فيوم جميل وهادء لا نبطل هبد شويه اليوم هو ٢٩/٧ هو عيد ميلاد الفلقوسه سلمي يعني ايه فلقوسه معرفش بس نكمل. رجعت سلمي وتقي من جامعه كالعاده وهما طالع ميتشين ابوهم.
سلمي:اخيرا خلصت باطنه والبيدياترك.
تقي :كويس خلصنا.
لينو:ايه اخبار الامتحان معاكوا؟
سلمي:كان سهل مش زي الباثولوجي او الخازوق. لينو:طب يلا قوموا ذاكروا.
سلمي:عايزه انام شويه عشان تعبانه.
تقي:وانا هروح اكل عشان جعانه. سونغمين:وانا رايح اكل معاكي.
تقي :اشطا. وراحت سلمي عشان تنام. لينو:واد يا تشان تشااااااااان.
تشان:نعم يخربيتك.
لينو:انت عارف انهرده اليوم ايه؟
تشان:لوء.
لينو:ياحمار انهرده عيد ميلاد سلمي لازم نعملها حفله. تشان:اه صح.
تشانغبين:والله ماحسيت البت كبرت😭 هيونجين:المهم هنعمل الحفله فين ومحدش يقلي انزل دور علي قاعات لاني اتفشخت.
ايان:لا موضوع القاعه الؤ لؤه ده بقي قديم ايه رايكوا نعملها في حديقه بيتنا القديم؟
فيليكس:فكره الحديقه ماشي لكن بيتنا القديم لوء وحشه.
لينو:عارفين حديقه بتاعت جيوابي؟ تشان:اوعي تقلي انك هتعملها هناك الراجل ده مفصوم لينو:عندك حل تاني؟ تشان:الصراحه لوء🙂تشان:عندي فكره.
تشانغبين:ايه هو.
تشان:احنا نتعاون من جين وعياله.
لينو:حلوه ممكن هما يلاقوا مكان حلوعند جين
ادريس:نامجون يا نامجون
نامجون:نعم الله ياخدك.
ادريس:جمع العيال عشان عايزهم فموضوع ضروري. نامجون:تمام. بعد ما نامجون جمع العيال فطرابيزه حوالين الواد ادريس.
جيكوك:ها عايزه يا ادريس.
ادريس:انهرده عيد ميلاد اختي سلمي ولازم نعملها حفله.
جيهوب:هي كيكه وخلاص.
قام جين باعطاء جيهوب كف سداسي الأبعاد. جين:يا ابن الكلب البت عملت معانى واجب فيوم الذكري العاشره تقوم تقلي حتته كيكه.
كوك:علي اساس ان احنا بنشخ فلوس.
جين:ولا انت اكتر واحد متتكلمش عن الفلوس انت واخد مني الصبح ميه دولار مش جنيه كمان.
تاي:اووووف عارفه سعر الدولار كام.
جيمين:اقعد ساكت بس.
يونجي :عندي حل.
جين:قول طول عمرك عندك الحلول مش زي ابو قفا. نامجون:وانا مالي يا لمبييونجي:احنا نكلم ستراي كيدز وهما كدا كدا برضو لازم يحضروا الحفله عشان هما صحبها وصحبنا وهما معاهم فلوس اكتر احنا ممكن نقسمها علي بعض وكده ضربنا العصفورين بحجر. الماكني لاين كان يصفق بجداره. جين:عمرك مخيبت أملي يعزمي.
يونجي:عيب يا فوزي احنا خوات. جين:تمام هتصل عليهم واكلمهم وذهب جين يتصل علي الواد تشان.
جين :الو ازيك يا كريس عامل ايه يسطا. تشان:الحمدلله غريبه اول مره تناديني باسمي الحقيقي. جين:والله قلت اما اغير شويه المهم زي مانت عارف انهرده عيد ميلاد حبيبتنا ابو السلا ليم
تشان:والله عارف كنت لسه هكلمك في الموضوع ده جين:المهم هي وتقي عاملين ايه في المذاكره ؟ تشان:كويسين وبيذاكروا كويس ومفشوخين اطمن. جين:حددتوا مكان معين نعمل منه الحفله؟ تشان:لا كنت هسلك عشان نخطط.
جين:ايه رايك في الساحل؟اهو نصيف بالمره تشان:ممكن نخليها المفجاءه العظمه بعد الحفله ناخدكوا كلنا ونصيف سوا.
جين:دهب حلوه؟اه نركب البيتش باجي ونعمل حفله شواء.
تشان:تصدق فكره حلو هنحجز فيلا وتعالوا هناك. جين:بس هنتقاسم المبلغ.
