Kalenin koca duvarlarını feryatla inleten çan sesi, eminim ki bütün ülkede duyulmuştu. Altı kez duyulan sesin ardından odamın kapısı şiddetle açıldı.
"Zamanı geldi." dedi annem.
İşte olmasından korktuğum ve hiçbir şekilde gelmesi istemediğim zaman o an durmuştu. Hasta kraliçe, daha fazla dayanamamıştı. On altı yıl süren barış onun ölümüyle, devrini bitirmişti.
Yirmi sene öncesinde; üstünde güneşi batmayan Büyük Britanya, Avrupa ülkelerinin problemlerinden uzak kalmış, sömürgeleri sayesinde hızla yükselmiş ve zenginleşmişti. Diğer ülkeler savaşırken, Britanya bencilce olanları uzaktan izlemiş ve milyonlarca kişinin ölümüne seyirci kalmıştı. Mentaliteleri sabitti. Güçlü olan hayatta kalır.
Daha sonrasında kimin yaptığı tespit edilmeyen biyolojik bir saldırı tüm Britanya'yı sarmıştı. Hastalık ülke nüfusunu yarıya indirdi. Britanya, kaynaklarını tüketince diğer büyük ülkelere yardım çağrısında bulundu. Hiçbiri çağrıya yanıt vermedi.
Ülkenin aristokrat sınıfından olan dört kız kardeş, kriz yönetiminin başına geçti. Kısıtlı imkanlarıyla, hastalığı taşıyan insanlara yardım ettiler. Bu pandemi sürecini en kısa zaman içinde bitirmeyi hedefledikleri için, ülkeyi dörde böldüler. Asayişi sağlamak ve gücü dengede tutmak adına dört kız kardeş, aristokrat ailelerinden gelen dört büyük generalle evlendiler. Böylece ülke East, West, North ve South olarak dört parçaya ayrıldı ve ailelerin klan isimleri olarak konuldu. Halk yapılan yardımlara karşılık olarak, kız kardeşlere ülke yönetimini teklif ettiler. Kız kardeşlerden en büyüğü İrene Gladys , halkın minnet borcunu ödemesiyle İrene East olarak kraliçe ilan edildi. Ülkenin temelleri baştan atıldı ve yönetim toparlanana kadar monarşi yönetimine geçildi. Yasalar tekrar hazırlandı ve gücü bölmek adına hanelere ayrıldı. Ülkenin mevcut yönetimi ve anayasası devrildiği için ismi, güçlü insanların diyarı anlamına gelen Valurys, konuldu.
Sabahın erken saatlerinde Valurys İmparatorluğunun her karış toprağında duyulan çan, kraliçe Irene East'in ölümünü tüm halkına duyurdu.
Ülke hakkında söz sahibi olan dört hısım arasında , "yönetimi kim alacak" sorusu savaş borusunu çalacaktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mevsimlerin Savaşı/ Kuzeyin Zamanı
JugendliteraturTemelleri yeniden atılmış bir hanedalık, ataerkil yapının sarsıldığı toplum, aynı kanı paylaşan dört kuzen, mevcut yönetime başkaldırı, hırs, başarı, soy, aşk, intikam, savaş ve barış... Hangisi galip gelecek?