Už víte, co to bude? Kluci? Panejo, a jména už máte?
Na tuhle otázku jsem ještě týden před porodem neměla odpověď. Vybírání jmen bylo totiž absolutní horor a mnoho nechybělo, aby se ti dva jmenovali Karel a Karel.
Všechna klučičí jména v kalendáři se totiž dají rozdělit na několik kategorií.
1. Slavové, Mílové a spol. Tak 70 % kalendáře tvoří jména našich dědečků a strejdů. Taková jména, která je ze zákona zakázané dávat dětem, protože je můžou mít jenom dospělí chlapi. Jaroslav, Slavomil, Dobroslav, a stovky dalších zaručeně nemiminovských jmen.
2. Jména, co jsou dobrá pro psa. Případně taková, která nejsou vyloženě psí, ale znáte někoho, kdo tak svého psa pojmenoval, takže to teď máte podvědomě zařazené mezi ne-tak-úplně-člověčí jména.
3. Jména ve stylu "Nekecej, to je fakt v kalendáři?" Sem patří třeba Květoň, Dluhoš, Koloman a další lahůdky.
4. Pěkné jméno, ale až moc tuctové. Není se co divit, že v klučičí kategorii nedošlo za posledních deset let k žádnému většímu zemětřesení na pozici deseti nejoblíbenějších jmen. Ono když vyloučíte první tři typy jmen (Slávky, psí a Dluhoše), opravdu vám tam jako použitelná jména zbydou Jakubové, Honzové, Tomášové a jim podobní.
5. Pěkné jméno, ale už se tak jmenuje někdo v rodině. A já nejsem fanda toho, aby se jména v rodině recyklovala. Pokud je vás třeba pět Karlů, za chvilku vám dojdou zdrobněliny (Jeden je Karel, druhej Kája, třetí Karlík, na čtvrtého už zbyde Kájínek a pátej už musí být třeba Prcek nebo Karel junior). Navíc by to vypadalo, že jsme dítě pojmenovali po tom dospělákovi, třeba po dědovi, a druhej děda by se mohl cítit uraženě, že jako by chtěl taky mít jmenovce.
6. Pěkné jméno, ale už se tak jmenuje někdo, koho nemůžete vystát. Až při vybírání jména pro potomka zjistíte, kolik lidí nesnášíte.
7. Pěkné jméno, ale nehodí se k příjmení. To naše je dlouhé a tvrdé, jsou v něm dvě R. To už musíte trochu přemýšlet, aby si chudát malej človíček nezlomil jazyk, až se bude představovat.
8. Pěkné jméno, ale nejde k němu najít další do dvojice. Nechtěla jsem nutně, aby klukům jména ladila k sobě, jako dávají lidi třeba Anna + Emma. Nebo Tadeáš + Tobiáš. I tak hrozí, že si je lidi budou plést. Ale zase by vypadalo blbě, kdyby jeden byl třeba Karel nebo Jaroslav a druhý třeba Loki nebo Nathaniel. Chápem se.
9. V poslední kategorii je asi sedm jmen, která nám prošla do posledního schvalovacího kola. Na to, že má rok 365 dnů a na většinu z nich připadá v kalendáři víc než jedno jméno, je to dost marný.
A jak tedy vybrat to správné, nejlepší a nejúžasnější jméno? Zeptejte se kolegů v práci!
Moji kolegové jsou skvělí a naše pracovní náplň nám umožňuje si občas v kanceláři zablbnout (sladký život úředníka). Máme tam takovou stolní hru, co trochu připomíná Scrabble, na kostičkách jsou písmena a z nich se skládají slova. A když je člověk v koncích, může z těch písmen věštit.
Rozhodili jsme všechna písmena na podlahu v kanceláři a v náhodných seskupeních hledali nějaká slova. Mezi fakt dobré návrhy na pojmenování synů patřilo třeba Jfhekof nebo taky Kookjjjk.
Ale zlatého bludišťáka získal kolega, který ve změti písmen našel geniální jméno.
PIVAN!
Po dlouhém, opravdu dlouhém hledání a přemístění několika písmenek, jsme k tomu našli skvěle padnoucí druhé jméno - RUMAN.
A bylo to. Najednou jsem si neuměla představit, že by se dvojčata měla jmenovat jinak než Pivan a Ruman. Což byl trošku problém, protože paní z matriky by z toho asi byla nadšená trošičku míň než já.
Abych vás nenapínala moc dlouho, nakonec jsme se s Drahoušem víc než měsíc před termínem porodu dohodli na skutečných jménech, která jsme napsali do oficiálních papírů pro porodnici. To jsme ale ještě netušili, jak moc za pět dvanáct to rozhodnutí padlo. Za necelý týden totiž byli kluci na světě.
Přezdívky Pivan a Ruman jim ale nejspíš zůstanou do dospělosti.
A na závěr dnešního povídání ještě pár super kombinací:
- Florián a Fabián
- Přemysl a Otakar
- Ctibor a Ctirad
- Petr a Pavel (po prezidentovi)
- Klaus a Havel (taky po prezidentech)
- Drahoš a Dluhoš
- Slavomír a Miroslav (aby byli oba zároveň Míra i Slávek)
- Šimon a Matouš (protože proč ne)
Jak vidíte, pár žhavých kandidátů bychom tu našli :)
ČTEŠ
Mámou na dva úvazky
Humor„Víte, oni jsou tam dva..." Věta, která mi otočila život naruby. Mít dvojčata je jako vyhrát v loterii, aniž byste si koupili lístek. Je to jako když si objednáte pizzu a oni vám omylem přivezou dvě. Jasný, dvě pizzy jsou lepší než jedna, ale když m...