Bab 1 : Perjumpaan Raja - Raja

3 0 0
                                    

    Pada pagi yang cerah, seorang puteri bangun dari mimpi indahnya. Lalu dia mempersiapkan diri untuk ke kolam panas untuk menyegarkan badan semula... Puteri itu bernama 
" Azalea Rialysta Vanessa " .......

   Setelah selesai dari kolam panas, Lea pergi ke biliknya untuk persalinan baju... Lalu Lea pergi ke mejanya untuk sarapan pagi. Ketika Lea sudah selesai habis makan, Dayang peribadinya datang ke mejanya....

     Lalu berkata " Puteri Lea, Ratu Yor meminta tuan puteri ke bilik nya sekarang juga.... Kata Dayang nya yang bernama " Gisella Nariva "....

    Setelah Lea mendegar apa yang dikatakan oleh Sella... Dia berkata " Ouh, baiklah jikalau begitu.. Terimakasih Sella pemberitahuan nya... Kata Lea pada Dayang nya, Sella..

   Lea pergi ke bilik Mamanya menggunakan kuasa sahaja kerana tidak ingin lambat... Setelah sampai Lea duduk di hadapan meja itu... Lea berkata " Ada apa mama mahu berjumpa dengan Lea? " kata Lea pada mamanya.....

   Lalu mamanya berkata " Sebenarnya, besok kita akan ada perjumpaan dengan raja-raja besar. Jadi besok kamu harus mengikuti perjumpaan itu besok, tiada penolakan. " kata mamanya yang bernama " Lyora Zellysta "...

   Lalu Lea berkata " Hmm, sebenarnya Lea mahu saja ikut perjumpaan tu . Lagipun Lea bosan sendiri di bilik tapi, apa topik yang ibu hendak bicarakan besok? " kata Lea yang hendak ingin tahu.....

   Lalu mamanya menghembuskan nafas dan berkata " Huh, topik esok pasal..... sebenarnya mama takut mahu beritahu pasal ni... Tapi kamu harus tahu juga, topik nya ialah pasal
"Abang Angkat kamu "..... Kata mamanya lalu Lea terdiam sejenak ketika mendengar kata kata yang disebut dari mulut mamanya...

   Lea berkata " Ouh, pasal dia rupanya... Baiklah jika tiada apa² mahu dikatakan kan lagi Lea pergi dahulu.... " kata Lea lalu ia pergi menggunakan kuasanya.... Mamanya berasa bersalah dengan nya....

  Setelah sampai di biliknya, Lea langsung terduduk di belakang pintu biliknya.... Lea berkata didalam hatinya " Setelah sekian lama untuk melupakan abang Kiel.... Namun ia datang semula dalam fikiran ku.... Huh, mungkin aku memang tidak boleh melupakannya..... " kata Lea dalam hatinya... Lalu dia pergi  keluar dari biliknya dan pergi ke Pokok Sakura....

   Setelah sampai di pokok Sakura, Lea pergi ke hadapan lalu memetik satu bunga dari pokok itu dan diletakkan di dadanya lalu membaca mantra dan dilepaskan bunga itu... Lea membuka mata, dia melihat abang angkat nya di hadapan nya... Lalu Lea berkata " Abang Kiel?? " kata Lea pada abang nya... " Ya, Ness.. Kiel nih... " kata Kiel pada Lea.... " Mengapa kau pergi lalu menjadi jahat? " kata Lea dengan nada kecewa... Kiel terdiam.....

    "Kenapa, Kenapa?!!! .... " jerit Lea pada Kiel... Lalu Kiel menjawab " Aku buat nih untuk Kerajaan kau lah, Ness!! ... " lalu Kiel menyambung sebab aku tak mahu Ratu Yor jumpa aku dan salahkan aku sebab aku yang bunuh Raja Xavier!!! Jerit teriak Kiel pada Lea lalu Lea berkata " Cukup, Kiel!!!! " Jerit Lea sambil menggunakan kuasanya pada Kiel tapi tidak dapat lalu tempat itu hilang dan kembali pada tempat pokok Sakura..... Lea terduduk lalu menangis di hadapan pokok Sakura itu...

