PROLOG

166 11 6
                                    

Adlan afwa sibuk memasuki pakaian dalam bag besar itu. Hari ini dia perlu balik ke kampung kerana sahabat nya mengadakan majlis doa selamat. sahabat yang dia anggap seperti saudara. Yang selalu ada dengannya. Lincah tangannya mengurus segala barang keperluan anak dan isteri. Seketika dipandangnya isterinya yang sedang khusyuk menyusukan anak mereka ya Alana Adriana adalah anak sulung kepada pasangan itu.

Rania zahra mendesis kecil takkala Alana menyusu badan. Bayi kecil itu hanya diam dalam pangkuan. Rania menguntum senyuman bayi berusia setahun itu sungguh comel. Dia memerhati segenap muka anaknya itu. Bayi itu mempunya. Bibir kemerahan Kening tebal. Seketika dia tersenyum mata itu. Wajah itu mirip dengan suami. Mata itu berwarna coklat cair. Dia pasti wajah anak sulung itu mengikut jejak wajah ayahnya.

Dia mendongak memandang wajah suaminya itu. Dia tersenyum nipis.

"Sayang kita perlu gerak sekarang takut. Kita sampai malam kat sana. Kesian sayang dengan baby nanti." Adlan afwa tunduk mencium dahi isteri. Selepas itu. Bibirnya turun mencium pipi anak sulung mereka.

Selesai sahaja dia menyusukan anak sulung mereka. Mereka berdua melangkah keluar dari bilik. Buka sahaja pintu terjengul muka orang kanan suaminya.

"Tuan Muda. Puan Muda." Fattah Gibran menundukkan kepala. Sebelum tangannya naik mengambil bag besar itu.

Mereka masuk kedalam kereta itu. Fattah Gibran mula memandu. Sekejap dia menolah kebelakang. Sebelum dia menoleh memandang kehadapan semula.

Lama perjalanan itu.

Fattah Gibran menundukkan pandangan sedikit. Tertera banner. Besar itu tergantung tinggi diatas perkarangan kampung itu.

Kampung Ramadhan.

Kereta itu masuk ke dalam perumahan. Disitu terlihat banyak orang yang lalu lalang jadi dia terpaksa memperlahankan kenderaan yang dikendalikannya.

"Fattah. Stop here." Fattah Gibran angguk Kepala. Dia memberhentikan kereta itu didepan halaman rumah kayu itu.

Adlan afwa tersenyum nipis sebelum dia memandang kearah isterinya. Sebelum dia memaut lengan isterinya.

"Assalamualaikum." Adlan afwa memberikan salam. Orang yang berada didalam rumah itu. Langsung keluar melihat siapa yang memberi salam.

"Waalaikumussalam. Adlan sampai pun kau." Farhat menyuakan tangannya kearaha Adlan mereka bersalaman sambil berpelukan. Ditepuk-tepuk lembut bahu sahabat itu.

Muhammad Farhat. Lebih dikenali sebagai saudara dan sahabat Adlan afwa. Lelaki itu yang selalu ada untuk nya. Adlan afwa hidup sebatang kara. Namun ada yang mengambilnya sebagai anak angkat. Namun lelaki yang dianggap sebagai keluarga angkat itu pergi meninggalkannya. Namun segala-galanya milik keluarga angkat itu jatuh ke tangan. Dan dia lah pemegang segala-galanya. Termasuk dunia gelap itu.

"Altamis dahim dah sampai?" Dia memandang sekeliling. Mencari kelibat seorang lagi kawannya itu.

"Dah sampai. Dia ada dekat dalam." Farhat mengambil Alana Adriana dari pangkuan Rania zahra. Rania tersenyum lelaki itu suka sangat dengan anak sulungnya itu. Bahkan dia menawarkan diri untuk menjaga anak sulungnya. Takkala mereka sibuk. Dia mahu menjaga anak sulungnya itu.

Fattah Gibran sudah berlari kearah kanak-kanak itu. Dia sedia untuk menjadi abang-abang rebina. Naik geram dia. Kanak-kanak disitu semua comel-comel. Macam dia eh!

Rania zahra dan Adlan afwa berjalan menuju kearah rumah kayu itu. Suasana itu bising. Kanak-kanak berlarian. Ada yang menangis ada yang ketawa. Banyak ragam kanak-kanak di dalam rumah itu.

Mata coklat cair itu. Meliar mencari sosok yang dicarinya. Seketika matanya terhenti. Altamis dahim sedang sibuk menidurkan anaknya.
Dia melangkah kearah kawannya itu.

Edward's Angel Where stories live. Discover now