Oneshot

658 42 9
                                    

"Sebab appa lah omma mati! Appa tak patut tinggalkan kitorang!" tengking Baekhyun sambil menghempas sebuah bingkai gambar. Kacanya berderai dan bersepah. Wajah Baekhyun basah dengan air matanya.

"Baekhyun!!" Joon Hyung meninggikan suaranya kepada anaknya itu. Hatinya bagaikan berderai mendengar kata-kata anaknya.

"Dah lah appa, memang salah appa! Kalau appa tak biarkan omma berseorangan, sudah tentu omma masih hidup!" Taehyung mula bersuara. Eunji yang berada dibelakangnya bergerak sedikit ke hadapan.

"Eunji! Mari sini! Jangan biadap sama macam abang-abang kamu!" Joon Hyung menghulurkan tangan kanannya ke arah Eunji. Namun Eunji menepis tangan appanya itu.

"Eunji tak nak sentuh tangan appa! Sebab appa lah kita hidup macam ni! Pabo!!" Eunji melawan. Tiba-tiba "PANG!!" Eunji ditampar keras.

"Anak biadap!" lantas Joon Hyung mencapai tali pinggangnya. ZASS!! satu libasan terkena di kaki kanan Baekhyun. Taehyung dan Eunji juga disebat beberapa kali libasan. Tangisan mereka memenuhi ruang tamu. Dapatkah seorang bapa menahan sebak jika anak-anaknya menghancurkan hatinya? Joon Hyung hanya mampu mendoakan yang terbaik untuk anak-anaknya.

***

"Appa!" Joon Hyung terjaga. Dia melilau mencari suara itu. Lantas dia menuju ke ruang tamu. Kelihatan Eunji sedang terduduk sambil memegang kakinya.

"Waeyo Eunji?" tanya Joon Hyung cemas.

"Tak nampak ke kaki Eunji darah?! Cepat ambilkan ubat!" arah Eunji. Joon Hyung bergegas mengambil peti kecemasan. Dia membuka peti itu lalu mengambil ubat antiseptik dan dettol. Disapunya perlahan-lahan dan menampal plaster.

"Macam mana boleh berdarah ni?" tanya Joon Hyung sambil mengemas peti kecemasan itu. Eunji tidak membalas lalu bangun sambil mengambil begnya.

"Nak pergi mana?" ujar Joon Hyung risau.

"Jangan sibuklah! Eunji nak keluar kejap." balas Eunji lalu keluar dari rumah itu. Joon Hyung hanya menarik perlahan nafasnya.

Tidak lama kemudian, Taehyung pun pulang ke rumah dalam keadaan wajah berlebam. Taehyung merebahkan badannya ke sofa.

"Taehyung ahh.. kenapa muka berlebam ni? Gaduh ke?" Joon Hyung berdiri di hadapan Taehyung. Taehyung menjeling.

Joon Hyung mengerling jam dinding. 5 petang. Lantas dia bersiap untuk ke tempat kerja. Kerjanya hanya seorang tukang cuci pinggan di sebuah restoran.

Di hadapan sebuah club..

Eunji terhuyung-hayang berjalan ke arah Kris. Kris hanya tersengih melihat yeoja chingunya.

"Awak dah mabuk sangat ni." ujar Kris sambil memeluk pinggang Eunji.

"Kris, aku nak check in." bisik Kai kepada Kris sambil menghulurkan sejumlah duit yang banyak.

"Kau gerak dulu." bisik Kris pada Kai. Kai mengangguk sambil tersenyum sinis.

"Chagi, jom balik. Awak kena rehat." ujar Kris kepada Eunji. Eunji hanya menurut kata lalu masuk ke dalam kereta Kris.

Di sebuah banglo..

"Awak nak oppa angkat ke?" tanya Kris. Eunji menggeleng lantas menuju keluar dari kereta.

Kris membuka pintu rumah lalu menguncinya. Eunji menuju ke bilik Kris lalu merebahkan badannya ke atas katil.

"Awak rehat situ dulu. Nanti oppa datang." kata Kris. Eunji mengangguk lalu melelapkan matanya.

Di ruang tamu, kelihatan Kai sedang duduk di atas sofa.

"Awal kau datang." ujar Kris.

"Barang baik mestilah awal." balas Kai tersenyum sinis.

DAD FROM HEAVEN (ONESHOT FF)Where stories live. Discover now