Chapter 5

8 3 1
                                    

" Alpha 6-5 , we move at 2300 "

" ETA ( Estimate Time Arrival ) 0030 "

" SK , I need you take high point on me " , kata Cornell pada Izrail .

" Copy " , balas Izrail .

" Alpha 6-4 follow Mike "

" Alpha 6-3 will be on standby " , tambah Cornell lagi .

" Yes , sir ! "

" Check time " , arah Cornell .

Jam tepat menunjukkan pukul 11 malam .

" Gear up , Alpha team "

Mereka bergerak keluar .

" Mark , you'll be my flanker " , kata Izrail pada Mark .

Mark terkedu seketika . Tak sangka dia dipilih Izrail untuk menjadi spotter dalam sniper team .

" Yes , sir !! " , jerit Mark sekuat hati .



Mereka tiba ke perkarangan Galbury Harbor . Pasukan Alpha 6-5 mengambil posisi masing-masing . Mereka mengepung kawasan pelabuhan itu .

Izrail bersama team snipernya bergerak ke control tower di tengah-tengah pelabuhan itu .

Jam di tangan ditilik . 0056 . Empat minit sebelum waktu pertemuan di antara James dan satu lagi organisasi yang tidak diketahui itu .

Mata Izrail menangkap kereta yang bergerak dari arah selatan menuju ke tengah perkarangan pelabuhan .

" Target incoming . From Southwest " , kata Izrail .

" Roger , out "

Ponnn !!
Bunyi kapal berlabuh . Izrail mengesyaki itulah kapal yang akan mengangkut sejumlah besar dadah yang akan diambil dari James .

" 12 less or more on the ship sir " , lapor Mark pada Izrail .

" Permission to engage , sir " , pinta Jay , backup sniper .

" Not yet . Hold your fire . We can't let them know we're here yet "

Kereta hitam berhenti di tengah -tengah perkarangan . Wajah lelaki yang tak dikenali keluar dari kereta diiiringi beberapa orang bodyguard . Lelaki itu memakai suit hitam dan cermin mata hitam .

" Do you know him , SK ? " , suara Cornell bertanya .

" No . I don't see him on dinner " , balas Izrail .

Tepat pukul 1 pagi , kereta berwarna putih berserta beberapa buah kereta pengiring tiba di pelabuhan .

James keluar dari kereta . Dia menyapa lelaki berkaca mata hitam itu .

" It's great to do business with you , Henry Anderson " , kata James sambil berjabat tangan dengan Henry . Henry hanya tersenyum kecil .

James mengisyaratkan anak buahnya untuk membawa turun dadah -dadah yang dibeli oleh Anderson .

Sementara itu , Izrail memerhati gerak-geri setiap musuh .

" Alpha 6-5 . You should get closer " , cadang Izrail .

"Copy " , Cornell mengarahkan anak buahnya untuk bergerak lebih dekat agar memudahkan mereka untuk menangkap musuh . Mereka berlindung di sebalik kargo besar yang disusun secara rawak sekitar perkarangan pelabuhan Gilbury itu .

" Permission to proceed , C.O " , pinta Mike , ketua Alpha 6-4 saat melihat musuh mula selesai menggeledah dadah masuk ke dalam kapal .

" Permission granted "

IZRAIL HADID   [ ON GOING ]Where stories live. Discover now