلي اصلي حصريا علي الكاتبه سلمي بطاطسايه