1.school examens

93 4 0
                                    

Dit jaar zitten Sterre,zoë en amber in hun examen jaar en moeten veel studeren. Nour zit nog niet in het examen jaar maar moet wel goed blijven opletten in de lessen en goed haar best blijven doen.

Een week later ......
De exames komen er aan en deze week beginnen ze al met hun examens. Sterre is erg zenuwachtig. Amber en zoë ook. Sterre komt zenuwachtig het schoolplein opgelopen en kijkt om haar heen. Niemand is er en ze kijkt op haar mobiel hoelaat het is. Nee dit meen je niet ik ben een uur te vroeg door dat zenuwahtige gedoe ik app amber even misschien dat dat voor afleiding zorgt. Amber hoort haar telefoon gaan als ze de school binnen loopt. Geconsentreed loopt ze door en leest het appje van sterre. Nu kijkt amber om haar heen en ziet dat het wel erg rustig is op school. Ze besteft dat ook zei te vroeg op school is. Ze appt sterre dat zij niet de enige is die te vroeg is op school en ze appen rustig veder todat iedereen op school is en de bel gaat. Zoë is ondertussen ook naar school gegaan en had nog even thuis alles goed door genomen en gaat met een goed gevoel haar examen maken.

Een paar uurtjes later...
Ze zijn alle drie klaar met hun examen en hebben er een goed gevoel over. Ze appen elkaar meteen om te vragen hoe het ging en besloten om aftespreken bij zoë thuis. Nour is ook gelijk na school naar zoë gegaan. Na wat gedronken te hebben en nog wat over het examen gepraat te hebben gaan ze net als altijd gezellig sammen zingen. Zoë kwam op het idee om een liedje te bedenken en de anderen meiden vonden het een super leuk idee. Na een tijdje gebrainstormd te hebben zijn ze er aardig uitgekomen maar gaan nu allemaal weer naar huis en veder leren voor hun volgende examen.

Een weekje later.....
De exames zijn voor bij en het is afwachten op de uitslag. Ze hebben allemaal nu zomervakantie behalve Nour. Donderdag worden ze gebeld met de uitslag.

Het is donderdag en vandaag wordt de uitslag bekend gemaakt. Na even in spanning gezeten te hebben worden ze zo verlost van hun zenuwen. Het is 12:00 amber zit op de bank te wachten tot haar telefoon gaat. Zoë zit gespannen te staren naar haar telefoon en Sterre is met Nour sammen aan het wachten op Sterre haar telefoontje.

Het is 13:00 de telefoon van zoë trilt en ze neemt op. Hallo zoë ik heb goed nieuws je bent geslaagd word er gezegd aan de andere kant van de telefoon en ze springt een gat in de lucht. Ondertussen wordt ook amber gebeld met het goede nieuws dat ook zij gelaagd was. En was super blij. Het is inmiddels al 16:05 en Sterre is nog niet gebeld ze vreest het ergste en is zich al een beetje aan het voorbereiden p slecht nieuws. Plots gaat de telfoon en ze neemt op. Zo Sterre ik mag je vertellen dat je geslaagd ben. Sterre beseft het nog niet en is even stil maar dan rent ze gilend door het huis en is super trots op haar zelf. En dat moet gevierd worden.

tp4y on tourWhere stories live. Discover now