Pengenalan Aku

1.6K 16 0
                                    

Aku Anna yang berumur 17 tahun tinggal sendirian setelah ibu bapanya bercerai. Kesan tersebut terus mengubah hidup aku yang harus melakukan perkara sendirian.

Jika di ingatkan tiada siapa yang memperdulikan aku. Kesakitan ini terus berkenalan sehingga di sekolah dimana gurunya yang merupakan ibu angkatnya di sekolah malah sering membuka aibnya dah merendahkan dirinya pada semua orang...

Nama cikgu tersebut adalah cikgu Suhaila berumur 38 tahun...

Ia merupakan guru bahasa melayu yang dikenali ramai orang...

Memang darah daging tak sama...

Anak lelakinya yang berumur 15 tahun juga sepertinya bernama haziq. Sikap biadap yang sama seperti ibunya...

Hari-hari aku menjalani kehiduapan yang menyakitkan...

Hari yang di mana cikgu Suhaila membuatkan aku jatuh tersungkuh....

Kekal diingatan aku merupakan punca masalah ini terjadi. Disaat itu aq hendak menghantar buku di bilik guru yang di suruh olehnya. Aku bertemu haziq di saat itu aq ingin keluar dari bilik guru. Haziq yang memanggil aq sambil menghulurkan dompet. Aku terkejut Disaat itu dengan berkata

Haziq ni dompet siapa nih?

Kak Anna ni dompet ibu saya cikgu Suhaila. Boleh tak bagi dia cikgu nnti.

Okay Haziq, akak bagi cikgu.

Dalam perjalanan aku dihadang guru kimia cikgu aman dan menegur aku..

Anna kamu buat apa nih? Kenapa buat perkara tak sepatutnya

Kenapa cikgu? Apa salah saya.

Tengok di tangan kamu itu. Dompet siapa itu.

Oh cikgu ni dompet cikgu suhaila saya nak bagi dia.

Jangan tipu saya Anna. Saya dapat info tadi dari anaknya yang beritahu bahawa awak curi dompet tersebut.

Apa dia mustahil. Haziq yang menyuruh saya memberikan kepada cikgu suhaila.

Tiba-tiba, sebuah tangan yang laju datang ke mukaku...

Argh kenapa nih. Oh cikgu suhaila kenapa saya kene lempang.

Kau budak tak guna. Berani kau mecurinya

Mana ada saya mencuri..

Suara datang dari arah lain dengan mengatakan..

Ibu dia curi dompet.

Aku terkejut dan menangis lalu di bawa di bilik disiplin. Aku terpakasa menerina segala-galanya yang mengubah hidup aq hari ini...

Ingatan ini muncul secara tiba-tiba...

Harini juga aku harus alami lagi dimana aq dicemuh rakan-rakan....

Sudah cukup sampai sini...

Aku menggambil tali dan ikat di kipas...

Aq berdiri di atas kerusi sambil mengatakan yang aku ingin mati...

Akhinya aku meletakkan kepala dalam tali gantung dan menjauhkan diri....

Aq menjerit kesakitan...

Dan...

Menikmati kematian ini...

Namun begitu...







KUASA YANG MEMBALAS DENDAMKUWhere stories live. Discover now