Setelah sampai di tempat itu, kedatangan segerombolan tentera dari kerajaan Dark Moon yang diketuai oleh Putera Andra.... Lea hanya menoleh lalu senyum....
Saat-saat yang dinantikan pun telah tiba, musuh dari kerajaan Vampire's pun tiba dengan tentera yang ramai hingga tak terhingga jumlahnya... Yang diketuai ialah Izikiel...abang angkat nya sendiri menjadi musuh untuk di lawannya....
"Apa kabar wahai sang puteri Lea..." kata Izikiel pada Lea... Lalu Lea menjawab " Cukup²lh dengan lakonan mu itu Kiel... Kita mulakan saja pertarungan ini... " kata Lea sambil menghalakan tongkat sakti nya ke arah Izikiel....
" Ouh, baiklah... aku harap kau ingat apa yang pernah kita buat pertarungan yang dahulu semasa di kerajaan... " kata Izikiel dengan senyuman sinis nya... " aku harap dengan pertarungan ini ingatan kau akan kembali semula... " kata Lea dalam hati... Lalu mereka memulakan peperangan itu....
Ketika Lea sedang bertarung dengan tentera musuh, dia dengan secara tidak sengaja melihat Kiel menggunakan kuasanya dan menghalakan ke arah Andra... Selepas Lea, melihat itu.. Dia dengan cepat nya ke tempat itu menggunakan kuasanya... " Kau tidak apa² ? " tanya Lea kepada Andra... " Y " kata Andra.... " Dingin cuyy, dia nih.. " dalam hati Lea... " Baiklah, aku akan memanggilmu Kyzz.. " kata Lea lau senyum... Kyzz hanya tersenyum lalu berkata " Baiklah, Lea"...
Ketika itu mata Lea tertuju pada Izikiel, abang angkat nya sendiri... "Kiel, sedarlah apa yang kau lakukan ini... " kata Lea lalu Izikiel berkata " Cih, Ness ingatlah aku yg dulu bukanlah yang sekarang... " kata Kiel lalu menghalakan kuasanya ke arah Lea..
Lea menggunakan kuasanya lalu menghalakan kuasa perlindungan ke arah Kyzz,, " Kyzz, tunggu sini kejap ya.. " kata Lea lalu Lea bangun dan mengeluarkan kalung 'RosesLight ' dan mengubah tongkat sakti nya kepada sebuah kuasa yang kuat dan membacakan mantra.. " Lea, apa yang kau buat nih!.. Itu akan membahayakan dirimu walau pun itu adalah cara untuk mengalahkannya!! .. Lea, jangan lea!!! " kata Kyzz namun Lea hanya menoleh dan tersenyum... " Ouh, baiklah aku tidak akan kalah darimu!! " kata Kiel lalu mengeluarkan 'Valifire' dan menyerang... "Mythical of Glory!!! " "Valifire!! "..
Dengan gabungan kuasa itu, maka tercetus gelombang angin yang kuat dari efek kuasa mereka.... Setelah gelombang itu hilang, Kyzz dengan perlahan lahan membuka matanya dan melihat sekeliling... Kyzz melihat Lea yang sedang berdiri langsung terjatuh lalu pingsan ... Kyzz langsung berdiri dan pergi ke tempat Lea.... " Lea bangun lea.. Lea kau ndak main main kan? ... Lea, Lea!!!!!! " jerit Kyzz sambil mengalirkan airmata...
Selepas peperangan itu, Kerajaan Vampire's hancur dan punah lepas saja peperangan itu... Di bilik, Lea masih lagi tidak sedarkan diri selama 3 hari, semenjak itu.. Kyzz hanya berada di dalam bilik dan menunggu Lea sedar kan diri... Ratu Yor dan Raja Leo hanya melihat mereka dari luar.. " Sepertinya, Andra menyukai Lea.. " kata Ratu Yor pada Raja Leo " Ya, aku pun berasa begitu juga... " kata Raja Leo... Lalu mereka ketawa bersama sama...
Pada pagi hari itu, Lea membuka perlahan lahan matanya dan melihat di sebelahnya tangan nya yang digenggam erat oleh Kyzz.. Lea bangun lalu tersenyum melihat gaya Kyzz itu... Baru saja Lea hendak memegang tangan Kyzz.. Kyzz tersedar lalu memeluk erat Lea... Lea hanya senyum berkata " Hey Kyzz, sudahlah aku sudah sedar dari bangunku.. " kata Lea dengan nada perlahan.. " Aku menunggumu selama 3 hari.. " kata Kyzz lalu melepaskan pelukannya dari Lea..