تشان:والله ابدا قسما بالله لو دفعتوا مليم هنخرب الحفله.
جين:طب خلاص خلوا اللحمه والفراخ علينا والكيكه والزينه ما هو لازم تعادل.
تشان:اشطا موافق.
لينو:تمام كلنا هنخرج ننزل ندور علي فيلا مناسبه فيليكس خليك قاعد هنا عشان تهتم بسلمي عشان متبقاش لوحدها وتتخض
فيليكس:اشطاوبعد ما سكيز كلهم خرجوا ومتبقاش في الفيلا غير فيليكس وسلمي النايمه في ميه البطيخ بتحلم بالروايه اللي قرتها في الواتباد 🙂💔
فيلكيس:ايه الملل ده اما اقوم اعمل براونيز. وقام فيليكس بتحضير عجينه البروانيز وحطها في الفرن.
فيلكيس:كده تمام. وجاله اتصال من تشانغبين. تشانغبين:واد يا فيلكيس تعالي بسرعه مفيش وقت. فيليكس:معرفش ليه بس حاضر اجيب سلمي معايا؟ تشانغبين:لا ياحمار تعالي لوحدك فيلكيس:حاضروترك فيلكيس البروانيز في الفرن منغير ما يطفي عليها وبعد فتره صحيت سلمي علي ريحه حريقه راحت للمطبخ لقيت ان المطبخ مولع نار وصرخت وقالت. سلمي:يااااااااااالهههههههووووووووي الحقونييييي يا ناااااس وجابت طفاية الحريق وطفت علي الحريقه ولقت ان البراونيز هي اللي عملت الحريقه وعرفت ان فيلكيس هو المسؤول.
سلمي:والله يا فيلكيس اما وريتك
وهربت سلمي من الفيلا. واتصلت علي تقي. سلمي:تقي انت يمفجوعه انت فين؟
تقي:مع ليلي وادريس.
سلمي:ابعتلي اللوكيشن بتاعكوا بسرعه.
تقي: حاضر. ولقت سلمي انه هما فدهب وقالت. سلمي:ده انتوا رايقين اقسم بالله واحنا مفشوخين امتحانات وراحت سلمي عند الفيلا بتاعتهمليفتحلها كوك وهو بالباس والفنله ومن الخضه قفل فوشها وقال.
كوك:جدعان الحقوا البت وصلت يلا. ووقفت سلمي بتهزء اللي جابه.
سلمي:افتحلي ياللي حامل فسابع يابو كرش يا معفن يا حيوان. اقسم بالله لو مفتحت مهتبات في الفيلا الليله
دي
كوك:ايه كل ده عشان بالبس هدوميسلمي:وسع كده لتري المفاجئه وكل صحابها وكانت بتعيط بدراما وقالت.
سلمي:افتكرتوني يا عيال اعععععععع😭😭 وقام هيونجين حاضنها وبيعيط معاها وقال. يا حبيبتي يا سلمي اععععععععع كبرتي
سونغمين:بقت عجوزه.
تقي :قصف جبهه. كوك وهو بيبعد هيونجين. كوك:ايدك يا شبح عشان متتقطعش. وقام هيونجين باعطاء كوك النظره البموباستيكيه
ولينو :وانت برضو ايدك يا شبح عشان متوحشكش سلمي:انتوا هتتخانقوا فعيد ميلادي؟
كوكلنيو هيون:لا اكيد. وذهبت سلمي مع ادريس وتقي وليلي. كانت ليلي تصور احداث عيد الميلاد. وكانت تقي تغمز لادريس علي الخطه وكلهم اجتمعوا حوالين الكيكه وقالوا سنه حلوه يا جميل سنه حلوه يا جميل. وقامت تقي بخبط دماغ سلمي في الكيكه وقام ادريس بخبط دماغ سلمي مره اخري علي الترابيزه وقامت سلمي بالجري وراهم وقعدت تهزءهم والمفاجءه لم تنتهي لسه فكتير وجاءوا ابو وام الثلاثي الغبي وتفاجأت سلمي وقفزت عليهم وقعدت تعيط وعبرت قد ايه هما وحشوهاوانتهي عيد ميلاد سلمي علي خير الله🤡💔
أنت تقرأ
بي تي اس وستراي كيدز بالمصري
Fantasyايه اللي هيحصل لو صحيت لقيت بي تي اس فوشي خش يبني مش هتندم ازاي سلمي ابو السلالايم هتتصرف مع سبع اعضاء تابعوا معانا بتس بالمصري اصلي اصلي حصريا علي الكاتبه سلمي بطاطسايه