{ MISI }

352 19 10
                                    

Hari ini, Boboiboy and the gang sedang berada di Kedai 'Tok Aba Kokotiam' mereka semua berkumpul karna mereka merasa bosan. Disebabkan mereka sedang di beri cuti, jadi mereka tidak mendapatkan misi. Ya sebenarnya mereka merasa senang sebab di berikan
Waktu libur, bahkan Fang di izinkan untuk ikut dengan yang lain kembali ke bumi. Dia tinggal di rumah tok Aba, karna sogokan sup lobak merah :)

"Ish bosan lah. Tak de ke yang boleh kite buat? " Keluh Gopal dan hanya di pandang dengan tatapan datar dari teman-temannya.

"Ish kau ni, kau ingat kau sorang je yang bosan. " Sahut Ochobot menaggapi keluhan Gopal barusan. Dia sedang berada di dekat Cattus yang sedang asik bermain dengan ekornya.

Hening. Tak ada lagi yang angkat suara. Namun keheningan itu tak lama ketika sebuah notifikasi masuk ke jam mereka.

"Panggilan dari komander. " Ucap Fang lalu mucunlah hologram komander kokoci.

"Ape kabar semue? '' ucap k. Kokoci pada mereka semua.

" Baik komander. "Ucap Geng Kokotiam berbarengan sambil hormat ala TAPOPS.

"Bagus kalau macam tu. Korang sekarang ade misi. " Lanjut K. kokoci.

"Korang semue akan pergi mencari power spera di bumi. Ade sekirenye 10 power spera yang di temukan di situ dan memiliki kuase-kuese yang hebat. Jadi korang semue akan lame menjalani misi ni. Bawe Ochobot dan Cattus sekali. " K. Kokoci menjelaskan misi yang akan mereka semua lakukan.

"Kat mane kite orang nak jalan kan misi komander? " Tanya Yaya mewakili yang lain.

"Kat Korea Selatan. " Balas K. Kokoci.

Dan semuanya pun mengangguk.

"Koran berangkat esok pagi. Gune je pesawat yang ade kat situ. Dan kami akan memberikan beberape maklumat ke pade korang mase korang dah tibe kat situ. Sekarang korang boleh berkemas dan berehat. Dan jangan lupe nak bawe duit kat situ. " Jelas k. Kokoci panjang kali lebar.

"Baik komander. " Ucap Boboiboy dan kawan-kawan.

"Itu sahaje. Semoge berjaye. " Ucap K. Kokoci dan hologram nya pun menghilang.

                                  ***

Pukul 08.00
Pagi hari, Boboiboy dan kawan-kawan sudah siap untuk berangkat. Dan sekarang mereka sedang berpamitan dengan keluarga mereka.

"Appa, saye pegi dulu. "
"Mak Yaya pegi dulu ye.. "
"Mama Ying nak pegi misi sekarang. "
"Boboiboy pegi dulu ye tok. "

Setelah selesai berpamitan, mereka pun berangkat menuju bandara.

Skip di bandara.....

Geng Kokotiam kini telah berada di bandara. Buat kalian yang nanya, Ochobot ma Cattus nya kek gimana? Mereka bertiga (Bellbot juga) di masukin ke dalam tas. Tenang aman kok. Gak bakal ketahuan.

(Emang ngak jelas nih Author. // Menghina diri sendiri.)

Oke balik lagi ke cerita 👉👉

Kini mereka sudah naik ke atas pesawat. Mereka duduk berdekatan. Boboiboy duduk dengan Fang dan Gopal. Sedangkan Duo Y duduk di belakang mereka. Mereka semua pun berbincang selama penerbangan.

Mereka pun tiba di KorSel sekitar pukul 12 siang. Mereka pun turun dari pesawat dan mengambil barang-barang mereka.

Setelah selesai, mereka pun keluar dari bandara.

"Korang baik sekarang kite cari tempat untuk tinggal. Habistu kite rehat dan bekemas. Dan bagi tau komander kalau kite dah tibe. " Boboiboy memberi tahu teman-temannya dan di angguki oleh mereka.

FRIENDS SHIP (Boboiboy x Shinbi's House) [Hiatus]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang