Hoodstuk 2

1 0 0
                                    

''Naar waar ga je?" Vroeg Lucas vrolijk.
"Overal en nergens." Zeg ik kort en ik kijk naar buiten. Ik had net een bericht gestuurd naar men ouders om te laten weten dat ik naar men tante Cecilia ging in het zuiden van Frankrijk.
"Nu, je hebt toch wel een bestemming?"vroeg hij erna. Hij bleef maar vrolijk lachen en met zijn krullen en met zijn kuiltje in zijn wangen was hij best wel schattig.
'Voorlopig het zuiden van Frankrijk, naar men tante."
"Ga anders met ons mee? Wij gaan nu afstappen en te voet naar Spanje dan kunnen we passeren langs je tante en dan gaan wij voort." ik verschoot meteen van het aanbod en dat deed Oceane percies ook. Ze had een aparte maar mooie look. Ze kauwde op haar kauwgom en maakte haar ogen groot. Haar lang stijl, donkerbruin haar kwam tot aan haar heupen. Ze deed haar dik haar van achter haar ogen en riep Lucas apart.
"Je kent ze niet eens wat ben je van plan?"
"We zijn weg voor iets ze is zo eenzaam" antwoordde Lucas meteen. Hij zag aan de ogen van Oceane dat ze Alison niet vertrouwde.
"Wie weet is ze op de vlucht en heeft ze een moord gepleegd."
"Jij kijkt teveel horror meid." En Lucas kwam weer bij de groep. Ondertussen was Lowie al volop met me aan het praten. Hij had blond haar in een kuif gezet en ik was er achter gekomen dat Lowie en Emma een tweeling waren. Lowie was dan weer de beste vriend van Lucas geworden en Lucas zijn beste vriendin was dan Oceane. Oceane en Emma konden het ook zeer goed vinden. Oceane kreeg een smsje. Ze begon spontaan te lachen maar toen ze weer opkeek en in mijn ogen keek, verdween die lach naar een vieze blik. Ik wist niet of ik wel mee moest gaan. Emma , Lowie en Lucas waren overtuigt, maar Oceane was er niet voor in tegendeel. Ik denk dat ze al flink gevloekt moet hebben omdat Lucas me puur had gezien. Oceane had iets speciaals, iets mooi speciaals.
"En?" Vroeg Lucas na aandringen.
"Ik ga mee als íédéréén akkoord is." Ik legde men nadruk op de 'iedereen' en meteen volgde iedereen de blik van Oceane.
" Ja nou, het is al goed."
We leerde elkaar kennen met spelletjes maar mijn geheim ging ik nooit vertellen. Daar stond mijn besluit bij vast.

SummerloveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu