Kawan Baik

4.9K 64 3
                                    

Hujan mula turun dengan lebat. Zam dan Zul masih berada di laut memancing bersama. ombak mula menggertak mereka. Bot kecil yang mereka naiki terumbang ambing. setelah enjin berjaya dihidupkan, bot meluru dengan pantas menuju daratan namun hala tuju mereka tidak jelas akibat gangguan visual oleh hujan lebat. Mahu tak mahu mereka menuju ke arah cahaya rumah api yang mereka lihat. 

Dua rakan karib ini merupakan Zul seorang yang agak lurus bendul dan periang , seorang lagi Zam seorang tomboy ataupun ada juga yang menyebut sebagai pengkid. Persamaan mereka berdua ialah hobi berkhemah dan memancing. Zul yang lurus sememangnya tidak mengesyaki langsung bahawa sahabat baiknya itu seorang perempuan. perwatakan Zam sememangnya seperti lelaki. Zam mempunyai teman wanita, Zam juga menggunakan tandas lelaki sepenuhnya. Memanglah Zul yang lurus tak dapat mengesyakinya.

[Sebelum kejadian] " aku dah beli dah khemah tu. kompem tak masuk air punya" kata Zul sambil memeluk Zam dari belakang dan menyekeh kepala sahabatnya itu. "Siallah kau ni. asik nak peluk aku jer. Gay ke apa kau ni" sergah Zam rasa tidak selesa. begitulah Zul bila dia rapat dengan seseorang kawan. "Marah pula.. petang ni on ke tak? Pak Jabar dah bagi pinjam bot dia tu." Zul meredakan suasana. mereka kembali tertawa.

Petang itu, setelah minyak di isi, setelah teritip di dasar bot di bersihkan, mereka memulakan perjalanan ke muara sungai bagi menjala udang terlebih dahulu. Udang yang dijala akan digunakan sebagai umpan hidup nanti. Kemudian barulah mereka menuju kelubuk kegemaran mereka. Hari semakin gelap, Ikan masih belum sudi menyentap umpan mereka. Tiba- tiba Zul bangun terumbang ambing melondehkan seluarnya. Dilepaskannya air kencing yang di tahan sedari tadi. Batangnya yang keras akibat menahan kencing itu diperhatikan oleh Zam. " Besarnya kau punya Zul. Ini kalau kena kat Ina ni menjerit histeria dia" Tiba- tiba Zam bersuara. " Apasal? butoh kau kecik ke hahaha" balas Zul kemudian menyambung lagi " Apasal kau boleh bayangkan awek kau kena batang aku pulak ni? kau nak bagi aku try awek kau ke?" Zul cuba bergurau. namun Zam masih memerhatikan batang Zul.  "Minta air paip tu aku nak basuh" Zul meminta Zam menghulurkan botol berisi air paip. Ketika Zam mendekati tiba- tiba Zam memegang batang Zul. "Meh aku tolong basuhkan" katanya. "Siutlah kau gila" sergah Zul sambil menolak Zam. ketika ini entah kenapa Zam begitu tertarik dengan batang milik Zul, sifat kewanitaannya tiba- tiba muncul. Zul yang hitam itu dilihat tampan sekali. "Kalau awek kau yang basuhkan nak lah aku" Zul membebel lagi. 

Angin mula mengubah suasana. Langit yang telah sedia gelap kerna malam itu kian pekat. petir mula menunjukkan diri di kaki langit. mereka berdua bergegas menggulung tali pancing dan berkemas. Zul cuba menghidupkan enjin bot namun gagal beberapa kali. Setelah kebasahan barulah enjin bot berjaya dihidupkan. Zul memandu bot menuju cahaya yang dapat dilihat olehnya. Apabila tiba berhampiran daratan, tiada pula tempat yang sesuai untuk berlabuh. maka mereka menyusuri kawasan bakau sehingga ternampak kawasan seakan pantai. Bot diikat kemas oleh Zul manakala Zam segera mendirikan khemah.  Setelah siap khemah mereka termenung seketika. " dalam khemah ni ada dua helai kain aku sediaka sebagai selimut. tapi kalau kita masuk begini kain itu akan basah juga" Zul mengajukan soalan. " habistu kau nak masuk bogel ker?" soal Zam terkejut. "Yelah masuk pastu terus selimut dah tak bogel dah." jawab Zul. " Kau buat dulu" arah Zam separa setuju. Zul menanggalkan pakaiannya dan masuk kemudian terus berselimut. Zam pula mengikuti masuk ke kemah berbogel dan terus berselimut. tanpa cahaya yang cukup, Zul tidak dapat melihat tubuh Zam dengan jelas ketika memasuki khemah. 

Pada mulanya mereka berselimut berasingan. Namun mereka tidak dapat melelapkan mata kerana lantai khemah terasa sejuk sekali. "Zam aku tak boleh tidurlah. sejuk gila" Zul mula bersuara. "Aku pun" Balas Zam. " apa kata, selimut kau kita jadikan alas pastu kita kongsi selimut" Zam terdiam seketika. " Boleh Zul. Tapi aku nak terus terang dengan kau boleh" setelah berfikir, Zam mula menjawab. Belum sempat Zam menghabiskan ayatnya Zul bingkas bangun dan menarik selimut Zam. tanpa mempedulikan Zam, Zul membentang sehelai selimut di lantai khemah kemudian baring dan berselimut dengan satu lagi selimut. Zam agak tergamam namun perlahan- lahan masuk kedalam selimut. mereka mengiring mengadap arah yang bertentangan. Punggung mereka berlaga. Zam mula merasakan suatu sensasi kewanitaan yang belum pernah dia rasa sebelum ini. " Lembut siot bontot kau. macam bontot pompuan haha" usik Zul.. Zam mendiamkan dirinya jiwanya sedang bergelut dengan kekeliruan perasaan. " Apasal kau diam? petang tadi kau pegang batang aku siap nak basuhkan lagi. Sekarang senyap pula? kau takut aku liwat kau ke?" usik Zul. Zam mendiamkan diri berpura- pura tidur. dengan niat bergurau, Zul berpaling memeluk Zam. di rabanya dada Zam dan dia terasa aneh, dada Zam seakan mempunyai tetek. Zam menggelupur namun tetap dapat merasakan sensasi sentuhan seorang lelaki. " Tadi Kau pegang konek aku kan, sekarang meh aku pegang konek kau pula" seloroh Zam sambil tangannya terus meluru ke celah kangkang Zam. Alangkah terkejutnya Zul seraya bingkas bangun dan sedikit berundur. tidak ada kata- kata yang terkeluar dari mulutnya apabila menyedari rakannya itu bukanlah lelaki. suasana menjadi hening seketika.

" kau memang bodoh zul, selama kau berkawan dengan aku kau langsung tak dapat agak yang aku ni bukan lelaki"kata Zam sambil bangun. "Ye aku perempuan" sambung Zam lagi sambil menyalakan lampu memberi ruang kepada Zul melihat bukti. "Aku perempuan Zul. Aku bukan Nizam tapi Zamzurina." Zam meneruskan kata- katanya sambil mendekati Zul. Batang Zul mula bangkit menunjukkan keperkasaannya. Kali ini kerasnya bukan kerana menahan kencing lagi. Kini Zam betul- betul berada di hadapan Zul. "Sekarang boleh aku pegang pelir kau tak?" usik Zam melihat Zul gugup namun keras mencanak

Kembalinya ZamWhere stories live. Discover now