Pada pagi yang cerah, Lea keluar dan pergi ke tapak latihan kuasa... Dia hanya belajar teknik yang baharu menggunakan buku lama pemberian ayahnya sebelum ayahnya meninggal kannya..
Dayang peribadinya datang dengan membawa snek makanan dan minuman.. "Tuan puteri, saya telah siapkan sarapan pagi untuk tuan puteri .. " kata Sella dan meletakkan dulang makanan itu di meja.. " Oh, baiklah sebentar ya, Sella.. " kata Lea dan memberhentikan sekejap latihannya dan duduk di meja itu yang disampingnya, Sella.. "Mari lh sini duduk sekali, Sella.. " pelawa Lea untuk mengajak Sella duduk sekali.. " Erhh,boleh keh puteri? " .. tanya Sella dengan ragu-ragu.. " Hmm, tentulah takkan nak berdiri situ kan.. Dah sini duduk ".. Kata Lea dan Sella langsung duduk berhadapan dengan Lea...
" Ermm, tuan puteri, boleh saya tanya tak sesuatu ngan tuan puteri? " .. Tanya Sella.. " Boleh jer, apa yg kamu mau tanya Sella?.. " tanya semula Lea kepada pembantunya... " Boleh saya tau bagaimana Izikiel boleh jadi jahat? " .. Tanya Sella.. "Lepas saja kematian Raja Xavier, Ratu langsung menyalahkan Izikiel kerana dia lah yang membunuh nya... Tapi Ratu tidak menyiasat terlebih dahulu sebelum melakukan sesuatu.. Time malam tahun Baharu, Raja pergi ke biliknya kerana keletihan dan hendak tidur... Semasa perjalanan ke bilik.. Raja merasa ada seseorang yang mengekori nya dari belakang.. Namun, Raja tidak menghiraukan lalu pergi sahaja.. Ketika sampai saja di depan biliknya.. Seseorang bertopeng hitam menikam perut Raja,.. Lepas saja, Raja di tikam.. Izikiel secara tidak sengaja melihat apa yang terjadi.. Izikiel langsung ke tempat itu menyelamatkan raja.. Namun, raja telah mati akibat tikaman itu terselit racun yang mematikan.. Lepas saja, kemangkatan raja, mereka semua menyalahkan Izikiel yang membunuh nya... Kerana hanya dia seorang saja di tempat kejadian.. Disitulah, Izikiel jadi jahat dan pergi meninggalkan kerajaan ini... " cerita Lea kepada Sella..
" Jadi siapa lelaki yang bertopeng hitam itu? " tanya Sella " Dari saya dapat cari tahu, ada orang yang berdendam sama raja dan cuba membunuh raja tepat semasa malam tahun Baharu itu... " kata Lea.. " Ouh, begitu ya cerita tentang Izikiel.. Sedih juga tentang ceritanya itu.. " " Ya, dari cuba untuk menyelamatkan raja malah dia yang dituduh dan diancam... " kata Lea...
"BAA AAAAA!!!! " teriak seseorang lelaki di belakang Lea... Lea dan Sella pun terkejut dengan jeritan itu secara tiba tiba... " Ish, ko ni Vin.. Bikin kasi kejut orang jk tau!! " tengking Sella dan lelaki itu adalah Kevin Nicolas, penjaga Lea... " Ehh, ko ni biar lah aku nak jerit ke apa ke kesah pulak kau!!! " tengking balik Vin lepas di tengking tadi oleh Sella... " Dah², kamu ni pun satu Vin datang datang menjerit cam monyet yang hilang anak jee... " kata Lea langsung Sella ketawa dan berkata " HAHAHA!! Cam monyet 🐒!! Hahahahaha!! " ketawa terbahak bahak si Sella...
" Hoy² , apa nih bising bising di sini sakit telinga aku! .. " kata Kyzz yang baru datang dari Balai utama... " Nih, dua ekor nih bising jk dari pada tadi... Kang aku kasi jodoh ntar kawinn!! " kata Lea dan Sella , Vin dan sella bercakap " Heh, Teda yah! " serentak mereka cakap dan bertentangan mata.. " Hah tu, cakap pun serentak,, eaaa ntar jodoh tu eakkk!! " kata Kyzz sambil ketawa.. " Hemm, ko pun sama he Kyzz!! " .. Kata Lea lalu hanya dijeling saja si Kyzz.. " Ish, yelah² manis jan merajuk yer nanti ganteng belikan eskrim.. " pujuk Kyzz untuk si manis tidak merajuk lagi... " Okeyy!! Sip ganteng kuu!! " kata Lea...
