Bab 6

49 7 2
                                    

Beberapa tahun lalu.

••••

Edward Tristan melajukan langkahnya masuk ke dalam gudang terbiar itu. Dia genggam kuat pistol ditangan.

Darah yang mengalir dari kepala hingga ke hujung dagunya tidak dihiraukan dia memerhati segenap gudang itu.

"Ed aku nak pergi naik ke atas. Semua keadaan dekat bawah settle." Ujar suara dihujung earpiece itu.

"Boleh dan pastikan kau cari dia." Balas Edward Tristan tangan naik menyentuh earpiece.

Mata naik memandang setiap penjuru gudang itu. Sebelum matanya menangkap sosok tubuh yang keluar dari celah gudang. Bibir naik tersenyum sinis.

"Kau buat macam ni hanya makin burukkan keadaan kau. Kau culik perempuan like seriously tengok betapa pengecut nya kau. Loser."

Lelaki yang berada di atas itu mengetap bibirnya kemudian dia terus tertawa terbahak-bahak tangan naik mengusap hujung mata.

"Aku culik perempuan tu sebab aku tahu. Dia adalah Adlan afwa junior's." Ujar lelaki itu.

Edward Tristan mendengar itu langsung mengetap rahangnya tajam mata Hazelnya menikam lelaki itu.

"Dia cantik macam Rania zahra tapi lebih cantik dari mak dia. Aku tak rugi apa-apa pun. Tapi kau jangan risau aku jaga dia baik-baik. Dia dengar cakap aku. Aku suka dia. Tu belum lagi dia beraksi kan." Tambah Dato Mukhriz dia tersenyum nakal kearah Edward Tristan.

"Cuma aku bagi dia trauma sikit." Tambahnya.

"Apa kau buat dekat dia! Apa maksud kau trauma. Beraksi?" Jerkah Edward Tristan berombak ganas dadanya pitstol ditangan digenggam erat.

"Yup. Trauma makan ubat nanti hilang lah. Takkan beraksi kau tak tahu. Beraksi atas katil." Provok lelaki itu sebelum dia ketawa terbahak-bahak.

"Bullshit."

Edward Tristan mengangkat pistol itu tepat kearah lelaki itu

Melihat tindakan Edward lelaki itu gelabah mencari tempat berlindung. Tangannya turun mengambil Glock 17 yang berada di lantai.

Namun Edward lincah melepaskan tembakan itu tepat kearah lelaki itu.

Bang!

Lelaki itu jatuh melerot di lantai sambil memegang perutnya. Tangan naik menekup darah yang keluar dari perut.
Terbatuk-batuk dia sehingga mengeluarkan darah dari mulut.

Edward Tristan tersenyum sinis.

"Mati lah kau tunggu apa lagi."

"Well kalau kau mati pun aku rasa tiada yang peduli kau. Right Dato'Mukhriz. Jadi tiada sebab kau hidup lagi. Kau hidup cuma menyusahkan orang." Dia mengelap sedikit darah yang turun dari kepalanya

"Trauma? What have been you do rascal." Ujarnya tanpa nada hujung suaranya juga mengendur.

"Edward!"

Dia menoleh kebelakang terlihat Arreyan danikaa berlari kearahnya.
Tercungap-cungap dia.

"Alana. Dia ada dekat atas. Weyh banyak mayat depan dia. Cepat lah." Usai berkata dia langsung berlari meninggalkan Edward.

Edward diam. Dia memandang mayat yang kaku dihadapannya sebelum dia berlari mengejar langkah Arreyan yang hampir jauh darinya.

Sesampai mereka berdua. Edward tergamam kerana melihat Alana wanita itu tidak berhenti menangis. Mata turun memandang ke lantai.

Edward's Angel Where stories live. Discover now