"İnsan, kendisinde olmayan bir duygunun varlığından habersizdir."
Hemen her insanın kendine sorduğu, benimle başlamayan ve benimle de son bulmayacak yegane sorulardan birisi de şüphesiz ki; "Nasıl özgür olurum?" Sorusudur. Kendimize bu soruyu sormadan evvel sorgulamamız gereken köklerimiz olduğu aşikar. Peki insanın kökleri nereye dayanır? Yaşadığı topluma mı? Çekirdek ailesine mi? Nesiller öncesine mi? İnsanlığın varolmaya başladığı ilk zamanlara mı? Bu soruların hemen hepsine evet veya hayır cevabını verebiliriz. Örneğin; Evet, köklerimiz insanın ilk varolmaya başladığı zamanlara kadar dayanıyor. Hayır, köklerimiz evrimsel süreçte kendi uzantılarını oluşturmuştur. Bu sorulara biyolojik olarak cevap vermek istersek; "Tüm canlılar ile akrabalığımız dolayısıyla canlılığın olduğu her köşede köklerimize rastlayabiliriz." Cevabını da verebiliriz. Bu sorulara zihinsel cevap vermek istersek; "Tüm canlılar ile iletişim halinde olduğumuz milyonlarca yıl dolayısıyla zihinsel olarak etkilendiğimiz gerçeğini yadsıyamayız." Cevabını da verebiliriz. Gerek fizyolojik gerekse psikolojik olarak tüm canlılıktan etkilenmiş bir varlık iken nasıl olur da herhangi bir canlıyı yok sayabiliriz? Örneğin; sokakta aç halde dolaşan ve hayatta kalma sürecini devam ettirmeye çalışan bir köpeği görmezden geldiğimizde farkında olmadan köklerimize zarar vermiyor muyuz? Canlılığı görmezden gelerek yaşarken özümüzün farkında olabilmemiz ve hasret kaldığımız özgürlüğümüze kavuşabilmemiz ne kadar mümkün? En büyük yanılsamalardan birisi de; özünü keşfetmek için yola çıkmış insanın yalnızca kendisini incelemesidir. İnsan, kendini incelerken ailesini, sevdiklerini, doğayı ve hatta bağ maymuncuğunu görmezden geldiği takdirde canlılık üzerinde kendi yansımasını görebilme şansını da elinin tersiyle iter. İnsan, özünü bazen annesinin bir serzenişinde, bazen bir kelebeğin kanat çırpışında, bazen ise bir daha tekrarı olmayacak kısacık bir konuşmada bulabilir. Peki özünü bulmak isteyen insan ne yapmalı?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ÖZGÜRLÜĞE YOLCULUK (TAMAMLANDI)
SpiritualSıklıkla sorduğumuz "Nasıl Özgür Olurum?" S