   Ratu Yor yang melihat dari jauh Lea yang menangis di hadapan pokok Sakura itu lalu datang ke tempat itu menggunakan kuasanya.... Ratu Yor berkata " Lea, kamu kenapa?? " kata mamanya kepada Lea yang membuat nya risau.... Lea tidak berkata lalu Ratu Yor membawa Lea ke bilik Lea dan membaringkan Lea di katil dan memberi kan ubat tidur pada Lea.... Kemudian Lea tidur seperti biasa... Ratu Yor pun meninggal kannya di bilik sendiri.....

   Keesokan harinya, Lea sudah mempersiapkan diri dan memakai pakaian kerajaan ... Lalu Ratu Yor dan Lea duduk di tempat masing-masing... Lalu pengawal kerajaan berkata " Raja - Raja telah datang ke kerajaan, tunduk hormat!!!! " teriak pengawal  lalu semua tunduk hormat pada raja - raja.....

  Ratu Yor dan Lea tunduk hormat, ratu yor berkata " Selamat datang ke kerajaan kami Raja Leo.. " kata ratu yor pada raja leo atau dikenali " Leonard Azvaro" .... Dan Lea pun berkata " Ya, selamat datang ke kerajaan kami yang mulia raja... " kata Lea pada Raja leo...

" Ya, terimakasih atas jemputan kedatangan kami kesini... Bukan nya kamu Puteri Azalea yang digelar Ratu Flowers? Kata Raja Leo ... Lalu Lea berkata " Ah, iya. Saya puteri itu, Raja.. Kata Lea yang menunduk malu... Kemudian, mereka sambung ke topik utama.... Ratu Yor berkata " Baiklah mari kita kembali ke topik utama kita... "Kata Ratu Yor... Raja Dylan berkata " Baru-baru ini, kami mendapat laporan tentang musuh dari kerajaan Vampire's.... Kata Raja Dylan...

   Lalu Raja Joshua menyambung, " Ya, mereka merancang untuk membuat pertempuran di tempat luas dekat Highlands Forest... Dan mereka membuat sasaran pada..... " kata Raja Joshua lalu berhenti berkata seketika... " Siapa Raja Joshua?? " kata Ratu Yor dan yang lain tertanya-tanya... Lalu Raja Joshua menjawab.... " Puteri Azalea " ... Kata Raja Joshua dan membuat yang lain terkejut.....

   Kemudian, Ratu Yor berkata " Apakah yang Raja katakan itu benar? " kata Ratu Yor pada Raja Joshua kerana tidak dapat percaya 100 peratus anaknya yang menjadi sasaran musuh... Lalu Raja Joshua pun berkata " Ya, kami telah menghantar kan penyamar untuk masuk ke kerajaan musuh... " kata Raja Joshua.... Lalu mereka membincangkan sampai habis....

   Setelah habis pembincangan itu, Raja - Raja pun bersurai... Ratu Yor dan Lea ke balai utama untuk perbincangan esok tentang pertarungan... " Mama harap besok kamu dapat kembali dengan selamat " kata Ratu Yor pada Lea lalu Lea tersenyum dan berkata " Ya, tentu saja mamah! " ..... Setelah dari balai utama Lea pergi ke suatu tempat.....

    Lea pergi ke pokok Sakura itu dan berdiri di hadapan dan membaca jampi kuasa.... Ketika itu sesuatu keluar dari dalam pokok Sakura itu...
Lea mengambil nya dan melihat dengan teliti ... Lea berkata dalam hati  " mungkin benda ini dapat membantu ku.... " kata Lea dalam hati... Benda itu adalah kalung yang bernama
" RosesLight" .... Pemberian dari abang angkatnya.... " Zergan Izikiel" ....

   Sambung Bab 2 >^<

My Personality? Where stories live. Discover now