tanışma

1K 32 4
                                    

Kıvılcım alarmın sesiyle uyandı. Alarmı kapatıp hazırlanmaya başladı. Kıvılcım milenyum kolejinde müdürdü. 2 kızı ve annesiyle yaşıyordu. Eski kocası Kayhan dan boşandıktan sonra hayatını kızlarına adamıştı.
Kıvılcım dar bir kalem etek üzerine beyaz gömlek giydi.
Odasından çıktı.

Sönmez: kızım hadi nerde kaldın.
K: geldim geldim
Doğa: anne ne kadar güzel olmuşsun.
K: teşekkür ederim kızım.

Kahvaltı etmeye başlarlar.

K: çimen hadi kızım hazırlanmadın mı daha?
Ç: geldim anne geldim.
K: hadi hemen otur kahvaltını et servisi kaçırma
Ç: tamam annecim
S: doğa kızım fatihle ne zaman tanıştırıcaksın bizi
Fatih Doğanın sevgilisiydi ve aileleri tanıştırıp evlenmek istiyorlardı.

Kıvılcım göz devirir.

D: onlar müsait oldukları bi akşam yemeğe çağırıcaklar haber veririm size
Kıvılcıma döner
D:gideriz değil mi annecim?
K: doğa bak kızım sen daha 20 yaşındasın okulunun bitmesini bekle acelen ne ?
D: ama annecim çok seviyorum fatih' te çok iyi biri .
K:aynı hatayı ben yaptım senin de yapmanı istemiyorum.
S: evet en sonunda adamı kaçırdın
K: annee! Yeter artık beni suçlamaktan asla vazgeçmeyeceksin değil mi?
S:haksız mıyım Kıvılcım sert katı kuralların kaçırdı adamı şimdi böyle yalnız başınasın.
Kıvılcım çatalını bırakır suyunu içer. Ayağa kalkar. Morali çok bozulmuştur.
K: çimen ben çıkıyorum geç kalma sende.
Ç: tamam annecim.
D: ya anneanne neden öyle diyosun üzüldü kadın baksana kaç sabahtır düzgünce kahvaltı ettirmiyosun.
S: ne yapayım kızım gerçeklerle yüzleşmesi lazım.

Kıvılcım arabasına biner. Sürekli gittiği bir sahaf vardır. Oraya doğru yönelir.

Ünal holding
D

oğanın sevgilisi fatih amcası ömer Ünal ve babası Abdullah Ünal ile beraber şirkette çalışmaktadır.

A: ömer benim bi sahaf arkadaşım vardı hasan.
Ö: evet abi
A: ondan bi kaç kitap istemiştim sana zahmet alabilir misin?
Ö: tabi abi alırım.
Ömer şirketten çıkar

Kıvılcım sahafa gelmiştir.

K: hasan amca ben geldim.
H: hoş geldin kızım gel otur.
K: hoşbuldum. Nasılsın
H: nasıl olayım gördüğün kitaplar gibi eskiyip gidiyorum. Ama sen pek iyi değil gibisin bir şey mi var?
Kıvılcım iç çeker.
K: annem yine bildiğin gibi kocanı kaçırdın yalnız kaldın diye söylenip duruyor.
H: bir insan gerçekten de yedisinde neyse yetmişinde de o küçükken kaleye gol atamadım diye bana sen çok beceriksizsin seninle hiç kimse evlenmez demişti. Bak şimdi yalnız başıma oturuyorum bu dükkanda
Kıvılcım gülümser.
K: şimdi annem haklı mı?
H: ilk defa sende yanılmış. Sen o adamdan kurtularak iyi ettin. Kaç yıldır tek başına 2 kızına hem anne oldun hem baba sen aldırış etme herkes senin nasıl biri olduğunun farkında bırak annen görmesin.
K: en çokta onun görmesini istiyorum.
H: senin sınavında annen emin ol sen koluna bi adam takıp çıksan karşına ona da bir kulp bulacaktır o.
K: haklısın galiba hasan amca annemi böyle kabul etmem gerekiyo sanırım.
Çok sağ sende olmasan patlayacağım artık.
H: ne demek Kıvılcım, kızım sayılırsın sen benim her daim derdine ortağım.
Gülümserler.
K: neyse ben okula geçiyim artık geciktim baya.
H: tamam kızım. Dur unutmadan istediğin şiir kitabını ayırdım sana. Cemal Süreya sevda sözleri
K: aaa çok teşekkür ederim hasan amca
H: önemli değil kızım hadi hoşcakal
K: görüşürüz
Kıvılcım bir hışımla kitabı açar göz gezdirmeye başlar. Kapıdan çıkarken bir adamla omuz omuza çarpışırlar. Adama bakmadan.
K: çok pardon.
Der ve arabasına biner.

