Sicily, Italy
Sebuah kereta mewah berwarna hitam terpakir di hadapan rumah agam yang besar dan mewah. Seorang bodyguard membuka pintu kereta belakang belah kanan. Maryam keluar dari dalam perut kereta dan berjalan kearah pintu besar rumah agam itu bersama dua bodyguard di sisinya.
Maryam hendak menolak pintu itu tetapi bodyguardnya lebih pantas membuat kerja. Maryam berjalan sambil memandang ke sekeliling rumah itu. Secara tiba-tiba dia merasa rindu terhadap dunia lamanya yang gelap.
"Signorina Victoria?." Tanya seorang maid yang berada di hadapan nya. Maryam hanya menganggukkan kepalanya. Dengan pantas para maid itu tunduk kepadanya. Rasa segan memenuhi dirinya. Dia sudah tidak biasa dengan layanan seperti seorang Queen lagi.
Para maid tadi membawa Maryam ke sebuah ruang yang besar dan tidak asing baginya. Kini rasa rindu yang teramat memenuhi diri nya. Tidak sabar untuk bertemu dengan nonno dan nonna.
"Victoria!!." Kedengaran suara lelaki tua menyapa dirinya. Maryam rasa terharu. Mana taknya? Muka dia tertutup separuh tetapi datuk dan neneknya tetap dapat mengecam dirinya. Dengan pantas dia berlari dan peluk ke dua tubuh tua itu.
"nonni,mi mancate entrambi."(Datuk nenek, saya rindukan kalian). kata Maryam sambil mengeratkan pelukan. Teresak-esak Maryam menangis kerana Rasa rindu teramat kepada dua insan di hadapannya. Manakala nenek dan datuk hanya membalas dan mengusap lembut belakang badan Maryam.
Meski Maryam sudah berbeza agama tetapi datuk dan neneknya tetap menyayanginya seperti sediakala tiada yang berbeza baginya.
"Come stai, nipote preferito del nonno e della nonna?."(Apa khabar, cucu kesayangan datuk dan nenek?). Tanya datuk sambil merenggangkan pelukan. Aku hanya tersenyum bersyukur sehingga tidak dapat berkata-kata. Dengan lembut neneknya mengusap lembut air mata Maryam.
"Io sono sano, e i nonni?." Balas Maryam sambil memegang kedua belah tangan neneknya. Walaupun Maryam sudah lama tinggalkan Itali tetapi bahasa Italinya tetap fasih seperti dulu.
"qui stiamo bene, la nipote di questa nonna sta diventando sempre più bella." jawap nenek sambil mengelus kepala Maryam yang tertutup oleh tudung labuh.
"Grazie nonna." balas Maryam sambil tersenyum. Walau senyumannya tidak nampak kerana tertutup oleh purdah tetapi nenek dan datuk tetap dapat melihat raut wajah Maryam yang tersenyum manis.
"Let's have a dinner sweetie." ajak nenek sambil berpimpin tangan Maryam. Mereka gembira kerana masih berpeluang untuk berjumpa dengan cucunya ini. Meski ramai lagi cucunya lain tetapi Maryam adalah cucu yang sangat mereka cintai.
Maryam Khadeejah atau nama sebenarnya Victoria Silvestra Alexandria. Victoria terkenal di kalangan masyarakat pembunuhan sehingga dia di gelar Queen Of Nightmare. Dia seorang yang licik dan lincah. Dari menyusun strategi,arah lawan dan lain-lain.
"Hey,Muslim girl." sapa seseorang membuat Maryam tersedar dari lamunanya. Maryam menoleh kearah sang pemanggil. Dia terkaku. Lelaki di hadapannya ialah tangan kanannya semasa dirinya seorang Queen. Maryam hanya menganggukkan kepala tanda menyahut sapaan lelaki itu.
"Who are you?" Tanya lelaki itu sambil mengambil posisi di tepi Maryam. Tidak begitu rapat dan tidak begitu jauh. Maryam hanya merenung langit yang sudah hampir senja.
"Maryam." jawabnya pendek. Tetapi cukup buat lelaki itu tegang dan kaku. Dia memandang wajah Maryam yang tertutup separuh dengan muka terkejut. Maryam pula tetap memandang kearah langit. Lelaki itu kenal suara itu. Lembut tapi tegas!!!.
"Queen?." Panggil lelaki itu. Barulah Maryam menoleh ke arahnya. Lelaki itu terkejut. Terkejut yang teramat. The Queen Of Nightmare is back!!!.
"Queen Of Nightmare already death. I'm Maryam khadeejah." balas Maryam sambil memandang tepat ke arah mata kelabu milik lelaki itu. Lelaki itu terdiam.
"You must be Chris Michael." Ujar Maryam. Lelaki yang bernama Chris Michael hanya tersenyum kecil.
"Yes, i'm Chris Michael nice to meet you Maryam" kata Chris sambil melihat mata biru milik Maryam.
"I'm sorry because leave you alone" ujar Maryam sambil bertukar arah pandangan dari memandang muka Chris ke arah langit
Lelaki itu tersentak. Jadi apa yang dia fikir sebelum ni tak salah dan bukan mimpi. Orang di sisinya ialah Queen.
"I'm not dreaming right? I know you Queen right??" Tanya lelaki itu dengan wajah yang sayu. Maryam menutup matanya untuk seketika lalu memandang wajah lelaki itu.
"You right..I'm a Queen Of Nightmare.
But that my past. Now I'm standing as Maryam Khadeejah." Jelas Maryam sambil melihat kearah lelaki itu.Thanks lah KORANG yang baca cerita saya🤞🤞❤️❤️
YOU ARE READING
SHE IS GENIUS!! [OG]
Mystery / Thriller[Slow Update] [On Going] "SESUNGGUHNYA BERSERTA KESULITAN ITU ADA KEMUDAHANNYA" -Hans Naufal- "DAN AKU MENYERAHKAN SELURRUH URUSAN KU KEPADA ALLAH" -Maryam Khadeejah- ⚠️ WARNING ⚠️ This story has elements: ⚠️RUDE WORDS ⚠️MURDER ⚠️OBSESSED ⚠️MYSTERY ...