Lea memegang tangan Kyzz lalu berkata " Hmm, bagaimana dengan keadaan mu.. Apakah baik baik saja? " kata Lea pada Kyzz " Ya, janganlah risau padaku aku baik baik saja.. " kata Kyzz pada Lea... "Auhhh!!! " jerit Lea dan membuat Kyzz terkejut.. " Kenapa Lea?! " tanya Kyzz dengan begitu risau.. " Seperti nya tangan ku luka oleh peperangan itu.. " kata Lea lalu Kyzz menggunakan kuasanya dan mengobati luka Lea.. " Mungkin kuasa ini dapat menyembuhkan sedikit di luka mu itu.. " kata Kyzz..
Pintu bilik dibuka dan Dayang peribadinya, Sella.. Terkejut melihat Lea telah sedar dari pingsan.. "Ratu Raja, Puteri Lea telah sedarkan diri!! " kata sella lalu Lea dan Kyzz bertentangan mata dan ketawa... Ratu Yor dan Raja Leo masuk tergesa gesa melihat keadaan Lea... "Lea, bagaimana dengan keadaanmu? " kata Ratu Yor sambil melihat keadaan anaknya, Lea... " Baik saja, mama" kata Lea lalu tersenyum... " Kamu tidak apa apa Lea? " kata Raja Leo pada Lea dan Lea hanya tersenyum.. " Ratu Yor berkata " Mengapa tangan mu itu? " tanya Ratu Yor.. " Tangan nya ini terluka ketika peperangan itu.. Ratu Yor " kata Kyzz lalu Raja Leo berkata " Sebentar, aku memanggil kan tabib diraja... " kata Raja Leo lalu memanggil Tabib diraja... Selepas di periksa oleh Tabib... Tabib diraja memberikan obat dan herba herba kepada Lea dan menasihati untuk menjaga kesihatan dan sebagainya...
"Baiklah , terimakasih tabib diraja." kata Raja Leo kepada tabib... "Jikalau begitu, mama keluar sebentar ya.. Mama ada urusan dengan Raja Leo.. " kata Ratu Yor dan Lea mengangguk dan senyum.. Lalu Ratu Yor dan Raja Leo keluar dari bilik itu...
Setelah mereka keluar, disitu lh Kyzz berani membuka mulut untuk berkata... " Lea, aku mau cakap sesuatu dengan kau.. " kata Kyzz lalu Lea berkata " Cakap saja.. Kyzz".. Lalu Kyzz mengeluarkan sebuah kotak dan memberikan pada Lea dan berkata " Aku sebenarnya suka sama kau, Lea.. Tapi aku takut cakap ni face to face.. " kata Kyzz lalu Lea terkejut dan senyum " Hmm, aku sebenarnya pun suka denganmu juga.. " kata Lea dan raut muka wajah Kyzz pun gembira dan berkata " Jadi, terima? " tanya Kyzz pada Lea " Emm, nda " muka Kyzz terus down.. "Ndak mau nolak maksudnya! " Kata Lea sambil senyum.. Kyzz langsung memeluki Lea dengan erat...
Kyzz memberikan sebuah kotak kepada Lea... " kotak apa ini? " lalu Lea membuka kotak itu , terisi gelang kristal yang berkilau... " Gelang apa ni Kyzz? " "Gelang ini akan memberikan kuasa yang lebih kuat dan aku boleh tau dimana keberadaan mu... " kata Kyzz lalu Lea memeluk Kyzz dan berkata " Hehehe, thankyou! Love youu!! " lalu Kyzz memeluknya semula dan berkata " emmm, apa kata kita ubah panggilan kita? " kata Kyzz lalu Lea berkata " Boleh, tapi apa nama panggilannya? " kata Lea " Kamu aku panggil ' Manis ' , kamu panggil aku ' Ganteng ' .. Gimana? " ... Kata Kyzz pada Lea.. " Ermm, okey Gantengku!! " ... Lalu mereka ketawa bersama sama..
Sambung bab 3 >^<
YOU ARE READING
My Personality?
RomanceSeorang puteri yang tinggal di sebuah kerajaan yang bernama "Flowers of Sky " yang mempunyai kuasa istimewa iaitu 'MoonRoses of Loona'. Puteri itu tidak tersengaja terjumpa seorang putera dari kerajaan "Moon dark" dan mempunyai kuasa "Shadow of Fros...