Chapter TWO: (Isla Verde- Pamamasyal sa Isla)
Ella's POV (Throwback)
We just arrived at our grandparent's house in the province, my parents walk ahead of us my brother is in front of me when he called a name from afar. I saw a man I think the same age as my brother, he is tall, Moreno and his body is well-formed parang bang palagi itong nag ggym katulad ni kuya.
" Rafael!!"sigaw ni Kuya Elijah sabay kaway. I saw him wave back and smile brightly. At that time I said to myself that I'm in love with this person and I'm going to do anything para magustuhan nya din ako---
We entered my grandparent's mansion and saw him again serving us some meriendas. Some of my cousins have also arrived. I heard that he's my Dad scholar and taking architecture and he's very hardworking and smart. Nasa kanya na lahat brain and looks (mapapasana all kanalang talaga).
After the party, I talked to my lolo and lola for my plan na magtransfer ng school dito and they said yes to my idea, of course ako nalang naman ang pinka paborito nilang apo (*char). Kaya I know na papayag sila mom and dad kapag sila lolo and mamita na mismo ang magsabi.
#Throwback Done.
All of my cousins, Titos and Titas' also my parents ay lumuwas na papuntang Manila, some of them have works, meetings, and errands to do.
"Ella, anak ... always becareful here ok. Just call us if you need anything and Please!! wag Matigas ang ulo dito kila papa at mama" my mom said
"We will arrange everything for your transfer here... we will be back after a week para masamahan ka naming sa new school mo" dad said
"I will mom, Thank you Dad. Take care sa byahe" paalam ko
I watch them get inside of our car... Lolo and Mamita are beside me watching them leave.
" Ah... mamita I like to see the Isla. Can I ask Rafael to accompany me?" I asked
" Oh.. that's much better. Rafael know everything in this isla and para mabantayan ka na din nya" pagsangayon naman ni lolo
"Manang Maria paki tawag nga si Rafael para masamahan si Ella mamasyal" utos ni mamita kay manang
"Opo mam..."
After ten minutes, I saw Rafael walking towards us:
"Magandang Umaga....Doña pinapatawag nyo raw po ako?" bungad na tanong nya
"Oh... iho, pakisamahan nga itong si Ella na mamasya sa Isla para makita nya ang lugar at masanay na sya bago ang pasukan"
" Sige po...tapos ko narin naman ang aking gawain." Wika ni Rafael
After a while ay tinahak nanamin ang daan papalabas. Sinakyan naming ang bisekleta ni Rafael para mabilis na makalibot sa Isla. Rafael is the one who's driving the bike and I'm at his back sitting and holding his shirt pangsuporta. Marami kaming na dadaanan na mga starktura at bukirin. As per Rafael pupunta muna daw kami sa kanyang paboritong lugar sa Isla.
"Mam Ella, andito na po tayo... may konting lakad lang" saad nya habang hininto ang bisekleta at sinandal sa tabi ng puno ng niyog.
" Ano kaba Raf... masyado ka naming pormal sa akin. I can be your friend." Saad ko ng nakangiti sa kanya.
"Pasensya na po mam at nasanay lamang ako" sagot nya
"You can call me Ella nalang, tutal ikaw naman ang palaging kasa-kasama ko nyan dahil dito na ako pansamantalang tutuloy" saad ko
" Sigi E-ella"
"Tara na hahahah... I'm excited ng makita ang favourite place mo dito sa Isla" saad ko sabay kuha ng kamay nya at hilain sya.
BINABASA MO ANG
Our Second Chance of Love
RomancePrologue: Him: I gave up everything for you my dreams and my loved ones. And all I know is that I'm the only one fighting for this love because you suddenly choose to leave me all by myself. Her: Meeting you at the wrong time. Choosing the right w...