.novelli sisältää paljon spoilereita kirjasta utu
sisältövaroitus; seksuaalisia kohtauksia, rumaa kielenkäyttöä, päihteitä.
Me oltiin tosi kännissä.
Kello oli yli puolenyön ja musiikki jyskytti tanssilattiaa niin, että ihmiset ei edes ehtineet yrittää tanssia itse. Kaikki tiskille menevät örvelsi, joku kaatoi juoman puolivahingossa toisen rintavaosta sisään ja mä kulautin loput lasista alas.
Me oltiin tosi kännissä.
Oikeastaan mä tuskin edes olin. Olin ottanut aika paljon, mutta näkymä pysyi vielä ihan selvänä ja kävely onnistui jotakuinkin suoraan.
Mutta Adam oli tosi, tosi, kännissä.
"Tää on ihan vidhun-" se möngersi pöytää vasten ja nosti päänsä vaan uutta kulausta varten,
"-vittu mitä paskaa."
Me ei nähty enää niin paljon kuin ennen, koska se oli niin keskittynyt sen kehonrakennusmeininkeihin ja mulla oli niin paljon töitä varastolla. Mä muutin vihdoin pois faijan luota muutama kuukaus sitten, kun sain kela-tuet kuntoon ja vähän lisärahaa töistä. Lukio ei ollut vienyt vittu mihinkään, enkä yrittänyt tarpeeksi päästä korkeakouluihin. Ei ollut ihan mun juttu.
Me ei tosiaan enää nähty niin paljon kuin ennen, eikä Adam oikeen ollut puhelimessapuhujia tai edes kuulumistenkysyjiä, enkä mä vastaajia, joten oli ollut tosi kiva saada viesti mennäänkö juomaan pitkästä aikaa.
En mä tiedä, mitä mä oletin, että se haki takaa, mutta selkeästi se oli taas yksinäinen paska niin kuin aina lopulta. Paitsi että ei ollut, koska kun kaikki muu meni, se laittoi mulle viestiä ja mä tulin. Ei mullakaan ollut oikein muita kavereita. Tai ainakaan en ollut niiden ensimmäinen enkä toinen vaihtoehto.
Niin tässä mä nyt sitten olin, se oli jo tunteja sitten vuotanut mulle sen parisuhdeongelmat ja nyt se örvelsi päin pöytää kirosanoja jatkuvalla syötöllä.
"Se tais saada sun pään aika sekasin", arvelin ja pyörittelin lasia kädessäni.
Adam nosti harittavan katseensa ja alkoi selittää taas sitä samaa saarnaa.
"No vithu- joo, Siiri on niinku mun elämäni nainen, mitä helvettiä-"
Niillä oli tainnut mennä poikki. Tai ainakin Adam puhui jostain tauosta, eli juttu ei ehkä ollut varsinaisesti loppu, mutta Adam oli nyt kyllä selkeästi paskemmassa paikassa kuin koskaan ennen minkään tytön takia.
Sen juttu Siirin kanssa oli nimittäin kestänyt noin miljoona kertaa kauemmin kuin mikään sen muista jutuista ikinä.
"Meiän pitäis jotenki, tiiäkkö, piristää sua nyt", mä ehdotin, ja Adam pärskähti vähättelevästi suoraan päälle.
"Täälläkö? Kato nyt", se nousi pystympään ja osoitti kädellään viereisellä tolpalla seisoviin tyttöihin.
"Hei, maistuisko ilmanen rundi, tai- parikhin?" se sammalsi ja väläytti kännisen hammasvirneen.
Tytöt vilkaisi sitä säikähtäneenä ja toisiaan kädestä kiinni ottaen lähti sekoittumaan tanssilattialle.
"Mitä mä sanoin", Adam totesi ja otti taas uuden hörpyn.
"Huono tuuri just noiden kanssa, onhan täällä nyt mimmejä", mä sanoin ja lähdin etsimään katseellani ihmisjoukkiosta tyttöjä.
"Mä meen iskeen ne vasta ku mä saan lisää juotavaa", se laski lasin pöytään ja tunki itsensä vaivalloisesti sohvan ja pöydän välistä ylös, eikä se pysynyt ihan hirveän hyvin pystyssä.
YOU ARE READING
sinulle, kaikki
Short Storyᴋᴜɴᴘᴀ ᴛᴇ ᴛɪᴇᴛᴀ̈ɪsɪᴛᴛᴇ ᴍɪᴛᴇɴ ᴋᴀᴜɴɪɪᴛᴀ ᴛᴇ ᴏʟᴇᴛᴛᴇ Novelleja, joiden suurin käännekohta on ensisuudelma ja juonenkulku sydänkäyrä. Rakkaushömppää maailmassa, jossa kaiken odotetaan aina sanovan jotain - tällä kertaa sanotaan vain ne kolme sanaa ja se ri...