" Amboi sweet nya puteri Lea dan putera Andra!! " kata Vin dan Sella yang hanya melihat dari tadi romantik Kyzz dan Lea... " Erkk!! Tak perasan ada korang berdua dari tadi... Hehehe.. " kata Kyzz.. " Ermm, ada kapal baru nih!! " kata Sella... " Ada ada je ko ni Sella.. " kata Lea lalu mereka berempat ketawa bersama sama...
Selepas mereka berketawa, kedatangan seorang pengawal kerajaan ke tempat mereka... " Salam sejahtera, Puteri Lea dan Putera Andra.. " kata pengawal itu.. " Ya, ada apa pengawal?.. " tanya Kyzz pada pengawal itu... " Putera dan puteri dipanggil ke balai utama oleh Ratu Yor dan Raja Leo sekarang juga... " kata pengawal itu.. " Baiklah kami akan bergerak sebentar lagi... " kata Kyzz lalu pengawal itu pergi.. " Lea , mari pergi ke balai utama kita kena panggil oleh Ratu dan Raja.. " kata Kyzz " Oh, baiklah.. " kata Lea lalu mereka berdua pergi ke balai utama...
Sesampainya di Balai utama, Kyzz dan Lea tunduk hormat.. " Ada apa Ratu dan Raja memanggil kami? ".. Tanya Kyzz pada mereka.. " Ayah hendak bertanya , kamu dan Lea ada hubungan?.. " tanya Raja Leo dan membuat Kyzz dan Lea terkejut.. " Maksud Raja apa? " tanya Lea dengan gugup.. " Janganlh kamu mau rahasia kannya dari mama, Lea.. Terus terang saja.. " kata Ratu Yor... Lalu Kyzz pun berkata " Ya, kami berdua memang ada hubungan Raja, Ratu.. " kata Kyzz dan Lea terkejut...
" Ternyata memang sudah kuduga,... " kata Raja Leo.. " Kami berdua memang sudah bersepakat untuk memperjodohkan kamu dari awal... Tapi tidak disangka, kamu berdua sudah ada hubungan.. " kata Ratu Yor pada mereka berdua dan terkejut apa yg dikatakan sebentar tadi... " Jadi, Andra.. Jagalah Lea itu sebaik baik nya ya... Bukan calang-calang kita dapat perempuan dari Keturunan Ratu Yor ini... " puji Raja Leo dan Ratu Yor hanya ketawa kecil... " Baiklah ayah, jadi kami dah dapat restu lh ni... " kata Kyzz dan Raja dan Ratu senyum dan menggangguk.. " Jadi kami kan dah bagi restu dekat kamu berdua.. Bagi kan lah restu kamu untuk ayah dan Ratu Yor.. " kata Raja Leo membuat Kyzz dan Lea terkejut... " Ishh, Leo!! " memukul bahu Raja Leo , dan menutup mukanya kerana malu...
" Oalah, mama suka kat Raja Leo erkkk! " kata Lea lalu Kyzz berkata " Tentulah kami bagi restu tul kan manis!! " kata Kyzz dan Lea menutupi mulutnya... " Ohh, pandai sudah panggil manis!! " Kata Raja Leo... "Hehehe ,tentulah ayah..didikan ayah kan! "... " Ehh! Pandai ² je ko ni kan! Cover sikit lah aib ayah tuu!! " ... Kata Raja Leo.. " Ohh, gitu ya rupa asli muu!! " kata Ratu yor... " Ehh, enda lh byy.. Mana ade..!! " pujuk Raja Leo sambil mencubit telinga Raja Leo.. Kyzz dan Lea hanya ketawa dan senyum... " Tengok kite dah kena bagi restu!! , lepasni boleh lh manja manja ngan maniss!! " kata Kyzz dan Lea berkata " Hermm, yelah ganteng kuu.. Maniss bagi manja manja ngan ganteng yaaa!! " .. Mereka ketawa bersama sama...
Namun, mereka tidak perasan ada Raja dan Ratu di situ... " Amboi sweet nyeee kamorang erhh!!.. " kata Ratu Yor.. "Erh, mama!! Hehe!! "... Pujuk Lea buat mamanya.. " Nanti kita gitu ya byy!!.. " kata Raja Leo dengan manjanya dengan Ratu yor... " Eipp, mu ni pun sama jugak erkk!! " kata Ratu Yor.. Lalu mereka ketawa bersama sama ........
Sambung Bab 4 >^<
YOU ARE READING
My Personality?
RomanceSeorang puteri yang tinggal di sebuah kerajaan yang bernama "Flowers of Sky " yang mempunyai kuasa istimewa iaitu 'MoonRoses of Loona'. Puteri itu tidak tersengaja terjumpa seorang putera dari kerajaan "Moon dark" dan mempunyai kuasa "Shadow of Fros...