part 2

925 62 1
                                    

Hubungan hyeri dan jimin semakin rapat.Hyeri juga rapat dengan bts.

Di kelas waktu pembelajaran muzik,

Cg:okk kelas,hujung minggu ni akan diadakan hari festival muzik.saya nak awak semua amik bahagian dalam setiap acara yang diadakan.saya akan mengadakan pertandingan nyanyian.saya nak awak pilih pasangan di sebelah awak.

Jimin:yeahhh kita jadi pasangan.

Hyeri:emmm.

Semua murid perempuan dalam kelas x puas hati sebab pasangan hyeri jimin.

Cg:ok kamu semua dah ada pasangan.saya bagi kamu 2 minggu untuk berlatih dan cari lagu.ok kelas bersurai.

Semua murid keluar rehat kecuali jimin dan hyeri.diorang sedang berbincang tentang latihan nyanyian tu.

Jimin:hyeri yahh...petang ni awak datang kat studio bts tau

Hyeri:x payah la buat susah jer.nanti awak nak berlatih dengan kumpulan awak macam mana?

Jimin:x per...diorang bagi punya.dah la jom pergi rehat.jimin menarik tangan hyeri

Hyeri:jimin ya...saya x nak rehat hari ni awak pergi la dulu.

Jimin:wae???awak x lapar ker??nak saya belikan makanan.

Hyeri:its okay.awak pergi la dulu.saya ada kerja nak buat jap..

Jimin:ohhh okkk~

Jimin POV

Sejak dua tiga hari ni hyeri x rehat lepas tu dia selalu balik lambat.Kenapa agaknya dengan hyeri agaknya.Jimin rasa x sedap hati.Dia mengambil keputusan untuk tidak rehat.dia mengikuti hyeri dengan senyap dari belakang.

Hyeri pergi ke sebuah bilik di belakang sekolah.Hyeri membawa banyak buku.

Soyeong tarik rambut hyeri dan menendangnya.

Soyeong:yahh park hyeri.mana kerja sekolah aq.kau tau tadi aq kena denda sebab x siap kerja sekolah.

Hyeri hanya menahan sakit.

Hyeri:mian.ni kerjanya dah siap semuanya.

Soyeong:bagus...ni hw aq tadi.aq tau kau siapkan esok faham.

Hyeri:nae.

Jimin terkejut dengan hyeri.Hyeri terus keluar dari bilik tadi dan dia jalan terjongket2.Tiba2 hyeri terasa ada orang membantunya.Dia mendongak..

Jimin~~~~

Jimin:hyeri yahhh awak teruk niii

Hyeri:x da laaa...saya okay

Jimin memapah hyeri ke taman dan meletakkan hyeri di bangku taman.

Jimin:sebab ni ker awak x rehat n awak selalu balik lambat??

Hyeri:emmm.ahhh sakit..

Jimin mengambil kotak keselamatan dan merawat hyeri.

Jimin:awak teruk saya tengok awak kena pukul tadi.awak x payah la buat hw diorang tuuu.

Hyeri:kalau x nanti....

Jimin:kalau x apa???

Hyeri:x der apa2.

Jimin:hyeri yahhhh....baik awak cakap..

Hyeri:klau x nanti dia akan buat sesuatu kat awak.saya x nak awak x da.jerit hyeri.

Hyeri terus meninggalkan jimin di taman dan pergi ke kelas.Air mata hyeri dengan tidak sengaja mengalir.

Hyeri pov

Aku x nak kau disakiti jimin.cukupla apa yang aq rasa daripada kau.aku x nak kau cedera jimin.biar aq yang tanggung semua ni daripada kau.aku sebenarnya sayang kau.

FLASHBACK

Soyeong pergi ke kelas hyeri.

Soyeong:hyeri yahhh!!!kau jangan rapat dengan jimin

Hyeri:wae???apa salah saya?

Soyeong:aq benci tengok kau dengan dia.klau kau rapat dengan dia aq akan buat sesuatu yang kau x kan dapat jumpa dia lagi..

Soyeong terus keluar dari kelas hyeri.

END FLASBACK

Jimin pov

Jadi selama ni hyeri buat semua ni untuk aq.Aku x sanggup tengok hyeri disakiti lagi.baik aq jumpa soyeong.Jimin menghubungi kumpulannya bts

Jimin:jungkook ahhh...aq nak mintak tolong kat kau

Jungkook:apa??

Jimin:aq nak kau perhatikan soyeong.klau dia ada buat sesuatu kat hyeri kau buat la apa yang patut

Jungkook:eooo....okkkk

Waktu balik,hyeri mengemas kan barangnya.semejak kejadian tadi.hyeri tidak menegur jimin langsung.
Jimin menunggu hyeri di depan pagar sekolah.

Jimin:hyeri yahhh.!!tunggu

Hyeri jalan sahaja tanpa menoleh ke arah jimin.jimin menarik tangan hyeri.Dia membawa hyeri menaiki bas.

Hyeri:yahhh jimin!!!!wae???

Jimin:saya nak awak jawab soalan saya ni dulu?

Hyeri:mwo????

Jimin:kenapa awak buat semua ni???kenapa awak tanggung sorang2

Hyeri:saya x nak awak cedera.sebab saya sayang awak.

Air mata hyeri terus mengalir.Jimin memeluk hyeri untuk menenangkannya.

Jimin:saya ada untuk awak hyeri.saya sayangkan awak jugak.

Pendek la part ni...apa2 pun korang enjoy membaca


Time to say good bye(malay bts)Where stories live. Discover now