Ömer sahafa girer.
Ö: hasan abi demin giden kadın kim önüne bakmadan yürüyor bir de pişkin pişkin suratıma bakmadan pardon diyor.
H: bizim üst mahallede oturuyor. Çok iyi bir kadındır. Kitaba dalmış olsa gerek.
Ö: neyse ben abim için ayırdığın kitapları almaya gelmiştim.
H: hemen getiriyorum.

Ömer sahaftan çıkar arabasına biner.

Kıvılcım snunda okula ulaşmıştır. Odasına geçer ve kayıt işlemlerini tekrar gözden geçirmek için bilgisayarını açar. O sırada kapı çalınır.
Ayşe: kıvılcım hanım bi sorun var
K: sabah sabah ne oldu yine.
A: Metehan ve Arda kavga etmişler. Metehan ardanın kaşını patlatmış.
K: odama yolla hemen.

Metehan ve Arda odaya gelir.
K: yine noluyo çocuklar aranızı daha dün yeni düzeltmedim mi derdiniz ne yine?

A: hocam benim bi suçum yok. Sınıfa geçerken omuz attı bana bende napıyosun diye üzerine gittim. Sonuç bu hocam
K: Metehan doğru mu bu
Metehan sessiz kalır.
K: anlaşıldı. Arda sen çıkabilirsin kaşın için nöbetçi öğretmenle bi hastaneye gitmeni istiyorum senden dönünce tekrar mutlaka yanıma uğra.
A: tamam hocam
Arda çıkar.
K: Metehan bu kaçıncı ben seni uyarmaktan bıktım. Bu son şansındı velini okula çağıracağım.
M: ama hocam bi anlık sinirle oldu.
K: Metehan savunulacak bir tarafın yok . Şimdi sınıfa geçebilirsin.
Metehan çıkar.
Kıvılcım metahanın velisinin numarasını ayşeden ister ve arar.
K: alo iyi günler milemyum koleji müdürü kıvılcım arslan Metehan Ünalın velisiyle mi görüşüyorum acaba.
Ömer: evet ben babası ömer Ünal bi sıkıntı mı var?
K: okula gelmenizi rica edecektim.
Ö: tamam yarım saate orada olmuş olurum.

Ömer okula gelir. Odanın kapısından içeri bakar. Kıvılcımın arkası dönük çiçekleri suluyordur. Ömer kapıyı tıklar.
K: buyurun
Ö: Ömer Ünal metahanın babası
K: Kıvılcım Arslan
Eliyle koltuğu işaret eder.
Ömer oturur. Ve kıvılcımın sahafa girerken çarpıştığı kadın olduğunu fark eder. Gözü masadaki kitaba çarpar.
Ö: Cemal süreya okuyorsunuz demek güzel seçim.
K: ömer bey burada konu oğlunuz olduğunu hatırlatmak isterim.

Ömer kaşlarını çatar.

K: metahan son günlerde çok sık kavga etmeye başladı. Ne kadar uyarsakta bizi ciddiye almadı. Bugün yine bir arkadaşıyla tartışmış ve kaşını patlatmış. Siz gelmeden önce diğer hocalarla konuştum. Disiplin verilmesi gerektiğini söylediler.

Ö: çocuğu anlamadan dinlemeden hemen disipline mi verdiniz?

K: hayır ömer bey bu diğer hocaların kararı ben daha kararımı vermedim.

Ö: peki. Ben metehanla konuşacağım.
Kıvılcım sinirlenir.

K: bakın ömer bey siz pek ciddiye almıyorsunuz sanırım ama bir olaya daha karışırsa okuldan uzaklaştırma alabilir hatta atıladabilir. Durumun hassasiyetini anlayın lütfen.

Ö: ben her şeyin farkındayım keşke böyle polis gibi hemen ceza kesmeden önce öğrenciyle konuşmayı deneseniz.

K: bana işimi öğretecek değilsiniz! ileri gitmeyin lütfen. Metahanın durumunu size bildirmek için buraya çağırdım. Birazdan Disiplin kurulunu toplayacağım son karar ordan çıkacak mutlaka haberdar ederiz.

Kıvılcımın gittikçe sinirlenmesi ömerin daha çok hoşuna gitmiştir.

Ö: peki o zaman bana müsaade.
Ömer ayağa kalkar. Arkasını dönüp gidecekken.
Ö: yürürken önünüze bakmayı unutmayın.

Kıvılcım hir birşey anlamaz.
K: terbiyesiz adam.

Bölüm sonu.

(Burada yeni sayılırım destek çıkarsanız çok mutlu olurum umarım beğenmişsinizdir.:))

kıvmerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin