AYLA dan Lauren keluar dari wad Warda. Keadaan Warda dah nampak baik. Doktor pun kata Warda mungkin ada peluang untuk sedar. Walaupun Ayla bencikan Warda dulu, dia mana mungkin akan lupa jasa Warda terhadap suaminya.
"Wow, ada dekat sini. Melawat bakal madu ke tu?" Ayla dan Lauren mengangkat wajah. Ayla tak angkat wajah pun tak apa, dia mengecam suara itu. Dia angkat kepala pun sebab Lauren angkat kepala juga.
Ayla menghela nafas panjang.
"Aku baru nak tenang, ada je bala." Gumam Ayla kedengaran perlahan tapi sengaja dikuatkan sedikit bagi si Haifa dengar.
"Kurang ajar juga eh second wife Denniz? I dulu pun tak macam ni." Kata Haifa yakin. Tangan anaknya dipegang erat supaya anaknya tak berlari memeluk Ayla. Boleh pula teringin nak jumpa mak tiri.
"Auch, I memang kurang ajar tapi I still ada limit. Not like you yang pretend." Sindir Ayla sinis. Sejak tahu tentang Haifa daripada Denniz, dia tak rasa nak hormat wanita itu.
Haifa berdecit perlahan. "I dapat Denniz dulu daripada you."
"Kahwin kejap je, tengoklah I dengan Denniz dah lama kahwin." Balas Ayla semula.
"Macam manalah Denniz boleh bertahan dengan perangai kurang ajar you ni? Mesti dia dan parents dia pun tak suka you." Saja Haifa mencabar Ayla.
Ayla terguris mendengar kata-kata Haifa. Rasa seperti dia membebankan Denniz.
"Why you diam?" Soal Haifa sedikit tersenyum. Bangga dia dapat jatuhkan Ayla. Nak-nak pula dia tahu Ayla tengah mengandung sekarang, lagilah dia suka.
Haifa datang mendekat. Lauren menghalang jarak Haifa.
Haifa membisikkan sesuatu di telinga Ayla. "Denniz akan kahwin dengan I as soon as possible. Dia nak I balik, mesti you tak tahu kan?"
Ayla menahan air matanya. Haifa hanya berlalu pergi. Niatnya nak ganggu Warda terus tak jadi. Seronok dapat ganggu Ayla.
Lauren memeluk Ayla. "Siapa dia tu?"
"Denniz's ex-wife," balas Ayla dalam pelukan Lauren.
"But how?"
"Diorang bercerai dulu." Jawab Ayla malas.
Lauren mengangguk perlahan. Nantilah dia akan balas kepada Haifa. Suka hati je Haifa sakitkan hati Ayla. Sudahlah sekarang Ayla tengah mengandung.
YOU ARE READING
Denniz Ashraf: His Ayla (BAKAL TERBIT)
RomanceMEGA DENNIZ ASHRAF | NURAYLA VICTORIA